mikkohen kirjoitti:Kaivettiin nyt vanha aihe ylös.
Eli ongelma kylmäkäynnistys. Polttoainesuodatin vaihettu, hehkut uudet, tehokas letkulämmitin (1500W) silti ei meinannu näin kesäkeleissä (-25) saada startattua. Pari tuntia oli roikassa ja ihan käsin tunnusteltuna lohko lämmin ja lumisulaa helposti venakopan päällä. Kymmenkunta kertaa piti sahata, ennen kuin lupaili käyntiin. Öljynpaineet ei ongelmana, kun nostaa heti.
Lämpötila-anturi on kaput, siis onko sillä vaikutusta hehkutus aikaan? Hehkuttanut ei siis kuin vähän aikaa.
Seuraavana olis vuorossa ilmeisesti suuttimien, pumpun ajoituksen ja venttiilien säätö?
Mitä muuta tuossa vois olla?
Sinällään pitäis saada pelittämään, kun tavallaan tuokin pirssi pitää nyt vihkiä kakkoskäyttöautoksi.
Auto siis HJ60 vm85 vapari.
Totta hemmetissä sillä on merkitystä. Eli hommaa se ny ekaksi se uusi lämpötila-anturi kun tuo etukammio kone ei lähe käyntiin kesälläkään ilman hehkua...
Ei ne ajoitukset ym. pakkasesta muutu jos se vielä syksyllä kerran toimi.
Jos haluat varmistaa tuon hehkuhomman niin ota kaveri mukaan antamaan muutama sekuntti hehkua, tai jos 20 volttiset hehkut niin vaikka reilu kymmenenkin sekunttia suoraan akulta sinne hehkukiskolle. Ja heti perään starttia. Jos lähti käyntiin niin vika paikallistui.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...