Nissan Patrol GU/GQ etuakseli 80/105 Landcruiseriin
Valvoja: Käyttäjä
Nissan Patrol GU/GQ etuakseli 80/105 Landcruiseriin
Landcruiser 80/105 Hiluxista peraisin oleva etudiffi on tunnetusti heikko.
Aussiresepti tilanteen korjaamiseen on luopua kokonaan Toyota etuakselista ja istuttaa huomattavasti vahvempi Nissan Patrol GU/GQ:n etuakseli tilalle.
Joku on myymassa tallaista ratkaisua Australian eBayssa ja vielapa melko edulliseen hintaan.
http://www.ebay.com.au/itm/gu-Gq-patrol ... 256ab6cb37
Aussiresepti tilanteen korjaamiseen on luopua kokonaan Toyota etuakselista ja istuttaa huomattavasti vahvempi Nissan Patrol GU/GQ:n etuakseli tilalle.
Joku on myymassa tallaista ratkaisua Australian eBayssa ja vielapa melko edulliseen hintaan.
http://www.ebay.com.au/itm/gu-Gq-patrol ... 256ab6cb37
FJ62 1989
Toki se pitää laittaa sinne oikein päin.
Ei vaan kai se siellä saman menee ainakin kuin se 8 tuumanenkin.
Tai jos ei niin kuinka pitkälle sillä sitten pääsee??
Ja onkos tuo patrollin perä "high pinion" malli. Ja tarkottaako tuo samaa kuin että se perä palloidi eikä hypoidi perä??


Ei vaan kai se siellä saman menee ainakin kuin se 8 tuumanenkin.
Tai jos ei niin kuinka pitkälle sillä sitten pääsee??
Ja onkos tuo patrollin perä "high pinion" malli. Ja tarkottaako tuo samaa kuin että se perä palloidi eikä hypoidi perä??
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Ei sitä HJ:n perää saa sinne oikeinpäin. HJ:ssakin se on väärinpäin, pyörii takaperin, sentakia etuperät niissä usein korkkaa vaikka takaperät kestää aina vaan. Siinä on ajateltu että se kestää satunnaista käyttöä tarpeeksi kauan. Jatkuvalla vedolla ei tule kestämään sitäkään kuin HDJ:n oma etuperä.
TP
Hieman OT mutta just Discoverylta katson Metsurit suolla-sarjaa missä koeajavat kuorkkia mihin asennettu vetävä atuakseli: http://eztracawd.weebly.com/index.html
Eikös Valmet joskus 60-70 luvulla jo kehittänyt vetäviä tukkikärryjä tms hydrauliikan pyörittämänä.
Eikös Valmet joskus 60-70 luvulla jo kehittänyt vetäviä tukkikärryjä tms hydrauliikan pyörittämänä.
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
#241
Tarkoitinkin että totta hemmetissä se pitää olla siellä niinpäin että pyörät pyörii samaan suuntaa.timop kirjoitti:Ei sitä HJ:n perää saa sinne oikeinpäin. HJ:ssakin se on väärinpäin, pyörii takaperin, sentakia etuperät niissä usein korkkaa vaikka takaperät kestää aina vaan. Siinä on ajateltu että se kestää satunnaista käyttöä tarpeeksi kauan. Jatkuvalla vedolla ei tule kestämään sitäkään kuin HDJ:n oma etuperä.

Mie oon kyllä edelleenkin sitä mieltä että ne etuperät porsii sekä käytön että huollon puutteeseen. Samaa rautaahan se on pyöri se kumpaan suuntaan tahansa.
Ja koska se pyörii takaperin niin hyötysuhde on kylläkin vetopäällä huonompi, mutta taasen vapaasti rullatessa parempi kuin takaperällä.
Noin niiku aamutuimaan...?...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Minä olen sitä mieltä, että ne hodarin etuperät hajoaa liikaan käyttöön ja huollon puutteeseen, mutta vaikka kuinka huoltaa ilman osien vaihtoa (pelkät öljyt vaihtaa ja rasvaa lisää/vaihtaa), niin kilometrit ne lopulta hajottaa. Ei esim. spoorit katoa eri kohdista etuperää jos auto seisoo 10v parkissa.Antsa kirjoitti:Mie oon kyllä edelleenkin sitä mieltä että ne etuperät porsii sekä käytön että huollon puutteeseen.
#428
No hodarin etuperät hajoa kaiketi heikkouttaan, eli ovat selkeesti alimittaisia.
Vaan se mikä nämä part time nelikon etuperät riivaa pilalle on se että ne on paikallaan 11 kuukautta vuodessa ja sinä aikana vedet erottuu banjon pohjalle, laakereihin tärisee "kuopat", kardaani ristikot homehtuu paikoilleen, ja poorit tärisee väljäksi.
Tai ainakin omien kokemusten kautta näin olen asian ymmartäny.
Mutta asiaa on vaikea todistaa toisin , tai se vaatisi sen että esim.bertalla pitäisi ajaa seuraavat 500000 km napalukot kiinni ja seurata miten se kestää...
Vaan se mikä nämä part time nelikon etuperät riivaa pilalle on se että ne on paikallaan 11 kuukautta vuodessa ja sinä aikana vedet erottuu banjon pohjalle, laakereihin tärisee "kuopat", kardaani ristikot homehtuu paikoilleen, ja poorit tärisee väljäksi.
Tai ainakin omien kokemusten kautta näin olen asian ymmartäny.
Mutta asiaa on vaikea todistaa toisin , tai se vaatisi sen että esim.bertalla pitäisi ajaa seuraavat 500000 km napalukot kiinni ja seurata miten se kestää...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...