
land cruiserin osto
Valvoja: Käyttäjä
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Kesällä ajoin rahan kanssa Porista Ähtärin takamaille hoojiita hakemaan, pääsin Ähtäriin ja tankkasin, soitin siinä Inhan kohdalla myyjälle että oon 80km päässä tulossa niin myyjä ilmoittaa että on myynyt sen jollekin kaverilleen (nettiautossa lukee edelleen että ei myynnissä). 400km tuli siitä ajoa. Nyt ajoin viikolla 600km katsomaan (raha ja traikku mukana) yhtä sohloa, minkä piti olla "hellyydellä huollettu". Toissakesänä tuli kanssa 400km lenkki kun hain rouvalle Hämeenlinnasta "siistiä ja hyvinhoidettua" 2004 Camryä, joka perillä osoittautui "helmeksi" joka oli ajettu johonkin parkkihallin ramppiin päin ihan joka kulmasta. Että on näitä kaikenlaisia... 

- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Auto hankittu, -81 hj60, nyt sitä ihmettä on tuossa pihalla sitten hämmästelty. Tänään tuli Toyotalta pahvilaatikollinen uutta osaa, mm. etukallistuksenvakaajan koiranluut. Öljykellon ja termarin tiivisteineen hommasin kanssa ja uuden venttiilikopan tiivisteen. Ja jarrupalat eteen. Jos näillä sitten eteenpäin. Kierroslukumittaria taidan laittaa kanssa foorumilta löytyneiden vinkkien mukaan, voi kyllä olla että autoon kytkintä laitettaessa pari vuotta sitten on anturille tapahtunut jotain, koska mittari on mykkä. Neula kyllä heiluu jos mittaristoa koputtelee nyrkillä.
Kävin konttorilla keskustelemassa insinöörin kanssa auton muuttamisesta pakuksi tai huoltoautoksi ja tämä vanhempi mies totesi että "tuo näytille niin koitetaan jos saadaan cruiseri pakuksi sillä tavalla että voi vielä joskus palauttaa henkilöautoksi jos tarve vaatii". Mitäköhän se meinaa?
Kävin konttorilla keskustelemassa insinöörin kanssa auton muuttamisesta pakuksi tai huoltoautoksi ja tämä vanhempi mies totesi että "tuo näytille niin koitetaan jos saadaan cruiseri pakuksi sillä tavalla että voi vielä joskus palauttaa henkilöautoksi jos tarve vaatii". Mitäköhän se meinaa?
Tämähän olis jo museoikäinen, olisko kaukana museokunnosta?vartiainen kirjoitti: Kävin konttorilla keskustelemassa insinöörin kanssa auton muuttamisesta pakuksi tai huoltoautoksi ja tämä vanhempi mies totesi että "tuo näytille niin koitetaan jos saadaan cruiseri pakuksi sillä tavalla että voi vielä joskus palauttaa henkilöautoksi jos tarve vaatii". Mitäköhän se meinaa?
Tän ikäisen (vanhempi kuin 1.11.1983) voi muuttaa huoltoautoksi ja saa vielä takaisin henkilöautoksikin ilman veroseuraamuksia. Ei tarvii siis koittaa eikä kikkailla mitään.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Ei ole ihan museokunnossa mutta muuten ihan suhteellisen hyväkuntoinen, katto on takaa jonkin verran ruosteessa siitä kourun ylä- ja alapuolelta. Ovet ja luukut ruosteettomia ja hitsaamaton ehjä (öljytty) pohja/runko. Alkuperäiset lukkovanteet 8kpl tuli kaupassa ja jopa se auton käyttöohjekirja, sekä 24v "työvalo" jonka saa liittimellään ilmeisesti johonkin tökättyä autossa kiinni. Penkeissä on ajan patinaa, vaikka niissä on suojat ollut päällä, ja kuskin penkki on tyypillisesti räjähtänyt. Muuten ihan hyvä auto.
Kiva tietää tuo huoltoautojuttu, ilmeisesti sitten vain takapenkit pois ja pultit hitsaten kiinni penkin kiinnityskohtiin ja sitten se "työväline" takaluukkuun kiinteästi?
Kiva tietää tuo huoltoautojuttu, ilmeisesti sitten vain takapenkit pois ja pultit hitsaten kiinni penkin kiinnityskohtiin ja sitten se "työväline" takaluukkuun kiinteästi?
Jo vain, mutta ei niitä pultteja tartte ees hitsata, kanta pois vaan. Sahaa viis vaille poikki ja nitkauta kanta paikallaanollessa irti. Työkalulodju olis vielä syytä olla matkassa mukana.vartiainen kirjoitti: Kiva tietää tuo huoltoautojuttu, ilmeisesti sitten vain takapenkit pois ja pultit hitsaten kiinni penkin kiinnityskohtiin ja sitten se "työväline" takaluukkuun kiinteästi?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Kiitos vinkistä. Teen varmaankin takapenkin tilalle vanerisen tason jonka alle tulee säilytyslaatikot. Jos nyt laitan huoltoautoksi. Naapurin herralla on uskomattoman siisti 1991 hj61 joka on myös vielä henkilöauto, ja hammasta purren hänkin on kaikki nämä vuodet veroja maksellut, vaikka tuossa juttelikin että tää nykyinen reilu 1000 euroa alkaa olla vähän paksua. 18% tuosta ilmeisesti lähtee vuodenvaiheessa pois.
Mulla on hyväksytty parit autot silleen, että on sahannut pultin eka oikeen mittaiseksi ja sitten alapuolelta kääntänyt avaimella kiinni. Yläpuolelta näyttää hyvältä ja alapuolelta saa pultit pois jos tarvii vielä joskus.-MaTTi- kirjoitti:Jo vain, mutta ei niitä pultteja tartte ees hitsata, kanta pois vaan. Sahaa viis vaille poikki ja nitkauta kanta paikallaanollessa irti. Työkalulodju olis vielä syytä olla matkassa mukana.vartiainen kirjoitti: Kiva tietää tuo huoltoautojuttu, ilmeisesti sitten vain takapenkit pois ja pultit hitsaten kiinni penkin kiinnityskohtiin ja sitten se "työväline" takaluukkuun kiinteästi?
#428
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Ainiin sellainen tässä tuli vielä mieleen että nuo vetopainot, joista onkin ollut täällä ennenkin juttua, niin tässä yksilössä on jarruton paino 450 (mikä on aika naurettavaa, sama kuin vanhassa hiasessani) ja jarrullinen 3500kg. Autossa on kuitenkin Korpivaaran leimoilla ja "hj60" stanssilla 2800kg koukku. Saisko näihin tota jarrutonta mitenkään suuremmaksi?
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Taitaapi olla hanttarin puolella hansikaslokeron alla, sielä reunassa.vartiainen kirjoitti:Ei ole ihan museokunnossa mutta muuten ihan suhteellisen hyväkuntoinen, katto on takaa jonkin verran ruosteessa siitä kourun ylä- ja alapuolelta. Ovet ja luukut ruosteettomia ja hitsaamaton ehjä (öljytty) pohja/runko. Alkuperäiset lukkovanteet 8kpl tuli kaupassa ja jopa se auton käyttöohjekirja, sekä 24v "työvalo" jonka saa liittimellään ilmeisesti johonkin tökättyä autossa kiinni. Penkeissä on ajan patinaa, vaikka niissä on suojat ollut päällä, ja kuskin penkki on tyypillisesti räjähtänyt. Muuten ihan hyvä auto.
Kiva tietää tuo huoltoautojuttu, ilmeisesti sitten vain takapenkit pois ja pultit hitsaten kiinni penkin kiinnityskohtiin ja sitten se "työväline" takaluukkuun kiinteästi?
Re: land cruiserin osto
Vanhaa ketjua ylös, kun ei viitsi uutta topiccia turhaan aloittaa.
Kaverilla olis -92 HDJ80 480tkm rullattu
Seissyt nyt ~4v tallissa ruosteiden takia (sisälokarit,helmat ja kaaret. Sekä taka-akselilta ilmeisesti vakaajan tangon korvakkeet hapertuneet olemattomiin.
Korottava alusta ja 35" renkaat alla.
Itseä muutaman vuoden jo tämä kiinnostanut projektiksi, ja kaveri aina välillä kysellyt kiinnostusta. Mitähän arvon tietäjät tarjoaisi tuollaisesta tuossa kunnossa? Ei ole mitään vertailukelpoisia myytävänä niin vaikea keksiä mitä tuollaisesta tarjoaisi
Kaverilla olis -92 HDJ80 480tkm rullattu
Seissyt nyt ~4v tallissa ruosteiden takia (sisälokarit,helmat ja kaaret. Sekä taka-akselilta ilmeisesti vakaajan tangon korvakkeet hapertuneet olemattomiin.
Korottava alusta ja 35" renkaat alla.
Itseä muutaman vuoden jo tämä kiinnostanut projektiksi, ja kaveri aina välillä kysellyt kiinnostusta. Mitähän arvon tietäjät tarjoaisi tuollaisesta tuossa kunnossa? Ei ole mitään vertailukelpoisia myytävänä niin vaikea keksiä mitä tuollaisesta tarjoaisi
