Jos jaksat mitata, niin kiinnostaisi minkä verran on etunavan keskeltä lokasuojankaaren alareunaan?Kontio kirjoitti:Ja tälläinen nyt, ei mitenkään mahdottomasti noussut, mutta kuitenkin...
HJ:n lehtijouset (jälleenkerran)
Valvoja: Käyttäjä
Mitta on noin 570-580mm riippuen onko levikkeen reunaan, vai alkuperäiseen lokasuojanreunaan.kaarna kirjoitti:Jos jaksat mitata, niin kiinnostaisi minkä verran on etunavan keskeltä lokasuojankaaren alareunaan?Kontio kirjoitti:Ja tälläinen nyt, ei mitenkään mahdottomasti noussut, mutta kuitenkin...
En tosin huomannut mitata ennen tuota jousien vaihtoa tuota väliä, olisi ollut hyvä verrata kuoleentuneita jousia, ja uusia 50mm korottavia jousia keskenään...
Raudassa raha ei ole hukassa!
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
Omassani 540 mm, et kyllä se tolla nousee aika selvästi. Kaipa munkin pitää laittaa toi alusta ostoslistalle, iskarit pitäis jokatapauksessa vaihtaa. Sitä ennen tosin monta muutakin juttua...Kontio kirjoitti:Mitta on noin 570-580mm riippuen onko levikkeen reunaan, vai alkuperäiseen lokasuojanreunaan.kaarna kirjoitti:Jos jaksat mitata, niin kiinnostaisi minkä verran on etunavan keskeltä lokasuojankaaren alareunaan?Kontio kirjoitti:Ja tälläinen nyt, ei mitenkään mahdottomasti noussut, mutta kuitenkin...
En tosin huomannut mitata ennen tuota jousien vaihtoa tuota väliä, olisi ollut hyvä verrata kuoleentuneita jousia, ja uusia 50mm korottavia jousia keskenään...
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=65700
Dopinsson._kekkula_ kirjoitti:Olikos tää setti nyt emu vai dopinsson? Onko hyvä? Pehmeä?
Tarttis porttaali Hj:in hommailla alustaa
En ole koskaan "tyypittänyt" oldin sarjalla varustettua HJ:tä, joten sinne ei ole vertailupohjaa.
Mutta entisiin kuoleentuneisiin jousiin ero on kuitenkin selvä, (ei kuitenkaan kuin päivällä ja yöllä, mutta selvä kuitenkin)
Eli kyyti pehmeni, ne terävät iskut jäivät nyt kokonaan pois, uskaltaa ajaa hidastetöyssyyn huomattavasti lujempaa, kun ei tarvitse pelätä selkänikamien pois menoa paikoiltaan

Samalla poistui etupäästä kuuluneet "paukahdukset", kun rattia käänteli esim. parkkipaikalla laidasta laitaan. Ääni kuului luultavasti toisesta etupään jousipakasta, oli nimittäin se pakan keskuspultti poikki.
Mutta kuten joku jo aiemmin jossain kirjoitti: Lehtijousi on rahtijousi, pitää paikkansa.
Olen tyytyväinen ainakin vielä tähän sarjaan.
Ainoa asia mikä mietitytti, oli se että, iskunvaimentimien mukana ei tullut uusia pultteja, joutui vanhoilla ruosteisilla pulteilla laittamaan miltei kaikki paikoilleen, sitä yhtä katkennutta pulttia lukuunottamatta...

Eli etupään iskareihin tuli sinne yläpäähän ne mutterit kyllä uudet, muttei alapäähän, eikä takapään iskareihin ollenkaan pultteja.
Raudassa raha ei ole hukassa!
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
http://cruiser-connection.eu/store/inde ... 1c2ea47f01 Löytyskö täältä sopivaa?
Miten nämä Milnerin jouset on ryhdissä pysynyt ?SeppoHovi kirjoitti:Ei sitä viikonloppuun malttanut. 65mm pomppas perä ylöspäin ja nyt on 20mm korkeemmalla kuin etupää. Varmaan tosta vähän laskee kun köröttelee tovin.
Onko muilla kokemuksia Milnerin lehtijousista?
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
Jouset/iskarit
Katsokaa muuten jos olette korotuksia tehneet, ettei iskari pääse vetämään itseään tappiin, eli hypyssä ei iskari saa ottaa akselin painoa vastaan. Korvakot irtoaa. Jos säästää iskareissa eli pitää vakiot ja joustoa lisätään, tulisi akselin alta vetää lenkit runkoon niin ettei iskarit kolahda suoriksi. Pidemmän jouston omaavat iskarit maksaa siinä satasen luokkaa kappale. Hyvät iskarit maksaa ja ne kestää pidempään, mutta ei nekään saisi pohjata, eikä suoristua männän varaan.
V...u miehä teen sen iha ite!
Sen verran hyvin, että mahtuu kivasti 50mm korinkorotuksen kanssa 35" pyörimään. Kai ne sen verran laadukkaat oli, että tilasin tuohon jeeppi,bj,patrol projektiin jouset juurikin tuolta.benjaminf kirjoitti:Miten nämä Milnerin jouset on ryhdissä pysynyt ?SeppoHovi kirjoitti:Ei sitä viikonloppuun malttanut. 65mm pomppas perä ylöspäin ja nyt on 20mm korkeemmalla kuin etupää. Varmaan tosta vähän laskee kun köröttelee tovin.
Onko muilla kokemuksia Milnerin lehtijousista?
Vähän ovat vaan lähetelleet väärää tavaraa, mutta sekin on tuntunut menevän mallikkaasti tuon laskutuksen osalta. Nyt olisi sitten HJ:n u-pultteja kaksi satsia etuakselille (8kpl) ja 16 kpl hiluxin puslia ylimääräisenä.
Katseli pari vuotta sitten linkkiä, jossa esiteltiin 3 lehtiset barabelit, hollannista tulisivat, hinta >3000 euroa, sisältäen kaikki iskarit ja rimpulat, jotka jousenkorvien jälkeen on.
En vaan löydä linkkiä enää, jos jollain se on, niin voisiko laittaa malliksi, niin voisi taas mielensä pahoittaa.
En vaan löydä linkkiä enää, jos jollain se on, niin voisiko laittaa malliksi, niin voisi taas mielensä pahoittaa.
Tuolla on ainakin jotain: http://www.heystee-automotive.com/
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"