Kuva Kuva

bj 40 jarrun pääsyliteri vaihto?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

joppek53
Viestit: 139
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 5:42 pm
Paikkakunta: Padasjoki 17500

bj 40 jarrun pääsyliteri vaihto?

Viesti Kirjoittaja joppek53 »

Minkä vuotisten hj:n jarrun pääsylinteri käy bj:n vai käykö mikään suoraan? ja saako laittaa säädettävän jarrupaineen säätimen?
Terv: J.K
benjaminf
Viestit: 318
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 5:15 pm
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja benjaminf »

Onko tarkoitus vaihtaa vaan sylinteri vai koko tehostin syl. paketti ?
Laitoin ainakin koko paketin vm. joku -83 -84 hj,se missä tehostimessa on se irtiotettava panta että saa tehost. kääntymään puoli kierrosta.
Vähän tulee kyt.syl kanssa ahdasta,otin sen ja hj,sta.On 2 pultilla.
Säätimen saa laittaa,vaan ei niin että pääsee ohjaamosta säätää.
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
joppek53
Viestit: 139
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 5:42 pm
Paikkakunta: Padasjoki 17500

Viesti Kirjoittaja joppek53 »

Kannataako vaihtaa koko hoito kun eteen on laitettu hj navat.
Poljinta saa painaa aika reippaasti Tolla bj omalla.
autotohtori
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2011 6:40 pm
Paikkakunta: ULVILA

Kannattaa

Viesti Kirjoittaja autotohtori »

Kannattaa laittaa koko paketti ja jos sinulla on jo levyjarrulliset navat niin silloin täytyy olla linjaston välissä jarrupaineen säädin.Jarrupaineen säädin kannattaa hakea jostakin romuttamolta uusien hinta on aika kova vanha ja toimiva maksaa ehkä 10 euroa korkeintaan.Mainitsemasi juttu että joutuu aika paljon painamaan jarrua voi johtua siitä että pääsylinteriä ei ole ilmattu.
joppek53
Viestit: 139
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 5:42 pm
Paikkakunta: Padasjoki 17500

Viesti Kirjoittaja joppek53 »

On hj navat nyt ei ole paineen tasaajaa viellä. Meni kyllä läpi katsastuksestaEi ole koskaan tullu ajatelleeks että pääsyliteriä pitää ilmata. Mutta miten se tapahtuu noin käytännössä olis hyvä tietää.
Terv: J.K
autotohtori
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2011 6:40 pm
Paikkakunta: ULVILA

Jatko vastaus

Viesti Kirjoittaja autotohtori »

Pääsylinterin ilmaus suoritetaan niin ensiksi irroitat jarruputket pääsylinteristä sen jälkeen ostat kaksi noin 20cm pituista jarruputkea asennat putket pääsylinteriin ja taivutat putkien toiset päät nestesäiliöön sitten että putkien päät ovat nestepinnan alapuolella sen jälkeen painelet jarrupoljinta saman aikaisesti kaveri katsoo säiliöön tuleeko nesteeseen ilmakuplia kun kuplia ei enään tule pääsylinteri on ilmattu jonka jälkeen irroitetaan jarruputket ja asennetaan omat paikoilleen.
joppek53
Viestit: 139
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 5:42 pm
Paikkakunta: Padasjoki 17500

Viesti Kirjoittaja joppek53 »

Kiitos!!!
benjaminf
Viestit: 318
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 5:15 pm
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja benjaminf »

Jos se pääsylinteri ja muut on kunnossa niin ei sitä erikseen mitään ilmata,kyllä ne ilmat siitä pyörän ilmausruuvista tulee.
Allstarin uusi säädin n.40-50eur.
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Jouduttaa ilmaamista jos pääsylkyssä ei ole ilmoja joita pusketaan koko systeemin läpi.
Itte oon ilmannu irrottamalla jarruputket sylkystä => kaveri polkee polkimen pohjaan => peukalot tms putken reikiin ja poljin ylös. Pari toistoa tarvittaessa.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Vastaa Viestiin