Entisessä systeemissä oli välystä "puoli kierrosta" ja sitä oli yritetty poistaa kiristämällä apusimpukka lähes jumiin! Muutos oli melkoinen, välys hävisi ja rattia vääntäessä etusormella kääntyy suupielet väkisin hevosenkengälle!
Suurimman osan asennusvinkeistä sain tältä ja Simolinin forumilta, esim: http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... IC_ID=8822 Eipähän tarvinnut nousta perse eellä puuhun, tattis "jjtp" ja kumppanit!
"Rojektiin" upotettu valuutta:
-HJ:n simpukka, pumppu, ohjausakselit, säiliö ym. 150 €
-Paineletkut, ohj.akselin ristitappi, pultit ja muut hilkkeet 50 €
Lisäksi uhrattu viikon illat töiden jälkeen + 1 viikonloppu.
Ehdottomasti sijoittamisen/tekemisen arvoinen muutostyö BJ:ssä!

Tehostimen pumpun asensin laturin alle 10 mm vahvuiseen muotoiltuun lattarautaan, joka kiinnittyy alapäästä parin lohkoon kiertyvän pultin alle ja yläpäästä laturin kiinnityskorvakkoon (kuvassa vihreänä). Kampiakselin hihnapyörä on HJ:sta hieman sorvailtuna versiona.





Tässä vaiheessa on jo luottamus kova: entinen simpukka apusimpukoineen on silvottu irti.





Akkutelineeseen piti rälläköidä simpukan mentävä reikä, joten se ei olisi enää kannattanut akkua, joten lisätukea tein kiinnikkeellä simpukan päältä ja iskarin yläkiinnityksestä. Kuvassa näkyy pilkahdus paineletkuista jotka teetin hydrauliikkafirmassa. Alkuperäiset putket olivat "finiitto".
Semmosta.