HJ-käsijarrun säätö.
Valvoja: Käyttäjä
HJ-käsijarrun säätö.
On se vaan niin yksinkertainen, ettei mene miun nuppiin. Vaihdoin jarrukengät taakse ja myös käsijarruvaijerin, silti käkkäri ei toppaa. Jarrut toppaa kyllä ja hyvin..mutta miten saan käsijarrun toimimaan aikaisemmin. Kahvapäässä ei säätöä lainkaan, vaan mutteri kierteen pohjassa jo. Kyllä se maksimiasennossaan hiukan ottaa kiinni, mutta pitäis kai toimia jo aikaisemmin? jotenkin tuntuu kuin vaijeri olisi liian pitkä? Aiempi omistaja oli lisännyt kahvapäätyyn muttereita jotta vaijeri tulisi enempi ohjaamoonpäin. vaihdoin vaijerin kun kuvittelin sen venyneen.
t. Marko
t. Marko
Juuh, saman homman kanssa taistelin syksyllä katastusta edeltävänä yönä...
Minulla oli semmoinen bugi, että tarvikejarrukengät oli tehty hiukan ohuemmasta pellistä kuin omat, ja kenkien levitysmekanismi ei toiminut, koska koko "tappi" pääsi pyörimään hiukan edes takaisin. Litistin tapin päässä olevat hahlot tiukemmiksi, niin siitä lähtien on pelannut kuin Cruiserin kuuluukin!
Elikkä jos levitysmekanismi päästää kengät liian kauas, niin vaijeria kiristämällä KÄSIjarrua ei saa toimimaan. Siinä vivustossa kun on aika pieni liikerata. Jalkajarrut pelaa kyllä, niissä sylintereissä on varaa vaikka kuinka.
- Marko P
Minulla oli semmoinen bugi, että tarvikejarrukengät oli tehty hiukan ohuemmasta pellistä kuin omat, ja kenkien levitysmekanismi ei toiminut, koska koko "tappi" pääsi pyörimään hiukan edes takaisin. Litistin tapin päässä olevat hahlot tiukemmiksi, niin siitä lähtien on pelannut kuin Cruiserin kuuluukin!
Elikkä jos levitysmekanismi päästää kengät liian kauas, niin vaijeria kiristämällä KÄSIjarrua ei saa toimimaan. Siinä vivustossa kun on aika pieni liikerata. Jalkajarrut pelaa kyllä, niissä sylintereissä on varaa vaikka kuinka.
- Marko P
Jep, ne automaagiset kulumista kompensoivat ruuvit (tai niitä pyörittävät mekanismit) takarumpujen sisällä ovat varmaan saaneet ajan hammasta, jos hyvin käy ne voi herkistellä, mutta itse jouduin ostamaan toisen puolen ruuvin jotta säätö alkoi toimia.
Periaatteessa jos käsijarru tuntuu löysältä pitäisi sen kahvaa edestakaisin vetelemällä saada kiristettyä jarruja pykälä pykälältä.
Periaatteessa jos käsijarru tuntuu löysältä pitäisi sen kahvaa edestakaisin vetelemällä saada kiristettyä jarruja pykälä pykälältä.
miten mahtaa vaijeri muuttua vuosimallista 82 eteen päin varaosa liikeet eiJF kirjoitti:Jep, ne automaagiset kulumista kompensoivat ruuvit (tai niitä pyörittävät mekanismit) takarumpujen sisällä ovat varmaan saaneet ajan hammasta, jos hyvin käy ne voi herkistellä, mutta itse jouduin ostamaan toisen puolen ruuvin jotta säätö alkoi toimia.
Periaatteessa jos käsijarru tuntuu löysältä pitäisi sen kahvaa edestakaisin vetelemällä saada kiristettyä jarruja pykälä pykälältä.
tunne ennen v 82 tojotalta ei apua vain uuden sopivan etu vajerin hinta 102e . tilasin varaosa liikeen kautta (toivottavasti käy) 48e
rummut sun muut auottu vika lienee vaijeri kankeaa eikä anna löysiä
on jo näitä mutteri virityksiä sisua on ostettu ja syöty
Homma on helpoin aloittaa siitä että ottaa sieltä kahvan päästä kaikki ylimääräiset mutterit pois ja avaa säädön. Sen jälkeen tarkistaa että vivustot rumpujen päässä liikkuvat ihan käsin ja myös takaisin toppariin asti. Sen jälkeen tarkistaa ettei pieni välivaijeri rummun sisältä ole hypännyt pois uraltaan ja kun kaikki liikkuu ja on paikoillaan niin säädät kengät rummun lähelle ihan käsipelein ( ei se automaatti säätö aina toimi) ja vasta tämän jälkeen säädetään tyhjä pois kahvan päästä ja hups johan pitää
:)
Yleinen moka näissä hoojiin jarruissa näyttäis olevan se että kun kässäri ei pidä, niin laitetaan kahvan päähän lisää "tavaraa" jolloin rummun päässä oleva vipu törmää rautoihin ennen kun kengät edes koskevat rumpua.....
Vähän ajatusta kehiin ni kyllä se siitä

Yleinen moka näissä hoojiin jarruissa näyttäis olevan se että kun kässäri ei pidä, niin laitetaan kahvan päähän lisää "tavaraa" jolloin rummun päässä oleva vipu törmää rautoihin ennen kun kengät edes koskevat rumpua.....
Vähän ajatusta kehiin ni kyllä se siitä
