Eikun luuri samantien käteen ja kymmenen minuutin puhelun jälkeen kaupat oli sovittu. "Pitihän se ostaa, kun halvalla sai"-selitys vaimolle ja sitten pähkäilemään, milllähän tuon hakisi, matkaa vain 1100 km eestaas.
Siispä HJ45:n moottoriin tuoreet öljyt, traileri koukkuun ja taipaleelle!
Hyvin kulki, tosin loivakin mäki vaati pienempää pykälää. Teoriassa tonnin tuohon vielä olisi saanut laittaa kärriin ja lähes toisen lavalle

Kotona tarkempi tutkiskelu paljasti, että kuppa on syönyt puskurit ja kopan takaosa ja ovet vaatii puhallusta/hitsausta/maalausta. Runko on mukava yllätys: takaakin täysin ruosteeton! Laitoin tuosta 45:stä nuo 255/85/16 Bfg:t alle, pitänee vaihtaa RJ:n orkkisvanteet noiden lukkovanteiden tilalle.
Jakolaatikkohan tästä oli sökö, tai siis piti olla koko jakis, mutta selkeä vika löytyi oikeastaan vain takavetoakselin laakerista. Vissiin käynyt kuivana ja lämmennyt aikalailla, kun mittarin pyörittimen muovirataskin oli sulanut! Kooli oli sorvannut laakerin takalaipan piloille. yllättävästi muut laakerit ja rattaat todettiin vähintään kelvollisiksi.
No tilalle vaihdoin kuitenkin ehjän laatikko/jakis paketin, enkä ainakaan nyt tuota alkanut kunnostelemaan.
Tuo bensamoottori on ollut myönteinen yllätys ominaisuuksiltaan, mukavan alavaantöinen bensakoneeksi, toisaalta 98E tuolle näyttää kyllä maistuvan

pakosarja on halkipoikki, näissä kai aika yleinen vika? En älynnyt kysellä lähempää ehjää käytettyä, kun törmäsin jenkkilän Ebay:ssä uustuotantopakosarjaan:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 2487wt_939
tilasin tuon kokeeksi, jos vaikka jenkkivalu olisi kestävämpi (on kuulemma made in USA).
Kaikki vinkit, kokemukset, ym. ko. kulkineesta kuuntelen mielelläni, aikomus on käyttää tätä jokapäiväajossa käyttöpelinä ja kunnostella ajelun lomassa.