HJ etujarrumännät tarpeeksi sisään paloja vaihtaessa???
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
HJ etujarrumännät tarpeeksi sisään paloja vaihtaessa???
Miten nuo mäännät saa tarpeeksi sisään niin, että uudet palat mahtuu sisään satulaan?
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
- Janne Hartikainen
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm
Ne on aikas napakat ne männät eli niitä pitää painaa suoraan että saa ne menee sinne pohjaan.
Esim. ruuvipuristin toimii kohtalaisesti tässä kohtaa.
Myös nitkuttelu ekaksi toiselta ja sitten toiselta kulmalta saattaa auttaa.
Jos saat sen suojakumin ehjänä irti niin sitten niiden mäntien näkyvät osat voisi putsata vaikka hiomalla tms. ja rasvata JARRU rasvalla(ei ole pakko rasvata eikä saa käyttää mitään muuta rasvaa).
Ja sen levyjarrun "säätöhän" perustuu siihen että se tiiviste on tiukka ja normitilanteessa se mäntä peruuttaa jarrua löysätessä, sen mitä se tiiviste vetää sitä takaisin sisään päin.
Ja käsijarrulliset on sitten eri asia.
Esim. ruuvipuristin toimii kohtalaisesti tässä kohtaa.
Myös nitkuttelu ekaksi toiselta ja sitten toiselta kulmalta saattaa auttaa.
Jos saat sen suojakumin ehjänä irti niin sitten niiden mäntien näkyvät osat voisi putsata vaikka hiomalla tms. ja rasvata JARRU rasvalla(ei ole pakko rasvata eikä saa käyttää mitään muuta rasvaa).
Ja sen levyjarrun "säätöhän" perustuu siihen että se tiiviste on tiukka ja normitilanteessa se mäntä peruuttaa jarrua löysätessä, sen mitä se tiiviste vetää sitä takaisin sisään päin.
Ja käsijarrulliset on sitten eri asia.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Jos männät on herkät eikä ruosteessa, niin niiden pitäis mennä sisään kun avaa vähän ilmausruuvia jotta neste pääsee männän takaa pois ja sitten laittaa esim. jonkun pienen rautalevyn palan männän päälle ja puristaa männän keskeltä sisään tavallisella 3€ ruuvipuristimella. Jos mäntä ei mene suosiolla sisään, niin ei se mene sinne ajossakaan, eli ei tule hyvät jarrut.
HJ:n satulat on niin edulliset esim. motonetissa, että ei kannata alkaa herkistelemään vanhoja ja ostamaan niihin edes tiivistesarjaa. Männistä katoaa kuitenkin ajan saatossa kromit pois ja sen jälkeen ruostumista ei pidä loitolla millään. Jos ei halua panostaa uusiin satuloihin, niin rasvaprässillä painaa männät ulos, halkasee satulat ja lasikuulapuhaltaa sekä mäntien pesät että männät. sit maalaa sinkkimaalilla mäntien yläreunat ja pesän yläreunan ja kasaa uusilla tiivisteillä. Hirvee jumppa ja säästöä tulee uusiin satuloihin verrattuna ~100€.
HJ:n satulat on niin edulliset esim. motonetissa, että ei kannata alkaa herkistelemään vanhoja ja ostamaan niihin edes tiivistesarjaa. Männistä katoaa kuitenkin ajan saatossa kromit pois ja sen jälkeen ruostumista ei pidä loitolla millään. Jos ei halua panostaa uusiin satuloihin, niin rasvaprässillä painaa männät ulos, halkasee satulat ja lasikuulapuhaltaa sekä mäntien pesät että männät. sit maalaa sinkkimaalilla mäntien yläreunat ja pesän yläreunan ja kasaa uusilla tiivisteillä. Hirvee jumppa ja säästöä tulee uusiin satuloihin verrattuna ~100€.
#428
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Nope!PETEBJ75 kirjoitti:Uloshan niiden pitäis tulla ihan jarrua painamalla. Vai onko joku männistä jo ulkona?
Ulkopuolen männät liikkuu, vaa sisäpuolen pari on juminu samalle tasalle. Ihmeesti vaan katastuksesta läpi vaikka vain toisen puolen pala ottanu levyyn kiinni Nuo jumineet ei liikkunnu edes ulospäin polinta painaessa.
PS tää kampehan on ollu n 3 vuotta pois kilvistä ennen mulle tuloa jossain läjitysalueella vähällä ajolla.
PS PS eli mitä tästä opitaan; auto tykkää, että sillä ajetaan.
Aikanaan ku hojon etujarruja jumppasin, vika oli konttorin mielestä puoltamisessa, voimaa molemmissa oli riittävästi. Toisella puolella oli kaks ja toisella kolme mäntää totaalisen jumissa... Eli 1/4 oli silti tarpeeksi.
Rasvanippa jarruputken tilalle ja parisataa bar painetta tuottava rasvarässi kiinni, rautaa mäntien väliin ja rässi pöydällä koko kehon painolla kahvaa runnoen kauheiden pamausten saattelemina männät irti.
Kaikki männät oli ihan entisiä, ja hintaero kumisarjan ja neljän männän setille vs koko rempattu satula oli kympin...
Rasvanippa jarruputken tilalle ja parisataa bar painetta tuottava rasvarässi kiinni, rautaa mäntien väliin ja rässi pöydällä koko kehon painolla kahvaa runnoen kauheiden pamausten saattelemina männät irti.
Kaikki männät oli ihan entisiä, ja hintaero kumisarjan ja neljän männän setille vs koko rempattu satula oli kympin...
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.