etuakselin tiivisteidenvaihto + ynm sääätöä HJ60
Valvoja: Käyttäjä
etuakselin tiivisteidenvaihto + ynm sääätöä HJ60
vuotanu tuo oikeenpuolen etuvetarin stefa kääntökammion puolelle jo pidemmän aikaa joten ajattelin vaihtaa stefat molemmille puolille samalla ne pronssiholkit ja olkatappien laakerit tuli hommailtua. Voisiko joku laittaa yksiselitteiset ohjeet eri purku vaiheista? muut osaankin "luulisin" mut tuo napalukon purku vähänä pelottaa et pitääkö se osina siitä akselin päältä vai saako koko motikkana irti? pitääkös napis olla Free vai Lock asennossa kun purkaa? Kyseiseen remonttiin ohjeita ja vinkkejä saa laittaa : ) autona HJ60 Vm83 ajettu 450tkm
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua ! ! !
http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=9198
Tässä on perusohjeet navan purkamiselle ja kasaamioselle.
Pronssiholkki on vähän vaikeampi kaivaa sieltä sisältä. Kannattaa kokeille helkaista se holkki esim.pistosahalla sinne sisälle jolloin se on helpompi saada sieltä ulos.
Uuden holkin laitto on paras tehdä prässissä sopivalla tuurnalla ja varmistaa että vetari ei ole liian tiukkaa siihen uuteen holkkiin.
Mikäli se on liian tiukka niin se laikkaa kiinni j aholki alkaa pyörimään mukana.
Sen voi hoonata rarvittaessa pienellä hoonikivellä esim.3 kivisellä joka ei maksa kowinpaljoa.
Tässä on perusohjeet navan purkamiselle ja kasaamioselle.
Pronssiholkki on vähän vaikeampi kaivaa sieltä sisältä. Kannattaa kokeille helkaista se holkki esim.pistosahalla sinne sisälle jolloin se on helpompi saada sieltä ulos.
Uuden holkin laitto on paras tehdä prässissä sopivalla tuurnalla ja varmistaa että vetari ei ole liian tiukkaa siihen uuteen holkkiin.
Mikäli se on liian tiukka niin se laikkaa kiinni j aholki alkaa pyörimään mukana.
Sen voi hoonata rarvittaessa pienellä hoonikivellä esim.3 kivisellä joka ei maksa kowinpaljoa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
vetari ei lähe irti: (
mites tuossa vaiheessa kun pitäs vetari vetästä ulos niin eipä riitä ukossa paukut ; ( pitääkö olkatapit löysätä että lähtee? ? ?
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua ! ! !
Re: vetari ei lähe irti: (
Se etuvetari tulee vain kahessa asennossa pihalle,siinä murrosmaljassa on kevennykset kahelpuolel,putsaa siträ murrosmaljaa jollain rätillä niin huomaat ne kevennykset.rouveri kirjoitti:mites tuossa vaiheessa kun pitäs vetari vetästä ulos niin eipä riitä ukossa paukut ; ( pitääkö olkatapit löysätä että lähtee? ? ?
http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=9258


---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
kiitosta tuosta vinkistä. ..
nyt on uusi vetarin stefa vaihettu sekä uudet olkatapin laakerit sekä pronssihela. Vanha hela oli kovassa mutta uusi liukui passelisti vetarin päälle eikä ainakaan tiukka ole. . . ei tarvinnu hoonata yhtään. . . olit tuo tumppi akseli mihin nuo pyöränlaakeri tuloo niin kierre siitä menny vähän huonoksi saa nähä joutuuko hommaamaan jostain hyvän käytetyn tilalle. . oli joku joskus murjonut sitä näemmä. koitetaan huomenna vieläjatkaa remontti loppuun. oli tämän puolen napalukkokin kasattu väärin ja oli ollut koko ajan lukko asennossa. . . ; ( joku tolvana kasannu väärin nyt kasasin mielestäni oikein mutta tuntuu että olis liian lähellä tuo kytkentä holkki sitä vetarin päätä on siinä just et hipoo vetarin pooritusta kun auki asennosssa napis...
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua ! ! !