
BJ:n korin korotuksesta ???
Valvoja: Käyttäjä
BJ:n korin korotuksesta ???
Kyttäilin tuolla auton alla ja löysin vain neljä pulttikiinnitystä rybgon jakorin välillä, jäiköhän minulta jotain huomaamatta, ja sitten mitä pitää ottaa huomionn korotuksessa vai onnistuuko ihan siitä vaan palikat väliin esim 50mm korotus 

Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
[quote="Käyttäjä"]Miksi koria pitää korottaa,tuleeko renkaiksi yli 35"renkaat?[/quote
Ei renkaiksi noin isoja tule ja jos suht tavalliset kummit mutta voisi olla paremman näköinen korotettuna, kuten Pajerostani tuli,kun poikien ohjeiden mukaan innostuin homman tekemään
Ei renkaiksi noin isoja tule ja jos suht tavalliset kummit mutta voisi olla paremman näköinen korotettuna, kuten Pajerostani tuli,kun poikien ohjeiden mukaan innostuin homman tekemään

Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Noo,respectiähän saa kyllä korottamalla mutta painopiste muuttu ylemmäs ja ajo-ominaisuudet huononee...
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Voi olla etten korotakkaan mutta nuo ajo-ominaisuudet BJ 40:ssa on jo yleensäkin niin huippuluokkaa, että eiköhän siitä voisi hieman poiskin antaa ja mitä 50mm todellisuudessa sitten tekee, enpä tiedä.Käyttäjä kirjoitti:Noo,respectiähän saa kyllä korottamalla mutta painopiste muuttu ylemmäs ja ajo-ominaisuudet huononee...
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Oon varmaan ennenki tämän todennu, että vähemmän painopiste muuttuu korinkorotuksella ku jousituksen... Silti SOAki on ihan ok muutos näissä piireissä. Ja ainoa oikeasti maavaraa koko auton alla kasvattava muutos on isommat renkaat tai porttaaliakselit.
Mun mielestä tuommonen maltillinen korinkorotus (max 50 mm) on ihan ok, renkaille tulee lisää tilaa, helmat ei ota niin herkästi kantoihin ja rungon pesu sekä monet huoltohommat helpottuu. Parin-kolmenkymmenen millin korotuksessa tuskin tarttee paljoa muita muutoksiakaan tehä.
Mullahan ei siis ole yhessäkään omassa autossa korinkorotusta...
Kyllä siellä varmaan kymmenkunta pulttia on, rattiakselista ym kertokoon joku muu, ja sitä perinteistä hakuaki kannattanee käyttää.
Mun mielestä tuommonen maltillinen korinkorotus (max 50 mm) on ihan ok, renkaille tulee lisää tilaa, helmat ei ota niin herkästi kantoihin ja rungon pesu sekä monet huoltohommat helpottuu. Parin-kolmenkymmenen millin korotuksessa tuskin tarttee paljoa muita muutoksiakaan tehä.
Mullahan ei siis ole yhessäkään omassa autossa korinkorotusta...

Kyllä siellä varmaan kymmenkunta pulttia on, rattiakselista ym kertokoon joku muu, ja sitä perinteistä hakuaki kannattanee käyttää.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Itse kanssa sitä mieltä että vähemmän painopiste muuttuu kun vain koria korottaa, painavat osat pysyy kuitenkin alempana. Nykyään kyllä haluaisin mielummin soan
Itsellä 33" renkaat alla ja 50mm korin korotusta ja juuri ja juuri mahtuu edessä pyörimään sisäänjoustossa maastossa. Riippuu tietenkin rajoitin kumeista.
Niiin ja korotuspaloja on autossani (-bj40), muistaakseni 8kpl +lokarit ylemmäs ja pala maskin alle. Pätkitty jostain etolan muovitangosta. Olisiko ollut nylon? En ihan varma.
Lisäksi ohjaus löysälle (poori kohta) korotuksen ajaksi. Ja muista katsoa kaikki johdot ja putket ettei jää lyhyeksi.
Itsellä ohjaustehostin, enkä tiedä miten se muuttaa tuota ohjauksen korotusta.
Ja akkutelinettä vähän rälläköin ja korotin sitä levyä 50mm mikä tulee akun pohjaa vasten. En keksinyt muutakaan keinoa että lokarit olisi saanut nostettua.
Nämä tulivat ainakin mieleen.
Itsellä 33" renkaat alla ja 50mm korin korotusta ja juuri ja juuri mahtuu edessä pyörimään sisäänjoustossa maastossa. Riippuu tietenkin rajoitin kumeista.
Niiin ja korotuspaloja on autossani (-bj40), muistaakseni 8kpl +lokarit ylemmäs ja pala maskin alle. Pätkitty jostain etolan muovitangosta. Olisiko ollut nylon? En ihan varma.
Lisäksi ohjaus löysälle (poori kohta) korotuksen ajaksi. Ja muista katsoa kaikki johdot ja putket ettei jää lyhyeksi.
Itsellä ohjaustehostin, enkä tiedä miten se muuttaa tuota ohjauksen korotusta.
Ja akkutelinettä vähän rälläköin ja korotin sitä levyä 50mm mikä tulee akun pohjaa vasten. En keksinyt muutakaan keinoa että lokarit olisi saanut nostettua.
Nämä tulivat ainakin mieleen.
Ja kerrotaan sellainenkin pieni yksityiskohta että se vastanotkistettu vinssin käyttövaijeri kannattaa löysätä sieltä alapäästä...siinähän on pituussäätö? Aiheuttaa ikävän yllätyksen kun ensimmäistä kertaa ajoon lähtiessä onkin ulosotto päällä, vaijeri sekasin kelalla ja viimein poikki jos sokka kestää.
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Juu nimenomaan vasta notkistettu ja nyt muute toimii. Katsotaan nyt jos vaikka innostuisi oikeen tosissaan tähän, kun ei silleen pahalta kuulosta.yölento kirjoitti:Ja kerrotaan sellainenkin pieni yksityiskohta että se vastanotkistettu vinssin käyttövaijeri kannattaa löysätä sieltä alapäästä...siinähän on pituussäätö? Aiheuttaa ikävän yllätyksen kun ensimmäistä kertaa ajoon lähtiessä onkin ulosotto päällä, vaijeri sekasin kelalla ja viimein poikki jos sokka kestää.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku