Aina on kiva saa paljon ristiriitaista tietoa! Itse vaihdoin viime lauantaina bj-40:seen vm.-76 mittariston bj-42 mallista joka kai oli vm.-83.. Miksi ei käy?
Eroina huomasin ainoastaan että amppeerimittarin naparuuvit oli hieman pienemmällä pultilla tuossa uudessa, ja takana oli kyllä yksi 3-napanen liitin lisää jonka jätin kytkemättä. Ja tietysti sen että nyt on miljoonamittari ja myös sen että polttoainemittari toimii ensimmäistä kertaa tuossa autossa mitä se on minulla ollut..
Niin ja, jos sulla on siinä mittarissa häikkää esim. lämpö/polttoainemittarissa niin että tuppaavat painumaan pohjaan niin monella on kai korjaantunut vaihtamalla se iso vastus sieltä mittarin takaa. Tais olla 30ohmia tai jottain, mutta sehän lukee siinä kyljessä. Vastusarvot kai muuttuu ajansaatossa noissa, vanhassa mulla oli se vastus sellanen punaruskee lakattu pötikkä kun tässä uudessa mittarissa se on kuin pitkula sokeripala.
(Auton puolella ois muuten ollut tuolle ylimääräiselle 3-napaselle liittimelle vastinekkin mutten kytkenyt kun en ymmärtänyt mihin se olisi voinut auttaa..

)