Kuva Kuva

PZJ75 ihmeellinen kytkin

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

2x4WD
Viestit: 31
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 8:31 pm
Paikkakunta: tampere

PZJ75 ihmeellinen kytkin

Viesti Kirjoittaja 2x4WD »

Nyt sitten kymmenen minuuttia sitten lopetti kytkin irrottamasta. Piti hidas ykkönen päällä käynnistää, että sain ajettua parkkiruutuun.

Ainakaan nestelätäkköä en nähnyt alla enkä hämärässä hallissa käynyt vielä vikaa sen kummemmin etsimään.

Mutta kysymys tästä ihmeellisestä vieterikytkimestä/vauhtipyörästä vai mikä siinä nyt on, että näinkö se sitten hajoaa ilman mitään varoittamatta, ilman mitään ääntä, ilman mitään ennakko häiriöitä? Poljin meni vaan täysin lötköksi ja yhtään ei irroita. Yleensä nestevuotokin vähän jo varoittelee ja irrotus alkaa yleensä heiketä vai olisiko niin, että tiiviste vaan jostain petti laakista?
HJ60 -86 Katosi elämästäni
BJ75 -85 PA 1+1+7 saataneen käyttöön
BJ75 -85 hlö miettii kohtaloaan
PZJ75 -90 tuli taloon
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Siis kaksimassavauhtipyörä.

Ja tässä kaikki mitä osasinkaan aiheesta kommentoida...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
kanttibj
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 3:40 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja kanttibj »

ja vähän sivustaheittona: Henkilöautopuolella kokemusta omasta volvosta,
siinä vähän oireilua (kalkattanu viim. 30tkm hieman tyhjäkäynnillä kytkin ylhäällä).
diagnoosi: klappia vauhtipyörässä, tyyppivika volvoissa. Vaan ei aiheuta toimenpiteitä kun toimii.

Mut siis en usko että hajoais ilman oireilua ensin, vaan kaikki on mahollista.
BJ-40 -77
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Arvailua mutta jos arvata saa niin asetelma pettäny. Kaksoismassa vauhtipyöriä kattelleena en moiseen vikaan niissä oo törmänny enempi juur kolistelu ja pahimmillaan luostovikoja.
SLCK#419
- MMC -
-MAC-
Kuva
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Luostovika? Luosto = tunturi, mutta vika autossa???
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
yölento
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 9:26 pm
Paikkakunta: Keitele

Viesti Kirjoittaja yölento »

Pääsylinterin kumi vois olla tarkastamisen arvoinen kohta ennen kuin alkaa paloittelemaan koko pakettia. Jarruneste karkaa aika pienestäkin reiästä kohtuu notkeasti...
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
2x4WD
Viestit: 31
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 8:31 pm
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja 2x4WD »

Lauantaina vihdoin kävin perehtymään ongelmaan. Näyttää ainakin helpolta. Nestevuoto putkessa rungonpäällä ennen työsylinteriä. Ehdin jo tilaamaan työsylinterin toyotalta, oli sitten viimeinen Belgian varastossa. Mutta eipä tuota kuulunut vaikka piti olla jo torstaina Suomessa. Ehkäpä tällä viikolla saan jo putken teetettyä ja vaihdettua. Pääsylinteri näytti sen verta hyvältä, että lienee vaihdettu viime vuosina. Jarruputkiakin on laitettu alle metreittäin sen verran pahaa jälkeä on suola pääkaupunki seudulla saanut aikaan.
HJ60 -86 Katosi elämästäni
BJ75 -85 PA 1+1+7 saataneen käyttöön
BJ75 -85 hlö miettii kohtaloaan
PZJ75 -90 tuli taloon
Vastaa Viestiin