Kuva Kuva

holkkiremontti

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

holkkiremontti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

Moi, RJiin -88 etumurroksien tukiholkki ja stefa remontti menossa kasaanpäin. Onko joku virallinen gramma määrä, kuinka paljon sinne kääntöpalloon laitetaan vaseliinia? yritin kyllä "hakua", mutta huonolla menestyksellä.
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Ei liian täyteen,vassun pitää päästä kiertämään/liikkumaan siellä murroksen takana.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Muistaakseni tojon manuaalissa sanotaan että 3/4 "pesästä". :D
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

Ei osannut Toyota infokaan sanoa mitään grammamäärää. Ilmeisesti ,kun laittaa tarpeeksi se riittää ja on oikea määrä. :lol:
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

Remontti tehty onnistuneesti. Muutamia huomioita aiheesta.
Remonttiin aletaan yleensä siinä vaiheessa,kun kääntöpallosta vuotaa vasua pihalle haittaavassa määrin. Oma autoni pudotteli vähän toiselta puolen ja meinasin,että vaihdetaan sitten molemmat holkit ja pannaan Tamgearsin erikois stefat. Se puoli ,mikä ei vielä vuotanut olikin vuotanut edellisen omistajan aikaan tyhjäksi! Tasauspyörästöstä tuli 0.8 litraa mustaa hyvin juoksevaa vaseliinia!(öljyä) Hyvin se näilläkin mönjillä toimi. Tamgearsin holkit joutu molemmat hiomaan välystä suuremmaksi. Edellinen remontti Toyotan orkkis holkeilla ei tarvinu hioa. Ja sitä vaseliinia meni yhteen kääntöpalloon tasan tuubi/400g
+ puorän napaan laakeripesään 200g. Akseliputkeen suihkuttelin paineilma kannulla löpöä huhtoakseni vaseliini mönjää tasauspyörästöstä.Nyt tasauspyörästössä on ns. huuteluöljyt sisällä. Kaikki vanhat peräöljyn jämät pullojen/kanisterien pohjilta sai nyt parempaa käyttöä.Kesällä vaihdan uudet kunnon öljyt. ja matka jatkuu....
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Vastaa Viestiin