Mekaaninen vinssi, laakerit
Valvoja: Käyttäjä
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mekaaninen vinssi, laakerit
Onko hajua mistä voisi löytyä edullisesti laakerit toyon mekaaniseen vinssiin? toyotalla maksavat 70 e kpl.
Ihan perus teollisuustarvikkeita myyvien liikkeiden kautta saa vaikka mitä laakereita ja hinnat on yleensä murto-osan merkkiliikkeen hinnoista. En tiedä millasia firmoja Jyväskylässä on, mutta http://www.laakeri-center.fi/ mainostaa, että heillä on jälleenmyyjiä eri kaupungeissa, joten ehkä suostuvat kertomaan sua lähimmän myymälän.
#428
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kyllä laakereissa on lähes aina jotkut merkinnät ja ilman merkintöjäkin löytyy sopivat, kun ottaa alkuperäsistä mitat. Helpoin tapa saada oikeat, on viedä vanhat laakerit näytille, tulee sitten oikeella välykselläkin.
Viimeksi muokannut Hessu, Pe Maalis 25, 2011 8:44 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#428
Onhan noita paikkoja joista tiedustella, kaikki vaan eivät harrasta vähittäismyyntiä.
Mutta kysäiseppä ensialkuun vaikka näistä:
http://www.toivolateam.fi/yritysesittely.php
http://www.etra.fi/fi/yhteystiedot/myyn ... jyvaskyla/
Mutta kysäiseppä ensialkuun vaikka näistä:
http://www.toivolateam.fi/yritysesittely.php
http://www.etra.fi/fi/yhteystiedot/myyn ... jyvaskyla/
Toyota - The joy of welding -
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
Lisää kysymyksiä;
-Minkä pituinen pitäisi olla HJ60-82 vinssin kardaani ja pitäisikö siinä olla jokin tukilaakeri? Onko kellään kuvia, kun en ole sellaista nähnyt?
-Jos rakennan itse vinssipuskurin lisävalotelineellä, minkälaisesta tavarasta sen pitäisi olla että kestää? Onko teräslaadun tai ainevahvuuden osalta jotakin ohjetta? (Ilmeisesti pitää olla e-hyväksytty eli tämä ei enää käy)
-Olisiko silti helpompaa hankkia alkuperäinen vinssipuskuri jostakin, kun en kuitenkaan rakenna autoa vaativaan maastoajoon vaan pikemminkin itselleni jokapäiväiseksi jokapaikan kulkupeliksi, eli puskurin pituus ei sinänsä haittaa?
-Käyvätkö Tamgearsin vinssin ja PTO:n tiivisteet yms. kaikkiin hj60 vinsseihin ja ulosottoihin kun heidän sivuillaan sitä ei mainita? Omassani siis laipat PTO: sekä eteen että taakse ja vinssi vain taakse.
-Tarvitseeko vinssiä muutoskatsastaa tai muuten erikseen mainita rekisteriotteessa?
-Minkä pituinen pitäisi olla HJ60-82 vinssin kardaani ja pitäisikö siinä olla jokin tukilaakeri? Onko kellään kuvia, kun en ole sellaista nähnyt?
-Jos rakennan itse vinssipuskurin lisävalotelineellä, minkälaisesta tavarasta sen pitäisi olla että kestää? Onko teräslaadun tai ainevahvuuden osalta jotakin ohjetta? (Ilmeisesti pitää olla e-hyväksytty eli tämä ei enää käy)
-Olisiko silti helpompaa hankkia alkuperäinen vinssipuskuri jostakin, kun en kuitenkaan rakenna autoa vaativaan maastoajoon vaan pikemminkin itselleni jokapäiväiseksi jokapaikan kulkupeliksi, eli puskurin pituus ei sinänsä haittaa?
-Käyvätkö Tamgearsin vinssin ja PTO:n tiivisteet yms. kaikkiin hj60 vinsseihin ja ulosottoihin kun heidän sivuillaan sitä ei mainita? Omassani siis laipat PTO: sekä eteen että taakse ja vinssi vain taakse.
-Tarvitseeko vinssiä muutoskatsastaa tai muuten erikseen mainita rekisteriotteessa?
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
Vastaan itse.
Hj60 (N1G) saa asentaa vinssin ja vinssipuskurin siitä erikseen mainitsematta, ja alkuperäistä puskuria saa muokata lisäämällä esim. "suojaraudat" yläpuolelle, joihin saa myös kiinnittää esim. lisäpitkät. ja muutenkin putkea suojaamaan teräviltä särmiltä. Näin ainakin Jyväskylän K1. Toisinsanoen karjarauta pitää olla E-hyväksytty, em. "suojarakenteiden" ei.
Hj60 (N1G) saa asentaa vinssin ja vinssipuskurin siitä erikseen mainitsematta, ja alkuperäistä puskuria saa muokata lisäämällä esim. "suojaraudat" yläpuolelle, joihin saa myös kiinnittää esim. lisäpitkät. ja muutenkin putkea suojaamaan teräviltä särmiltä. Näin ainakin Jyväskylän K1. Toisinsanoen karjarauta pitää olla E-hyväksytty, em. "suojarakenteiden" ei.
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
Onko ne laakerit molemmat saman numeroisia ja oliko kyseessä läpivetävä vinssi vai nou?El Borracho kirjoitti:Etra Megacenter jyväskylä; Vinssin laakerit firman alennuksin 40,11e yhteensä, ilman alennusta 80,22e. Laakerit SKF 30206 J2/Q. Kannattaa näköjään ensimmäisenä kysellä tuolta kaikkia laakereita ja tiivisteitä...
Onko stefoista tietoa?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
Samannumeroiset. Alkup. numero 30206J-N. Tiivisteistä ei tietoa kun valitettavsti ne ehdin jo tilata toyotalta. noi laakereiden hinnat pisti vaan vähän toppuutteleen.
Läpivetävästä en tiedä, vinssissä ei ole akselia näkyvissä kuin auton puolella eli ei läpivetävä?
Muistaakseni kun Toyotalla katteltiin kuvia ja osanumeroita se ehdotti lähes kaikkiin vinsseihin samoja tiivisteitä.
Läpivetävästä en tiedä, vinssissä ei ole akselia näkyvissä kuin auton puolella eli ei läpivetävä?
Muistaakseni kun Toyotalla katteltiin kuvia ja osanumeroita se ehdotti lähes kaikkiin vinsseihin samoja tiivisteitä.
Näin on - usein aiemminkin hyväksi havaittu ostopaikka.El Borracho kirjoitti:Etra Megacenter jyväskylä; Vinssin laakerit firman alennuksin 40,11e yhteensä, ilman alennusta 80,22e. Laakerit SKF 30206 J2/Q. Kannattaa näköjään ensimmäisenä kysellä tuolta kaikkia laakereita ja tiivisteitä...

Toyota - The joy of welding -
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
Motonetista jotain tiivisteitä näytti olevan, Kiire ja into oli vaan niin kova että vasta toyotan laakerihinnat sai järkiin.
Toyodiyn kuvissa HJ60 -82(läpivetävä) ja -89(ei läpivetävä) lähes samat osat matoruuvia ja toista päätylaippaa lukuunottamatta.
Kiitos Etra -vinkistä; ei tullut mieleen että autonosia saa muualtakin kuin autoliikkeestä.
Toyodiyn kuvissa HJ60 -82(läpivetävä) ja -89(ei läpivetävä) lähes samat osat matoruuvia ja toista päätylaippaa lukuunottamatta.
Kiitos Etra -vinkistä; ei tullut mieleen että autonosia saa muualtakin kuin autoliikkeestä.
http://slck.net/viewtopic.php?t=9392El Borracho kirjoitti:Lisää kysymyksiä;
-Minkä pituinen pitäisi olla HJ60-82 vinssin kardaani ja pitäisikö siinä olla jokin tukilaakeri? Onko kellään kuvia, kun en ole sellaista nähnyt?
-Jos rakennan itse vinssipuskurin lisävalotelineellä, minkälaisesta tavarasta sen pitäisi olla että kestää? Onko teräslaadun tai ainevahvuuden osalta jotakin ohjetta? (Ilmeisesti pitää olla e-hyväksytty eli tämä ei enää käy)
-Olisiko silti helpompaa hankkia alkuperäinen vinssipuskuri jostakin, kun en kuitenkaan rakenna autoa vaativaan maastoajoon vaan pikemminkin itselleni jokapäiväiseksi jokapaikan kulkupeliksi, eli puskurin pituus ei sinänsä haittaa?
-Käyvätkö Tamgearsin vinssin ja PTO:n tiivisteet yms. kaikkiin hj60 vinsseihin ja ulosottoihin kun heidän sivuillaan sitä ei mainita? Omassani siis laipat PTO: sekä eteen että taakse ja vinssi vain taakse.
-Tarvitseeko vinssiä muutoskatsastaa tai muuten erikseen mainita rekisteriotteessa?