Kuva Kuva

Hj 60 ahtaminen kkk 27:lla 1 päivässä

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Vieras

Hj 60 ahtaminen kkk 27:lla 1 päivässä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eli nyt olisi tarkoitus ahtaa se hj:n raato tänä yönä, bensa moottoreita on tullut ahdettua noin mutta katsotaan millaisia vastoin käymisiä tulee tässä prokkiksessa. Aloitin tuossa 10 minuuttia sitten leikkelemään nuita putkia ( downpipe+adapteri) mielessä liikkuu se että kumpaan letkuun hj:ssä kuuluu laittaa se pneumatic venttiili jotta saa rajoitettua sitä ilman virtausta. Laitan huomenna viestiä että miten homma onnistu. Kommentteja saa laittaa.

T:Jokke
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Niin Juu ja unohtui että saa tarjota 4.0 vapari pannua varuille :D
hj
Viestit: 212
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 5:37 pm
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja hj »

ei tainnu onnistua
mut vapari pannu löytyy varalle
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eli ahtaminen onnistui, yksi vastoin käyminen tuli kyllä. kun hitsasin paluuputken paikan niin jätin sauman huokoiseksi(tulee öljyä pihalle) Ahdot ovat tällä hetkellä tapissa(ei hukkaporttia vielä) n.1.6bar täydellä kaasulla Ero on SUURI, yllätys yllätys ;) Orkkis pakoputki ahdistaa niin paljon että sitä ei voinut käyttää ollenkaan. tällä haavaa autossa kiinni downpipe ja yksi vaimentaja, ja äänet ovat yhtä hiljaiset kuin alkuperäisessä. Éli Mukavasti,nopeasti ja helposti tehoa +50hv voisin väittää. Nyt meinaa sutia asvaltilla ihan kunnolla. Yritän saada räpsittyä kuvia tänne

T:Jokke
Avatar
Hurrigane
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 9:20 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Hurrigane »

Miten olet toteuttanut syötön säädön? Liittyykö tuo pneumatic venttiili ja ilman virtauksen rajoittaminen siihen, miten? :oops:

Jos vaan lisää syöttöä niin silloinhan kone käy rikkaalla ennenkuin rupeaa turbo ahtaan ja se on pahasta.

Laitappa kuvaa kone huoneesta.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Juu elikkäs sillä venttiilillä saa rajoitettua kalvolle menevää ilmaa, ilman sitä syötöt on tapissa heti ahtojen herätessä, JA en ole koskenutkaan syöttöruuveihin. ahdin herää 1500 kieppeillä ja maksimi ahdot tulee 2800. Vaikeuksia on nyt siinnä että se pumpun ohjaus täytyy toteuttaa varmaankin eri tavalla, se on nyt suunnitteilla mutta kyllä se auto on jokapäiväisessä ajossa nyt. työ ajoa tulee 300-500km päivä+omat ajot ja ei mitään murheita.

Täytyy asentaa kuva softat tähän firman koneelle koska oma kone kärähti.
Avatar
Hurrigane
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 9:20 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Hurrigane »

Harmillista kun koneet kärähtää toivotaan että HJ:n pannu on vahvempaa tekoa :lol:

Vai että on toiminut hyvin päivittäisessä käytössä, vaikka on turbo kyljessä eikä muuta säätöä ole vielä tehty, hyvä.

Suunnitteilla on siis se pumpun ohjaus, tämä onkin se ahtaamisen vaikein kohta, joka itseäkin askarruttaa.

Ilmoittelethan jos keksit jotain sen syötön säädön toteutukseen.
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Mä oon kans itte yrittänyt pähkäillä sitä ahdonalaista syötön säätöä . Tästähän on kans jauhettu niin moneen kertaan mutta jauhetaan lisää kun patenttia ei oo vielä löytynyt.

Monihan on kylmästi antanut olla kaasuläpän omalla paikallaan, asennellut turbon perään ja hyvin on toiminut.

Mietinkin, että säätyykö se syöttö jotenkuten nyt ihan itsestään sen ahdon mukaan kun virtaama kasvaa ahtojen noustessa?

Toisaalta näissä vanhoissa diisseleissä ei taida olla sen syötön määrän kanssa niin nuukaa.
Vertaisin niitä lähinnä vanhoihin traktorin koneisiin, joissa ei ole myöskään mitään hienoja säätöjä.
Valmetin joissakin malleissa turbot ovat jopa hukkaportittomia.

- jm
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Nyt Mie alustavasti sain jahkattua miten sen saa toteutettua. ilman että ahtopaine ohjaa kalvoa ( kalvo kun repeää helposti ).

eli loppujen lopuksi kyse on yksinkertaisesta muutoksesta. poistaa alkuperäisen kaasuläpän jonka paikalle laittaa ns. kollektori kotelon. seuraavaksi siirtää kaasuläpän ahtimen imupuolelle, tätähän on käytetty remmiahdetuissa peleissä vaikka kuinka kauan. näin ollen moottorin syöttöpumpun alipaineohjaus säilyy vakiona, ainakin teoriassa ja ensimmäinen kokeilu piti paikkaansa.

pumppuhan haistelee läppien kummallakinpuolella olevaa paine eroa, tämä säätelee kaasun määrää. nyt olisi tarkoitus tehdä kiinteä muutos tuohon omaan koneeseen.

Niin juu, piirtää nykyään ihan kuivalla asvaltillakin :twisted:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

komk kirjoitti:Mä oon kans itte yrittänyt pähkäillä sitä ahdonalaista syötön säätöä . Tästähän on kans jauhettu niin moneen kertaan mutta jauhetaan lisää kun patenttia ei oo vielä löytynyt.

Monihan on kylmästi antanut olla kaasuläpän omalla paikallaan, asennellut turbon perään ja hyvin on toiminut.

Mietinkin, että säätyykö se syöttö jotenkuten nyt ihan itsestään sen ahdon mukaan kun virtaama kasvaa ahtojen noustessa?

Toisaalta näissä vanhoissa diisseleissä ei taida olla sen syötön määrän kanssa niin nuukaa.
Vertaisin niitä lähinnä vanhoihin traktorin koneisiin, joissa ei ole myöskään mitään hienoja säätöjä.
Valmetin joissakin malleissa turbot ovat jopa hukkaportittomia.

- jm

Juu mutta monellä ei ole oikeasti isoa ahdinta joka herää vasta ylhäällä lopullisesti. ja monet eivät myöskään välitä siitä että se auto pöllyttää ihan sairaasti tuolla tavalla.

Kokeilkaapas muuten tehdä silleettis että nykäsette läpän yläpuolelle tulevan letkun irti pumpun kupeesta ja tukitte sen, omassani ainakin teho tuplaantui ( samalla kierrokset nousee hitosti.) Ahdot nousi itselläni siihin toivottuun 2.5 bariin ja pöllytys tuplaantui.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anonymous kirjoitti:Nyt Mie alustavasti sain jahkattua miten sen saa toteutettua. ilman että ahtopaine ohjaa kalvoa ( kalvo kun repeää helposti ).

eli loppujen lopuksi kyse on yksinkertaisesta muutoksesta. poistaa alkuperäisen kaasuläpän jonka paikalle laittaa ns. kollektori kotelon. seuraavaksi siirtää kaasuläpän ahtimen imupuolelle, tätähän on käytetty remmiahdetuissa peleissä vaikka kuinka kauan. näin ollen moottorin syöttöpumpun alipaineohjaus säilyy vakiona, ainakin teoriassa ja ensimmäinen kokeilu piti paikkaansa.

pumppuhan haistelee läppien kummallakinpuolella olevaa paine eroa, tämä säätelee kaasun määrää. nyt olisi tarkoitus tehdä kiinteä muutos tuohon omaan koneeseen.

Niin juu, piirtää nykyään ihan kuivalla asvaltillakin :twisted:
Saitko toimimaan paremmin laitahan lisää infoa mulla ois sama projekti menossa miettiny myös sitä polttoainepuolta miten sen sain helposti toimiman
Vastaa Viestiin