HDJ:n ohjaustehostin heitti pelaamasta tyhjäkäynnillä
Valvoja: Käyttäjä
HDJ:n ohjaustehostin heitti pelaamasta tyhjäkäynnillä
No otsikossapa tuo "vika"
Käytiin ajelemassa umpihanki ajelua tovi ja sen jlk tehostimesta katosi teho tyhjäkäynnillä.
Ajellessa tuli kyllä veivattua rattia oikein urakalla laidasta laitaa että pysy tiellä. =)
Nyt kun hieman nostaa kierroksia niin alkaa pelaamaan hyvin. Aloin kyllä tuossa illan mittaan vikomaan ohjausta vähän aikaisempaa jäykemmäksi. Kovilla kierroksilla kevenee kyllä sitten oikein reilusti.
Tyhjäkäynnillä todella raskas käännettävä.
Onko kelleen tullut vastaavaa eteen?
Onko noita pumppuja hajonnut kellään?
Pumppu ei ole pitänyt mitään ylimääräisiä ääniä edes pakkasilla. Öljynä mobilin ATF:t
Käytiin ajelemassa umpihanki ajelua tovi ja sen jlk tehostimesta katosi teho tyhjäkäynnillä.
Ajellessa tuli kyllä veivattua rattia oikein urakalla laidasta laitaa että pysy tiellä. =)
Nyt kun hieman nostaa kierroksia niin alkaa pelaamaan hyvin. Aloin kyllä tuossa illan mittaan vikomaan ohjausta vähän aikaisempaa jäykemmäksi. Kovilla kierroksilla kevenee kyllä sitten oikein reilusti.
Tyhjäkäynnillä todella raskas käännettävä.
Onko kelleen tullut vastaavaa eteen?
Onko noita pumppuja hajonnut kellään?
Pumppu ei ole pitänyt mitään ylimääräisiä ääniä edes pakkasilla. Öljynä mobilin ATF:t
Re: HDJ:n ohjaustehostin heitti pelaamasta tyhjäkäynnillä
isommilla renkailla tuota ei käännä pirukaan jos tehostin ei toimi...
kannattaa tarkistaa se säiliössä oleva sihti kaiken varalta, se oli syypäänä kaikkiin ongelmiin ainakin mulla. Sen kun poisti niin tappelu loppui siihen paikkaan. Mutta ääntäisi kai se jos se se ei sais kunnola öljyä. Mutta jos ei saa niin ne ne ölpät menee tosi herkästi vaahdoksi ja sitten se tehostin ei toimi tyhjäkäynnillä lainkaan ja kierroksilla toimii jotenkin...
kannattaa tarkistaa se säiliössä oleva sihti kaiken varalta, se oli syypäänä kaikkiin ongelmiin ainakin mulla. Sen kun poisti niin tappelu loppui siihen paikkaan. Mutta ääntäisi kai se jos se se ei sais kunnola öljyä. Mutta jos ei saa niin ne ne ölpät menee tosi herkästi vaahdoksi ja sitten se tehostin ei toimi tyhjäkäynnillä lainkaan ja kierroksilla toimii jotenkin...
Minulla kävi 1990 valmistetun 4WD Hiacen kanssa aika lailla vuosi sitten pääsiäisenä Seinäjoelle ajellessa sellainen ihmeellinen juttu, että moottoritieltä huoltoasemalle käännyttäessä lakkasi ohjaus tehostamasta kokonaan, oli hiton jäykkä kääntää ylös rampissa, kunnes pääsin melkein ylös asti, jolloin tehostus palasi. Tehostamattomuutta kesti ehkä 5-10 sekuntia. Huoltamon pihassa tarkastin tehostimen öljyt, olivat niin kuin pitikin.
Ajoin autolla vielä monta kuukautta eikä tuo toistunut kertaakaan. Ei oikein auennut mitä siellä tapahtui, tuskin oli kyse kaarteesta koska kyseisellä vehkeellä tuli kurvailtua aika huolettomasti muutenkin.
Ajoin autolla vielä monta kuukautta eikä tuo toistunut kertaakaan. Ei oikein auennut mitä siellä tapahtui, tuskin oli kyse kaarteesta koska kyseisellä vehkeellä tuli kurvailtua aika huolettomasti muutenkin.
Tuossa tutkiskelin noita räjäytyskuvia pikaisesti niin pumpussa on ilmeisesti paineenrajoitusta varten venttiileitä.
Liekkö jumiutui auki ja siten paineen karkasi pienillä kierroksilla.
Kierroksilla sitten pumpun tuotto on jo niin kova että tehostus pelasi vielä suhtkoht normaalisti.
Nooh. Hyvin on pelannut mulla tuo hdj:n ohjaus.
Simpukan pikku välyksen kun saisi vielä pois. Säätöruuvi ei pyöri kuin vajaa 45astetta eestaas ja tökkää.
Välykseen ei vaikuta.
Liekkö jumiutui auki ja siten paineen karkasi pienillä kierroksilla.
Kierroksilla sitten pumpun tuotto on jo niin kova että tehostus pelasi vielä suhtkoht normaalisti.
Nooh. Hyvin on pelannut mulla tuo hdj:n ohjaus.
Simpukan pikku välyksen kun saisi vielä pois. Säätöruuvi ei pyöri kuin vajaa 45astetta eestaas ja tökkää.
Välykseen ei vaikuta.
Sitä simpukkaa kun säädät niin kiristä sitä ruuvia niin paljo kun se menee ja aja sen jälkeen vähä eteen ja taaksepäin ja pyörittele rattia laidasta laitaan ja tämän jälkeen se ruuvi taas kiristyy lisää. Ja tämä niin monta kertaa ku on tarvis. Sitte jos siitä ohjauksesta tulee semmonen että se ei enää palauta kunnolla niin se on jo liian kireällä, sitte vaan löysäät sen verran taas palauttaa kunnolla. Näin mää ite säädin tuosta hj:sta, mutta ei siitä kyllä kaikkia välyksiä pois saanu, mutta tarpeeks kumminki 

hj 60
hj 61
hj 61
Tervehdys! uusi HDJ80:n omistaja ilmoittautuu foorumille.
Missä siellä se säätöruuvi on?
Ohjekirja kertoo että ratissa pitäisi olla alle 40mm tyhjää kun kääntelee rattia edes takas auton ollessa sammuksissa. minulla sitä väljää on ainakin 80mm. säädöstä ohjekirja kertoo sen verran että vie auto toyota huoltoon.
simpukka on myös paksun märän mössön peitossa. (kuraa ja öljyä) tehostimen säiliöön pitää lisätä loraus aina silloin tällöin.
Uskaltaako tuota konehuonetta pestä painepesurilla/höyrypesurilla? eli onko näissä sähköt suojattu paremmin kuin esim. mersuissa?
Missä siellä se säätöruuvi on?
Ohjekirja kertoo että ratissa pitäisi olla alle 40mm tyhjää kun kääntelee rattia edes takas auton ollessa sammuksissa. minulla sitä väljää on ainakin 80mm. säädöstä ohjekirja kertoo sen verran että vie auto toyota huoltoon.
simpukka on myös paksun märän mössön peitossa. (kuraa ja öljyä) tehostimen säiliöön pitää lisätä loraus aina silloin tällöin.
Uskaltaako tuota konehuonetta pestä painepesurilla/höyrypesurilla? eli onko näissä sähköt suojattu paremmin kuin esim. mersuissa?
HDJ80 4,2td manu 1990
carinaE ja muutama mersu, saab, hyundai, fordson, tunturi yms.
carinaE ja muutama mersu, saab, hyundai, fordson, tunturi yms.
Siellä se ruuvi on, muistaa vaan kiristäessä et kun sen keskialueen löysän säätää pois, niin jumii sitten jo kääntäessä, et maltilla vaan...
Konehuoneen uskaltaa pestä huoletta, ei oo vielä mitään rikki menny toistaiseksi.
Konehuoneen uskaltaa pestä huoletta, ei oo vielä mitään rikki menny toistaiseksi.
MIKKO UKKOLA
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP