120n Jarru tai joku muu ongelma....
Valvoja: Käyttäjä
120n Jarru tai joku muu ongelma....
Pysäyttäessä liikennevalohin syttyi tauluun abs, käsijarru, luistonesto ja ajonvakautuksen varoitusvalot??? Nyt jäpitetään pikahuollossa ja äijillä on testerit kiinni... Kukaan ei kuiten osaa sanoa mikä mättää. Kenelläkään kokemuksia vastaavasta?
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Tottapa net tarkistaa nuoki asiat... Kovasti oli miehiä hämmästelemässä ja lopulta tuumasivat, että jarrutehostajan moottori menny. noin 2500e + työt. Tuo on jo semmonen summa että passaaPETEBJ75 kirjoitti:Joku absin antureista huonolla kontaktilla, tai joku kolmesta sulakkesta palanut konehuoneesta.

Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Tilaa osa saksasta tai vaikka tuolta http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_T ... 702.2.html
Viimeksi muokannut PETEBJ75, Ke Maalis 02, 2011 5:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
...jotenkin hyppäsin yli tuon sinun linkin. Pitää toivoa, että kaikki menee hyvin. Kiitokset nopeasta avusta.PETEBJ75 kirjoitti:Tos on linkki ylempänä. 1200€, mutta yritä sieltä liikkeen kautta ensin. Tai käytetty AVK:lta
Miepä informoin miten homma etenee... Tietääpähän sitten muut varoa. Sekin tietenkin kiinnostaa, että mikä siellä varsineisesti pettää ja mistä se voi johtua.
Sen vain totesivat, että ihan uus juttu eli ei kuulemma ennen sattunut eteen.
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Kyllä minä olen ainakin tuosta viasta kuullut. Itse edelleenkin veikkaisin jotain yksinkertaisempaa vikaa, koska tuon saman saa aikaiseksi kun nyppää absin sulakkeen tai vaikka jarruvalon anturin piuhan irti ( siis pääsylinteristä)
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Pitääpä kysyä huomenna ovatko asiaa tutkineet ja kertoa, että "maalimalta" kuulin tällaista vinkkiä.PETEBJ75 kirjoitti:Kyllä minä olen ainakin tuosta viasta kuullut. Itse edelleenkin veikkaisin jotain yksinkertaisempaa vikaa, koska tuon saman saa aikaiseksi kun nyppää absin sulakkeen tai vaikka jarruvalon anturin piuhan irti ( siis pääsylinteristä)
Itsekkin yhdistäisin tuon johonki muuhun... Tuossa miettinyt sellaista ku eilen kävin pesemässä auton. Normi painepesuri hommat ja semmosta sienellä hinkkausta. olispa siistiä jos se kuivahtais hallissa ja vika katoaisi.
Mitenköhän nuo liikkeet yleensä tekee jos ne korjaa ns väärää vikaa. Sellaisesta en ainakaan ala mitään maksamaan.
Kyllä ne siinä kovasti mittaili sitä moottoria ja muka totes, että se ei toimi. ne jotekin ohitti sen releen mutta se ei saanut mitään aikaan. Sitä en kyllä huomannu, miten ne varsinaisesti totesivat sen moottorin toimimattomaksi.
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Mikä tahansa osa jarru, luistonesto tai ajonvakausjärjestelmässä voi aiheuttaa ko vian. Esim jarrunesteen lämpötila-anturi jarrunestesäiliössä.
Jokaiselle osalle löytyy omat mittaus- ja tarkastusohjeensa ja se on aika aikavievää puuhaa..
Nyt varsinkin kun sanoit että autoa on puunattu painepesurin kanssa niin entistä enemmän epäilen kyseessä olevan jonkun kosketus/anturi häiriön.
Jos auton saa lämpöiseen pariksi päiväksi niin vika voi hyvinkin hävitä. Tosin nuo sähköliittimet on aika hyvin suojattuja, eli jos sinneon vaikka vesi päässyt sisään, niin se ei välttämättä pelkällä puhaltelulla sieltä lähde pois.
Jokaiselle osalle löytyy omat mittaus- ja tarkastusohjeensa ja se on aika aikavievää puuhaa..
Nyt varsinkin kun sanoit että autoa on puunattu painepesurin kanssa niin entistä enemmän epäilen kyseessä olevan jonkun kosketus/anturi häiriön.
Jos auton saa lämpöiseen pariksi päiväksi niin vika voi hyvinkin hävitä. Tosin nuo sähköliittimet on aika hyvin suojattuja, eli jos sinneon vaikka vesi päässyt sisään, niin se ei välttämättä pelkällä puhaltelulla sieltä lähde pois.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_T ... 702.2.html
osa-47950E :n kanssa jottan ongelmaa... Puhuivat jotain jousesta ja muuta jousta en kuvasta löytänyt. En siinä puhelimessa jaksanut kysellä enempää. Mietin vain, että mitähän on tulossa jos tuommosen osakokonaisuuden sisällä joku lähtee irti tai menee muuten vika-asentoon.
Aion kysellä pirun tarkkaan mistä on todellisuudessa kyse... Laitan sitten tänne mahdollisimman tarkan selostuksen spekulointia varten. Alkoi nimittäin mietityttämään sitten jos vika uusii... Aika olennainen juttu ajamisen kannalta kuitenkin nuo JARRUT.
osa-47950E :n kanssa jottan ongelmaa... Puhuivat jotain jousesta ja muuta jousta en kuvasta löytänyt. En siinä puhelimessa jaksanut kysellä enempää. Mietin vain, että mitähän on tulossa jos tuommosen osakokonaisuuden sisällä joku lähtee irti tai menee muuten vika-asentoon.
Aion kysellä pirun tarkkaan mistä on todellisuudessa kyse... Laitan sitten tänne mahdollisimman tarkan selostuksen spekulointia varten. Alkoi nimittäin mietityttämään sitten jos vika uusii... Aika olennainen juttu ajamisen kannalta kuitenkin nuo JARRUT.
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Tuo mainitsemasi osa on nimenomaan jousi. Se ei olikein voi mennä jumiin muuten kuin olemalla täynnä paskaa tai sitten poikki.
Tuskin varsinaisen ongelman aiheuttaja, mutta useimmiten asiat korjaantuu purkamalla ja kasaamalla..
Jarruthan toimii vaikka vikatila onkin päällä. Järjestelmä on tehty juuri sillein että jos joku antureista alkaa puhumaan siansaksaa niin systeemit kytketään pois päältä, jolla taataan varsinaisten jarrujen toiminta.
Tuskin varsinaisen ongelman aiheuttaja, mutta useimmiten asiat korjaantuu purkamalla ja kasaamalla..
Jarruthan toimii vaikka vikatila onkin päällä. Järjestelmä on tehty juuri sillein että jos joku antureista alkaa puhumaan siansaksaa niin systeemit kytketään pois päältä, jolla taataan varsinaisten jarrujen toiminta.
Viimeksi muokannut PETEBJ75, Pe Maalis 04, 2011 8:24 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Juuri näin... Itsellä ei vain kiinnostus riitä ajaa autolla jota pitää purkaa ja kasata jotta toimisi. Noh, kattotaan ja kysellään onko tulevaisuus purkamista ja kasaamista vai jonkun jousen putsailua tahi vaihteluaPETEBJ75 kirjoitti:Tuo mainitsemasi osa on nimenomaan jousi. Se ei olikein voi mennä jumiin muuten kuin olemalla täynnä paskaa tai sitten poikki.
Tuskin varsinaisen ongelman aiheuttaja, mutta useimmiten asiat korjaantuu purkamalla ja kasaamalla..

Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!