Kuva Kuva

Pelti 2H.n kyljessä

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Olkku
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 5:06 am
Paikkakunta: Rauma

Pelti 2H.n kyljessä

Viesti Kirjoittaja Olkku »

Pakkanen ja vesi teki syksyllä metsäpelin moottoriin pienen tekovitun :(

Nyt alkaa inspiraatio koneen korjaamiseksi nousta jo mielessä on muutama kysymys.

Eli koneen kyljessä oleva alumiinilevy on halki ja tarvitsisi vaihtaa.

Mitä täytyy tietää kun levyä alkaa vaihtamaan?

Eikös sen alla ole joku öljynlauhdutin?

Saako vaihdettua ilman että joutuu ottamaan syöttöpumpun irti?
RASOR Rauman seudun offroad ry
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kyllä joudut syöttöpumpun irrottamaan. ja hommaa uusi tiiviste sinne kannen väliin. tuskin lähtee ehjänä irti. maksaa tojotalla noin 25€
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

EI TARVI IRROTTAA SYÖTTÖPUMPPUA!!!
imusarja irti ja yläkautta mahtuu sitte pujottaa pois sen sieltä. tosin remonttii on hyvä varata 12mm räikkälenkki, ilman sitä tulee olemaa kokolailla v-mäinen homma. itellä halkes samalaippa tuossa alkutalvesta ja vaihto onnistu 3h työllä.

se öljynjäähytin jää siihen laippaa kii, se on kiinni niillä parilla mutterilla jotka on sen laipan keskellä, niitä ei tartte irroittaa.

näissäkin alumuuni-laipoissa on sitte eroja öljyn suodattimen öljykierroissa. ainakin 2H ja 12HT koneissa on eri osat. kokemusta löytyy :(
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

siinä laipassa oli kans joku vuosimallijuttu. olikohan -86 jolloin vaihtuu uudemmaksi kummassakinmoottorimallissa 2h ja 12h-t
Vastaa Viestiin