HJ60 korotus, valaiskaa tietämätöntä.
Valvoja: Käyttäjä
Hyvä SOA tarvii myös high-steer ohjausvarret, joita ei ihan kotinurkissa tehdä. Orkkis ohjausvarsi nurinpäin entisen päällä ei oo järin fiksu ratkaisu, ja ackerman-kulmat ei oo kuin vähän sinne päin.
SOA tuppaa tekemään autosta vähän laittoman korkuisenkin tai vaihtoehtoisesti lehdet eivät ole enää mitenkään optimaalisessa asennossa. Mut ei silti, hyvin tehtynä se on hyvä.
SOA tuppaa tekemään autosta vähän laittoman korkuisenkin tai vaihtoehtoisesti lehdet eivät ole enää mitenkään optimaalisessa asennossa. Mut ei silti, hyvin tehtynä se on hyvä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Ja tuolta parabolisia: http://www.parabolicsuspension.com/index.htm
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Kokemuksia näistä???tepa78 kirjoitti:Ja tuolta parabolisia: http://www.parabolicsuspension.com/index.htm
-MMC-
SLCK #492
SLCK #492
Näyttää alihankkijalla olleen pikku ongelmia, koko tuotantoerä hylätty laatuongelmien takia: http://www.parabolicsuspension.com/colaert/colaert.htmtepa78 kirjoitti:Ja tuolta parabolisia: http://www.parabolicsuspension.com/index.htm
BJ75 1987
# 274
# 274
Onpas Belgialaiset tehneet melkoista pashaa!Jul kirjoitti:Näyttää alihankkijalla olleen pikku ongelmia, koko tuotantoerä hylätty laatuongelmien takia: http://www.parabolicsuspension.com/colaert/colaert.htmtepa78 kirjoitti:Ja tuolta parabolisia: http://www.parabolicsuspension.com/index.htm

Täytyy kyllä sanoa, etten ole huomannut SOAn mainittavasti heikentävän katuajettavuutta. Tottakai painopiste nousee, mutta jousitusmukavuus ei alkuperäisestä kivireestä ainakaan huonontunut ja melko suoraankin menee, vaikka joka ikinen jousien kiinnityspiste on ollut irti ja asennettu mittanauhan avulla uudelleen paikalleen. Aurauskin on säädetty mittanauhalla.
Itselläni on jousien kiinnityspisteitä upotettu rungon sisään ja lisäksi etujousien riipukkeet siirretty akselin edestä taakse. Näin on suoratkin jouset ok eikä tartte olla nurinperin. Vielä täytyisi etujousen etukiinnikettä upottaa runkoon hieman, jotta etukardaanin kulma paranisi (akseli käännettiin ihan mututuntumalla ilman autoa, siksi kääntyi hieman liikaa).
Itselläni on jousien kiinnityspisteitä upotettu rungon sisään ja lisäksi etujousien riipukkeet siirretty akselin edestä taakse. Näin on suoratkin jouset ok eikä tartte olla nurinperin. Vielä täytyisi etujousen etukiinnikettä upottaa runkoon hieman, jotta etukardaanin kulma paranisi (akseli käännettiin ihan mututuntumalla ilman autoa, siksi kääntyi hieman liikaa).
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Huolella tehty SOA on hyvä ajettava tielläkin. Casteria kun laittaa pari astetta vakiota enemmän niin a'vot. On siinä kyllä oma vaivansa värkätä, kannattaa harkita tarkkaan miten paljon niitä maasto-ominaisuuksia arvostaa. Mutta yksi kiistaton etu siinä on, kuten ugly jo totesikin, eli saa ne u-pultin päät ym. romut pois sieltä akselin alta. Niistä oma muinainen Hojo istui joka kantoon, se harmitti jopa enemmän kuin massiivinen takaylitys.
Omasta mielestä:
Jos haluaa värkätä-> SOA
Jos ei halua värkätä mutta on rahaa-> korotusjouset
Jos haluaa värkätä vielä vähän enemmän ja on rahaa-> custom-made kierrejousialusta
Jos on vielä enemmän rahaa-> HDJ80+korotussarja
Ja kerrotaan nyt vielä että mä en ole HJ60 soaa vääntänyt mutta pari muuta kyllä
Omasta mielestä:
Jos haluaa värkätä-> SOA
Jos ei halua värkätä mutta on rahaa-> korotusjouset
Jos haluaa värkätä vielä vähän enemmän ja on rahaa-> custom-made kierrejousialusta
Jos on vielä enemmän rahaa-> HDJ80+korotussarja

Ja kerrotaan nyt vielä että mä en ole HJ60 soaa vääntänyt mutta pari muuta kyllä
Nyt painin tuon soan ja korotusjousten välimaastossa. Mukaviin maantieominaisuuksiin löytyy tuo Subaru ja LC 120. Ei kai offipelin kuulukaan olla niin helvetin mukava aina.
Onko jollain hyviä kokemuksia hinnasta ja laadusta jostain seteistä?
Onko suomalaiset myyjät olleet järjellisissä hinnoissa?
Onko jollain hyviä kokemuksia hinnasta ja laadusta jostain seteistä?
Onko suomalaiset myyjät olleet järjellisissä hinnoissa?
Matias Kotkasaari 050 3373240
HJ60 -81 Camry ke11 automaatti -86
HJ60 -81 Volvo XC 60 -14
HJ45 -78 Pappatuna -78
HJ45 -80 Pappatuna -76
BJ40 -76
FJ55 -79
#456
HJ60 -81 Camry ke11 automaatti -86
HJ60 -81 Volvo XC 60 -14
HJ45 -78 Pappatuna -78
HJ45 -80 Pappatuna -76
BJ40 -76
FJ55 -79
#456