Kuva Kuva

läjä ei starttaa!

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
pecu
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 9:05 pm
Paikkakunta: ROVANIEMI

läjä ei starttaa!

Viesti Kirjoittaja pecu »

teki tänään ihme tempun toi mun läjä ku ajoin halliin ja 15minuutin päästä olin lähössä niin eipä pirulainen enää startannutkaan releet vaan naksahteli!kaikkia hypisteltiin ja solenoidia koputeltiin ei mikään auttanut.lopulta vetastiin käymään ja eläppä mittään ku tulin kotia niin starttaa taas normaalisti! :D osaako joku sanoa mikä olis vialla?
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

niin,että mitkä releet siellä naksuu? ainoastaan hehkussa on releet! vaikka ei hehkuisikaan niin aina starttaa. Vai kuuluiko starttimoottorista naksumista?
Normaali vika, kun startin solenoidin kärjet kuluu ja ei anna kosketusta. purkaa starttimoottorista solenoidi ja vaihda kärjet. Maksaa n.3€ varaosakaupassa.Halpa remontti.
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Avatar
pecu
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 9:05 pm
Paikkakunta: ROVANIEMI

Viesti Kirjoittaja pecu »

no niin tätä vähän arvelinkin!tuntu vaan hullulta ku edellinen omistaja sano vaihtaneensa uuen startin joten ei sen mukaan vois olla siinä vikaa mutta saahan sitä sanoa kaiken näköstä :D hehkun rele kyllä naksuu ku laittaa virrat päälle mut kyllä siellä taas naksahtelee eri rele ku vääntää virta-avaimesta startti asentoon,no sama sille kiitos tästä häätyy alakaa hiilien vaihtoon tai jos laiskottaa nakata uus startti!
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ei hiiliä vaan solenoidin kärjet, semmoset kuparikäikäleet. Ku otat startin käteen niin avaa se kansi siitä isojen virtajohtojen vierestä, taitaa olla kolmella ruuvilla suurimmassa osassa tojotan startteja, siinä alla on ne kärjet kiinni niillä kuparipulteilla joilla virtakaapelitki. Varo avatessa ettei osat hyppää syliin, äläkä hukkaa sieltä solenoidin "pohjalta" sitä kuulaa.

Just läjän starttia en oo aukonu, mutta vastaavia ne näkyy olevan corollasta hojoon...
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Ei tarvitse edes starttia irrottaa jos on oikein näppärä kaveri...

Ja kaapeleita kiristellessä pitää olla huolella ettei kuparipultti pääse kiertymään mukana,tulee muuten ongelmia.
Avatar
pecu
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 9:05 pm
Paikkakunta: ROVANIEMI

Viesti Kirjoittaja pecu »

joo kuullu jo monelta noista kärjistä,tottunu vaan ku startti ei pelaa niin hiilet on menny!homma hoidossa!osat on jo tilattu.
Vastaa Viestiin