pinionin laakerit
Valvoja: Käyttäjä
pinionin laakerit
Olis kohta lakeri vaihdot edes ja takana. Pystyykö tekemään alta käsin vai pitääkö ryhtyä punnertamaan? tarvitseeko erikoistyökaluja?Mistä parhaalla hinnalla uudet laakerit?
HDJ 80 -91
HJ60 -83
HJ60 -83
On ollu täs parin viime kuukauden aikana 7-8 kertaa hojon murikka kädes ja joka kerta irrotusasento: maaten ja vaikka oonkin tällänen kukkakeppi niin ei se mun miälestä niin painava oo etteikö se jokapojalta onnistuisihector kirjoitti:Altapäin on lähdettävä liikkeelle, mutta jos aattelit makuultaan ottaa perämurikan irti niin kannattaa ensin käydä punttisalilla.
Tamgearsista saa laakerit ja stefan. Krymppiholkin joutuu toyotalta hakemaan.

No asiaan: minkänäkönen mötikkä se on tuo krymppiholkki? onko se muuta kuin lukkoakselis?
Edit:Niin mä oon rassannu vaan tollasta avointa perää ja LSD mallista..

1987 LJ70
Nostan hattua sille makuulla työskentely asennolle
Krymppiholkki on sama asia kuin välihylsy joka on laakereiden välissä. Birfield.com:ssa olevien ohjeiden mukaan se (spacer) on kertakäyttö kamaa. Eli jos löysää mutterin tai vetää momentin yli niin välihylsy pitäisi uusia
Itse olen näin toiminut kun en muutakaan tajua. Jos joku haluaa niin mulla löytyy 3 käytettyä välihylsyä eli krymppiholkkia.
Ao. kuvassa "krymppiholkki". Sehän on uutena erinäköinen ja se "pullahtaa" ja painuu kasaan kun vedetään pinionin laakerit oikeaan momenttiin.
Miksi Jollapaku olet noin monta kertaa ottanut sen perämurikan irti?
http://www.birfield.com/modules.php?nam ... age&pid=77

Krymppiholkki on sama asia kuin välihylsy joka on laakereiden välissä. Birfield.com:ssa olevien ohjeiden mukaan se (spacer) on kertakäyttö kamaa. Eli jos löysää mutterin tai vetää momentin yli niin välihylsy pitäisi uusia

Ao. kuvassa "krymppiholkki". Sehän on uutena erinäköinen ja se "pullahtaa" ja painuu kasaan kun vedetään pinionin laakerit oikeaan momenttiin.
http://www.birfield.com/modules.php?nam ... age&pid=77

No hemmetti, sitä taas viisastu pikkusenhector kirjoitti:Nostan hattua sille makuulla työskentely asennolle![]()
Krymppiholkki on sama asia kuin välihylsy joka on laakereiden välissä. Birfield.com:ssa olevien ohjeiden mukaan se (spacer) on kertakäyttö kamaa. Eli jos löysää mutterin tai vetää momentin yli niin välihylsy pitäisi uusiaItse olen näin toiminut kun en muutakaan tajua. Jos joku haluaa niin mulla löytyy 3 käytettyä välihylsyä eli krymppiholkkia.

Niin tosta murikan irrottamisesta, kun tuli hommattua erään siuntiolaisen tojogurun avustuksella lokkeri tonne perään, mutta ikävä kyllä se on temppuillu heti alusta alkaen(siis se lokkeri

1987 LJ70
Nii-in, sen minäkin haluaisin tietää että mikä voi olla pielessä noin yksinkertasessa laitteessa. Multa on ainakin jo järki loppunu ton vehkeen kans.. kasaukselle on maken siunaus että oikein pitäis olla..jjtp kirjoitti:mikäs siinä ez-lokerissa on mättänyt?
jos välykset on "toloranssissaan" ja oikein kasattu,siis c-klipsit paikallaan niin mikä pystyy olla pielessä?
Toihan oli kun mä sen ekan kerran laitoin kiinni, sellanen että se ei vapauttanu ollenkaan eli oli lukko päällä koko ajan. No sen sai pelittämään kun keskitapille teki noin:

tällä virityksellä pelas kuukauden ihan ok, kunnes sitte ykskaks alko temppuilemaan, piti pauketta aivan suoraan ajaes yms. viimesimmäs kokeilus jäin tonne pellolle kun ei veto menny pyörille asti ts. perä loksutti niin kuin kaartees mutta mitään muuta ei sitte tapahtunukkaan?!! Eihän ton pitäis periaattees olla ees maharollista että veto loppuu molemmilta pyöriltä?
Päällisin puolin lokkerin osat on aivan ok kunnossa.. Perhana kun ei tääläpäin kellään muulla oo automaagilokkeria niin ei tierä yhtään kuinka sen pitäis oikeen aikuisten oikeesti pelittää.
Hyviä ideoita otetaan vastaan..
1987 LJ70
sen tapin pitääkin ottaa pelkästään niihin reunoihin,otas sellanen kuva missä tappi puuttuu ja missä näkyy se tapin reikä.(kun ne sisimmäiset limput on päälekkäin)
kun toi oli kasassa niin jäikö kuinkapaljon keskirakosta tohon sisimmäisille limpuille?.
onko siitä perämurikasta koskaan katkennut pinjoni missä toi lukko oli kiinni.(kun näkyin jonkinlaista kulumaa ton alimmaisen poskilimpun kaulalla.(jos perä rikkoutuu niin se murikka saattaa kärsiä)
kun toi oli kasassa niin jäikö kuinkapaljon keskirakosta tohon sisimmäisille limpuille?.
onko siitä perämurikasta koskaan katkennut pinjoni missä toi lukko oli kiinni.(kun näkyin jonkinlaista kulumaa ton alimmaisen poskilimpun kaulalla.(jos perä rikkoutuu niin se murikka saattaa kärsiä)
Lukosta...
Kattokaapas myös ne "kupit" jotka tulee ristitappia vasten siis vetarin ja ristitapin väliin, mun EZ:tassa ne oli liian paksut. kantoivat vetarin päähän, muistaaksen ristitapin ja "kupin" välys oli luokkaa 20 kymppiä.
Mittailkaa molemmat lukon puoliskot aukeavat saman verran, lukon ollessa auki riittää 20 kymppiäkin välykseksi, Korjaaminen onnistuu laakereilla passaamalla.
sitten vielä se oleellisin asia, onko nen molempien puoliskojen ristitapin "urat" samoilla mitoilla, niissäkin oli siinä mun maanantaimallissa 2mm:n heitto, mistä johtuen lukossa toinen puoli aina kytkettynä, ei siis auennut ollenkaan, ja ainoastaan toinen puoli aukesi, piti helvetillisen paukkeen. ja lukon toiminta oli täysin epälooginen.
Mittailkaa molemmat lukon puoliskot aukeavat saman verran, lukon ollessa auki riittää 20 kymppiäkin välykseksi, Korjaaminen onnistuu laakereilla passaamalla.
sitten vielä se oleellisin asia, onko nen molempien puoliskojen ristitapin "urat" samoilla mitoilla, niissäkin oli siinä mun maanantaimallissa 2mm:n heitto, mistä johtuen lukossa toinen puoli aina kytkettynä, ei siis auennut ollenkaan, ja ainoastaan toinen puoli aukesi, piti helvetillisen paukkeen. ja lukon toiminta oli täysin epälooginen.
-Janne-
SLCK #203
Bj40 -77, Fj40 -68, CJ-5 -68
SLCK #203
Bj40 -77, Fj40 -68, CJ-5 -68