Ajoneuvovero
Valvoja: Käyttäjä
Ajoneuvovero
Osaako kukaan kertoa, paljonko joudun tulevaisuudessa pulittaan autosta ajoneuvoveroja.
Autona HJ-61 -88 4,0Tdi muutoskatsastettu pakuksi ja takana lisäpenkit tilapäis kuljetukseen.Kokonaispaino muistaakseni 2800kg.
Kiitoksia etukäteen.
Autona HJ-61 -88 4,0Tdi muutoskatsastettu pakuksi ja takana lisäpenkit tilapäis kuljetukseen.Kokonaispaino muistaakseni 2800kg.
Kiitoksia etukäteen.
Saman verran ko uuemmasta saman painosesta pakusta.
Mulla HJ:n kokonaismassa on muistaakseni 2680, tai jotain semmosta, transportterissa kans 26XX kiloa, niillä maksut on yhteensä nelisensataa.
Trafin sivuilla on valmiit taulukot josta lukea.
Mulla HJ:n kokonaismassa on muistaakseni 2680, tai jotain semmosta, transportterissa kans 26XX kiloa, niillä maksut on yhteensä nelisensataa.
Trafin sivuilla on valmiit taulukot josta lukea.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Pakujen verot tosiaan vaan nousee, koska itse käyttövoimavero
(entinen dieselvero) pysyy samana, mutta perusvero nousee huomattavasti.
Kas kun pakujen CO2 päästötietojen mukainen verotus koskee vasta 2008 ja
jälkeen käyttöönotettuja kippoja. Kaikkien muiden perusvero menee kokonaismassan
mukaan. Eikä toi CO2 juttu nyt tosiaan meitin Cruisereita olis koskenutkaan...
Se plappo tuli teille (tai tulee) verolaskun mukana.
HJ60 kokonaispaino, 2630 kg, pakettiauto.
PERUSVERO: Sen plapon taulukon mukaan osuu kohtaan
2601 - 2700 kg eli 295,65 e/v. Pyöristetään 296 e/v.
KÄYTTÖVOIMAVERO: 0,009 x 27 = 0,243
0,243 x 365 = 88,695. Pyöristetään 89 e/v.
Tossa toi 27 on se "jokaiselta kokonaismassan
alkavalta sadalta kilolta". 2700 : 100 = 27.
Valtiohan pyöristää ylöspäin eli 2630 kg:sta tulee 2700 kg.
Eli paku-HJ, 2630 kg, verot yhteensä: 385 e/vuosi.
Noin mä sen oon laskenu...
RatesFX palvelun mukaan se tekee 2289,11 wanhaa markkaa.
Muistattekos aikaa kun paku-HJn dieselvero oli se reiru 700 mk/vuosi.
Että näin... vastaa melkein markka-ajan henkilö-HJn veroja
paku-HJ:den verot nykyään.
P.S.
Uusi energiavero muuten nostaa dieselpolttonesteen veroa,
eli dieselin hinta siellä tankilla nostetaan lähemmäs
bensiinin hintaa. Kyllä pakukuskit tykkää -> vero nousee, diesel nousee.
Kuljetusyrittäjistä ja muista nyt puhumattakaan...
Kyllä yht'äkkiä on tämä maa muuttunu rahanahneeksi idioottilandiaksi.
Ei olisi uskonut mitä 2010-luku tuo tullessaan. Kaiken typeryyden,
idiotismin ja rahastuksen syyksi käy joko "ilmaston muutos" tai
"talouden heikko tilanne". Edellinen on luonnollinen tapahtuma,
jälkimmäinen on rahanahneuden aikaansaannos. Kaiken huipuksi meitä
manipuloidaan uusavuttomiksi idiooteiksi joiden ei saisi tehdä enää
yhtään mitään: ei vaihtaa renkaita, ei mennä sivuteille... ei sitä,
ei tätä, ei yhtään mitään - ettei vaan sattuisi mitään, niin.
Hellan lettas sentään.
(entinen dieselvero) pysyy samana, mutta perusvero nousee huomattavasti.
Kas kun pakujen CO2 päästötietojen mukainen verotus koskee vasta 2008 ja
jälkeen käyttöönotettuja kippoja. Kaikkien muiden perusvero menee kokonaismassan
mukaan. Eikä toi CO2 juttu nyt tosiaan meitin Cruisereita olis koskenutkaan...

Se plappo tuli teille (tai tulee) verolaskun mukana.
HJ60 kokonaispaino, 2630 kg, pakettiauto.
PERUSVERO: Sen plapon taulukon mukaan osuu kohtaan
2601 - 2700 kg eli 295,65 e/v. Pyöristetään 296 e/v.
KÄYTTÖVOIMAVERO: 0,009 x 27 = 0,243
0,243 x 365 = 88,695. Pyöristetään 89 e/v.
Tossa toi 27 on se "jokaiselta kokonaismassan
alkavalta sadalta kilolta". 2700 : 100 = 27.
Valtiohan pyöristää ylöspäin eli 2630 kg:sta tulee 2700 kg.
Eli paku-HJ, 2630 kg, verot yhteensä: 385 e/vuosi.
Noin mä sen oon laskenu...
RatesFX palvelun mukaan se tekee 2289,11 wanhaa markkaa.
Muistattekos aikaa kun paku-HJn dieselvero oli se reiru 700 mk/vuosi.
Että näin... vastaa melkein markka-ajan henkilö-HJn veroja
paku-HJ:den verot nykyään.
P.S.
Uusi energiavero muuten nostaa dieselpolttonesteen veroa,
eli dieselin hinta siellä tankilla nostetaan lähemmäs
bensiinin hintaa. Kyllä pakukuskit tykkää -> vero nousee, diesel nousee.
Kuljetusyrittäjistä ja muista nyt puhumattakaan...
Kyllä yht'äkkiä on tämä maa muuttunu rahanahneeksi idioottilandiaksi.
Ei olisi uskonut mitä 2010-luku tuo tullessaan. Kaiken typeryyden,
idiotismin ja rahastuksen syyksi käy joko "ilmaston muutos" tai
"talouden heikko tilanne". Edellinen on luonnollinen tapahtuma,
jälkimmäinen on rahanahneuden aikaansaannos. Kaiken huipuksi meitä
manipuloidaan uusavuttomiksi idiooteiksi joiden ei saisi tehdä enää
yhtään mitään: ei vaihtaa renkaita, ei mennä sivuteille... ei sitä,
ei tätä, ei yhtään mitään - ettei vaan sattuisi mitään, niin.
Hellan lettas sentään.

Verothan on ihan ok, niillähän tämä systeemi pyörii,
MUTTA en oikein ymmärrä tämän verotuksen kiristymistä samalla kun verosta saatavat vastineet katoavat "yksityisiksi ulkoistetuiksi", jotka meille sitten kuitenkin maksavat.
Ei näillä maksuilla ole mitn tekemistä ympäristöasioiden kanssa, silkkaa (verottajan ja autokaupan)rahastusta.
MUTTA en oikein ymmärrä tämän verotuksen kiristymistä samalla kun verosta saatavat vastineet katoavat "yksityisiksi ulkoistetuiksi", jotka meille sitten kuitenkin maksavat.

Ei näillä maksuilla ole mitn tekemistä ympäristöasioiden kanssa, silkkaa (verottajan ja autokaupan)rahastusta.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Tämä ei auta meita pakettiautoilijoita, mutta tälläinen tulee ensivuonna voimaan.
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvov ... e+2012.htm
Minulla helpottaa kuitenkin tuon kuorma-auton osalta
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvov ... e+2012.htm
Minulla helpottaa kuitenkin tuon kuorma-auton osalta

Raudassa raha ei ole hukassa!
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
Koskee, ja paljon koskeekin. Esmes 2002 Jeep Grand Cherokee 4.7:sta (CO2 400g/km) joutuu maksamaan 605€ vuodessa ajoneuvoveroa, vaikka onkin bensalla käyvä.RistoH kirjoitti:Kun oon taas pihalla kuin lumiukko, niin koskeeko tuo verouudistus myös bensalla kulkevia maastureita ja miten? Vai riippuuko onko rekisteröity pakuksi?


Tässä toi esimerkkiauto: http://www-.auto1.fi/jeep/grand+cherokee/460595
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Kyllä se on polttoaineen hinta/verotus mitä et pääse karkuun edes kuorma-autolla.Kontio kirjoitti:Minulla helpottaa kuitenkin tuon kuorma-auton osalta

Mikähän olis pienikulutuksisin kuorma-auto, jos ei ilmeistä Dyna-kuormuri vaihtoehtoa lasketa?

A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
- Paikkakunta: Vihti
Paljonko on bensa 4-Runnerin ja RJ70:n vastaavat CO2 lukemat ja vuotuiset veromäärät?-MaTTi- kirjoitti:Koskee, ja paljon koskeekin. Esmes 2002 Jeep Grand Cherokee 4.7:sta (CO2 400g/km) joutuu maksamaan 605€ vuodessa ajoneuvoveroa, vaikka onkin bensalla käyvä.RistoH kirjoitti:Kun oon taas pihalla kuin lumiukko, niin koskeeko tuo verouudistus myös bensalla kulkevia maastureita ja miten? Vai riippuuko onko rekisteröity pakuksi?Ennen pärjäs 127€ suorituksella, nyt muutaman sadan prosentin korotus. Ihanan kallista.
Tässä toi esimerkkiauto: http://www-.auto1.fi/jeep/grand+cherokee/460595
Ei oo CO2:sta ilmoitettu ja vaikka oliskin niin ne vaikuttavat vasta 2001 ja uudemmissa henkilöautoissa.RistoH kirjoitti: Paljonko on bensa 4-Runnerin ja RJ70:n vastaavat CO2 lukemat ja vuotuiset veromäärät?
Summat löydät täältä (kato ekaks otteesta kokonaismassa): http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajon ... _taulukko/
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)