
1) Kun auton käynnistää niin menee noin 30sek-1min että toinen akku "lähtee mukaan". Eli radio ei toimi, vilkku toimii hitaasti ja valot ovat himmeät kunnes pompsahtaa. Voltti mittari näyttää jotain 20+. Voisiko olla että toinen akku on niiiiiin scheissena, että ei toimi kunnolla vai tuleeko laturi pienellä viiveellä mukaan?
2) Kun peruuttaa pyörät linkussa niin kuuluu kerran "poks" ja sitten kuuluu laahavaa ääntä kuin kaksi metallia hankaisi toisiinsa. Onko tässä kyseessä sitten paljon puhutut murrokset?
3) Kone käynnissä kuuluu tasainen vikinä, mikä on kovenee kierrosten kasvaessa. Vikinä loppuu kun paina akytkimen pohjaan. Luulempa että kytkimen painelaakeri on finaalissa(?). Sitten kun vaihtaa vaihteita pienillä nopeuksilla 1. ja 2. vaihdetta niin kolisee ja rämisee niin saakelisti. Vaikea kuvailla ääniä, mutta kuulostaa että kaikki ei ole kunnossa. Voisiko äänet liittyä kytkimen loppuun kulumiseen vai johonkin muuhun voimansiirron ongelmaan?
4) Ajettaessa maantiellä, vauhdin ylittäessä 85kmh niin alkaa tärisemään ja rämisemään aikalailla. Oikean eturipustuksen "koiranluu":n (sellainen pieni (n. 20cm) metallinen tanko, missä 2Xkumit kummassakin päässä ja kiinnittyy runkoon) on toisen pään kumitatti lähtenyt käveleen. Voiko ks. vika aiheuttaa tärinän? Liittyisikö vika 3) tähän samaan ongelmaan? tai olisiko kardaanin laakereissa vikaa?
5) Huolimattomasti kun käyttää kaasua ja kytkintä, niin paukahtaa hieman. Olisiko merkki perän väljyydestä?
Nämä tulee nyt äkkiseltään mieleen. Olisi todella hieno homma jos joku viitsisi vaivautua hetken kertomaan, millä saisi cruiserin takaisin liikenteeseen. Intoa kun löytyy eikä peukalokaan ole ihan keskellä kämmentä niin tekisi mieli itse kokeilla korjata ks. viat eikä suoraan viedä Toyotan huoltoon.
Vastauksia voi heitellä tänne tai sitten sähköpostiin ilkka.tietavainen(ät)tut.fi jos meinaa alkaa juttua tulemaan.
Kiitos.
