
Polttoainemittari sökö
Valvoja: Käyttäjä
Polttoainemittari sökö
Mitäs tuolle polltoainemittarille vois tehdä kun se ei liiku enään? Kenellään kokemusta tällaisesta 

Onko kellään muulla käynyt samoin kuin minulle tänään? Avasin mittariston pienen huollon ja mielenkiinnon takia auki. Putsailin paikkoja, korjailin valoja ja heiluttelin vähän mittareita.
Mutta sitten kun laitoin mittariston takaisin paikoilleen, johdot kiinni ja auto käyntiin niin polttoainemittari pomppasi het niiiiin oikeaan reunaan kuin vain pääsi. Ja varmasti tankki ei ollut täynnä. Mittari toimi ennen avausta aivan täysin ja näytti oikein määrän.
Mihinkään muihin johtoihin en koskenut. Öljynpainemittarikin siinä vieressä toimii.
Olisiko se valkoinen vastus ottanut jotain iskua vai mikä on?
Vikana siis polttoainemittari joka näyttää pelkkää täyttä ja siitä vielä yli.
t:Markku
Mutta sitten kun laitoin mittariston takaisin paikoilleen, johdot kiinni ja auto käyntiin niin polttoainemittari pomppasi het niiiiin oikeaan reunaan kuin vain pääsi. Ja varmasti tankki ei ollut täynnä. Mittari toimi ennen avausta aivan täysin ja näytti oikein määrän.
Mihinkään muihin johtoihin en koskenut. Öljynpainemittarikin siinä vieressä toimii.
Olisiko se valkoinen vastus ottanut jotain iskua vai mikä on?
Vikana siis polttoainemittari joka näyttää pelkkää täyttä ja siitä vielä yli.
t:Markku
Meneekö toinen näistä tankin anturin johdoista suoraan runkoon vai minne, kesällä sattui pikku äksidentti hitsaillessa ja johdot otti lämmöstä itteensä ts. syttyivät palamaan. Mittailin uusiksi johtojen paikat ja nyt valot yms toimii kyllä hienosti mutta tosiaan viisari pomppaa heti "F" asentoon. Ainakin näytti, että toinen johto olisi laitettu suoraan rengas koteloon rengasabikolla kiinni, joten tein nytkin niinAnonymous kirjoitti:Onko kellään muulla käynyt samoin kuin minulle tänään? Avasin mittariston pienen huollon ja mielenkiinnon takia auki. Putsailin paikkoja, korjailin valoja ja heiluttelin vähän mittareita.
Mutta sitten kun laitoin mittariston takaisin paikoilleen, johdot kiinni ja auto käyntiin niin polttoainemittari pomppasi het niiiiin oikeaan reunaan kuin vain pääsi. Ja varmasti tankki ei ollut täynnä. Mittari toimi ennen avausta aivan täysin ja näytti oikein määrän.
Mihinkään muihin johtoihin en koskenut. Öljynpainemittarikin siinä vieressä toimii.
Olisiko se valkoinen vastus ottanut jotain iskua vai mikä on?
Vikana siis polttoainemittari joka näyttää pelkkää täyttä ja siitä vielä yli.
t:Markku
Tässä on tullut nyt perehdyttyä tuohon mittarin toimintaan. Nyt on säädetty niitä pelti lipuskoja vääntämällä tankin anturi nuitten ohmien mukaan, jotka kerrtotaan haynesin korjaus manuskassa, eli täynnä 2.0-3.0 Ohm ja tyhjänä 110-115 Ohm.
Anturi irrallaan, kiinnitettynä takalunkussa olevaan ruuvipenkkiin (ekan kerran käyttöä sillekin
) laitoin sen täynnä asentoon, niin mittaristossa ei kumminkaan viisari noussut kuin n.1/4 tankkiin asti ja tyhjänä viisari häviää sinne alas johonkin muovin taakse.
Ilmeisesti mulla nyt sitten seonnut tuo mittariston viisari? Pitänee purkaa pois ja kokeilla saisiko sen sieltä säätämällä pelaamaan!
Onkohan se suoraan verrannollinen näin jos mulla on tankissa n.1/2 (40l) jälellä ainetta niin sen Ohmi lukeman pitäisi olla n.50-60 Ohm? En muistanut sitä mitata ja anturi on jo paikallaan ja siinä on levyt yms romppeet päällä, joita ei huvittaisi alkaa purkamaan pois enään.
Anturi irrallaan, kiinnitettynä takalunkussa olevaan ruuvipenkkiin (ekan kerran käyttöä sillekin

Ilmeisesti mulla nyt sitten seonnut tuo mittariston viisari? Pitänee purkaa pois ja kokeilla saisiko sen sieltä säätämällä pelaamaan!
Onkohan se suoraan verrannollinen näin jos mulla on tankissa n.1/2 (40l) jälellä ainetta niin sen Ohmi lukeman pitäisi olla n.50-60 Ohm? En muistanut sitä mitata ja anturi on jo paikallaan ja siinä on levyt yms romppeet päällä, joita ei huvittaisi alkaa purkamaan pois enään.
Näin se pitäis mennä, muttei yleensä mene
Re: Polttoainemittari sökö
Samanlainen murhe polttoainemittarin BJ 75 mallin kanssa.
Pikku hiljaa vuosien mittaan hiipunut mittari näyttämä tyhjää kohti riippumatta miten täynnä tankki on. Nyt ei nouse ensimmäisen viivan yli vaikka tankki 80 % täynnä.
Anturista mitattuna 34 ohm vastus lukema tuossa 80% tilanteessa. Anturi toimii kaikissa asennoissaan irti otettuna 2-115 ohm välillä.
Arvoitus on mihin menevät anturista ohjaamoon päin lähtevät johtimet? EI löydy sähkökytkentä kaavioita mistään eikä johtimien värikoodillisia johtimia mittariston takaa liittimistä. Onko jossakin jokin väli liitinrima tms. josta pääsisi mittailemaan?
Trippimittarin avulla menty n. 400 km/ tankkaus eikä välille vielä jääty mutta kai se päivä tulee....
Pikku hiljaa vuosien mittaan hiipunut mittari näyttämä tyhjää kohti riippumatta miten täynnä tankki on. Nyt ei nouse ensimmäisen viivan yli vaikka tankki 80 % täynnä.
Anturista mitattuna 34 ohm vastus lukema tuossa 80% tilanteessa. Anturi toimii kaikissa asennoissaan irti otettuna 2-115 ohm välillä.
Arvoitus on mihin menevät anturista ohjaamoon päin lähtevät johtimet? EI löydy sähkökytkentä kaavioita mistään eikä johtimien värikoodillisia johtimia mittariston takaa liittimistä. Onko jossakin jokin väli liitinrima tms. josta pääsisi mittailemaan?

Trippimittarin avulla menty n. 400 km/ tankkaus eikä välille vielä jääty mutta kai se päivä tulee....