bj40 moottori ongelma
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
- Paikkakunta: Ylivieska
bj40 moottori ongelma
nyt kävi silleen et rupes moottori käymää kolmella ja luulin ekaks et leikkas suutin kiinni ku kuulu sellanen vaimea nakutus..mut sit se nakutus kyllä katos josain välisä..no kone senkun nilkutti kolmella ja rupesin koneen käydessä yksitellen testailee aukasta suuttimelle tulevia putkia ja yhen putken aukasu ei vaikuttanu koneen käyntii..no vaihdoin siihen suuttimen ku sattu oleen ylimääräisä ja ei vaikuttanu..no sitte vaihdoin vielä yksien suuttimien paikkoja ja aina se kolmos sylinteri nilkuttaa..mikä avuksi?? ja mikä ois veikkaus onks muilla ollu saman tyylisiä ongelmia. varmaan seuraavaksi ruveta puristus paineita mittailee ja jne..? ja auto bj 40 vm80 3.0 diesel.
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
- Paikkakunta: Ylivieska
noniin nyt ois puristus paineet mitattu ja kaikissa muissa sylintereissä oli noin 19 kiloa painetta ja siinä nilkuttavassa noin 15 eli ei aivan horo mut paljon uupuu..no ajatuksissa on ollu täydellinen kone remppa niin nyt tuli sit tosi hyvä syy tehdä se. harmi vaan ku kesken metsästys kauden mut eipä se auta..tuosa mittarisa oli nyt noita yksikkö vaihtoehtoja barista kiloon ja jne..mut laitoin nuo kiloina..jos vaikka joku osaa päätellä jo jotain niistä.
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
- Paikkakunta: Ylivieska
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
- Paikkakunta: Ylivieska
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
- Paikkakunta: Ylivieska
Lähtee keskeltä ja menee ympyränä kohti kannen päitä.metsästäjä kirjoitti:täs osia ootellesa selaillu ja hakenu tietoa kasaamisesta niin nuo momentit löysin mut onks kannella järjestystä kiristämisen suhteen?? jos joku osais neuvoa?
http://kayttaja.1g.fi/TEC/BJKansi.jpg
Viimeksi muokannut Käyttäjä, Ke Marras 17, 2010 7:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
- Paikkakunta: Ylivieska
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
- Paikkakunta: Ylivieska
Näyttäisipä äkkiseltään siltä, että on männänrenkaasta pala puhaltunut ylös männän päälle. Kuvat ovat vähän epäselviä, onko siinä männän pinnassa sellaisia metallipalan toistuvasta hyppimisestä jääneitä takoutumisjälkiä? Eli männänrenkaan ura on pettänyt ja itse rengas alkanut heilua hulluna yhä kasvavassa kolossaan kunnes on pätkä päätynyt palotilaan. Tästä kielisi erityisesti tuo kuvan yläreunassa näkyvä musta aukko männän ulkoreunalla.
Olen yhden 13B-koneen nähnyt vaurioituneen samalla tavalla (itse asiassa se seisoo vieläkin hallin nurkassa odottamassa elvytystä).
Lopullisestihan tuo selviää kun otat öljypohjan pois, irrotat kiertokangen ruuvit ja vetäiset männän ylös kolostaan. Huomioi sitten kaikkien osien alkuperäiset asennot ennen purkamista!
Olen yhden 13B-koneen nähnyt vaurioituneen samalla tavalla (itse asiassa se seisoo vieläkin hallin nurkassa odottamassa elvytystä).
Lopullisestihan tuo selviää kun otat öljypohjan pois, irrotat kiertokangen ruuvit ja vetäiset männän ylös kolostaan. Huomioi sitten kaikkien osien alkuperäiset asennot ennen purkamista!
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
- Paikkakunta: Ylivieska
joo on siinä männän päällä sellasia metalli palan takoutumisesta tulleita jälkiä..ja parempi tutkailu mäntään niin kyllä tuo sun teoria taitaa pitää paikkansa..nyt ois kaikki osat melkein saatuna..kannen saa tiistaina ja sit selviää loppu lasku osista..saa tieten toista tonnia varata rahaa.. mut nyt saa aloittaa kasailua jo pikkuhiljaa..
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
- Paikkakunta: Ylivieska
perkule ku tuli vastaan vähä uus ongelma..pesin osia ja noi nokka akselin kupit mihin työntötangot tulee alapäässä niin yhessä oli aika syöpymiä tai jotain ja oli kuluneen näkönen ja rupesin sit nokka akselista tutkii niin sen nokka oli myös aika kulahtanu..mittasin nokkien korkeuden tönärillä ja se oli 1mm kulunu..no samallahan se kulmakin muuttuu aika paljon..eli ihmetytti kovasti ja yhdessä toisessa kupissa ja nokka akselin nokassa oli myös hyvin hyvin vähä nähtävissä kulumista / syöpymistä. No sattui tallin takana oleen toinen vanha moottori josta ajattelin irottaa nokka akselin ja myös ne kupit..niin helvata siinä oli täysin samat nokat ja kupit syöpyny ja kulunu..eli yks nokka/kuppi aika paha ja sit se toinen hyvin hyvin vähä..mikä ei haittais. niin ihmetyttää kyllä tosi paljon et miten voi olla kahessa koneessa täysin samat viat??? itse tangot on hyvät ja suorat. onko muilla ollu samanlaisia??tieten ainoa mahollisuus täyttö hitsaus ja hionta ja ehyet kupit tilalle..laitan pari huonoa kuvaakin kohta. toivottav asti tuosta ymmärtää kaiken...
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
- Paikkakunta: Ylivieska