Kuva Kuva

Onko tässä nyt naparempan paikka?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Heering80
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Marras 08, 2010 9:03 pm
Paikkakunta: Espoo

Onko tässä nyt naparempan paikka?

Viesti Kirjoittaja Heering80 »

Tuolla auton alla ryömiessä huomasin, että apparin puolen napa (ainakin) oli aika kostean näköinen. Sitten selailin foorumia, ja ymmärsin, että vetarin stefa saattaa näissä "tyyppivikana" ruikkia peräöljyjä napaan. Alla kuva pallosta.

Kuva

Mikäli tuossa on tarvetta toimenpiteille, niin osaisitteko neuvoa, kuka osaisi pääkaupunkiseudulla hoitaa homman hyvin, ja järkihintaan?

Tämä kuskin puoleinen pallo oli mielestäni paljon terveemmän näköinen. Auton huoltohistoriasta tiedän sen verran, että kuskin puolelle vastaava operaatio on suht hiljattain tehty.

Kuva
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

noi tahtoo aina tihkutella, vaikka laittais kaikki uusiksi, ja vaikka mitkä "parannetut" stefat. tai kyllä ne rempan jälkeen puoli vuotta voi pysyä täysin kuivana...
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Mullaki vuotaa BJ:ssä vähintääkin yhtä reilusti. Ihan renkaaseen tippasee, jos akseli on vähänkin kallellaan. Oon vaan tarkistanu välillä peräöljyn määrän. Katsastuksessa ei tuosta vuodosta ole sanottu mitään.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

siel kääntökuulas on vaseliinia sisäl runsaasti joka itsessään jättää jo aavistuksen kosteaks tuon kuulan.
tuo vuoto on vielä niin pieni että ei kannata tehä mitää, jollei ole mitää muuta tarvetta aukoa pyörännapaa.
sitte tarttee vaihtaa se vetarin stefa kun auto parkissa ja öljyt valuu vanteesee ja maahan asti.

tarkasta öljyt varuilta, ja voihan ne kääntöpäät purkaa ja vaihtaa vaseliinit, ei siitä haittaa ole.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Joo ei vielä ole tarvetta tehdä mitään.Pidä vaan huolta että perässä on riittävästi öljyä,ja sitä vassua voi lisätä sinne napaan,navassa olevasta neliökannalla olevasta tulpasta.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
joppe
Viestit: 3
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 7:29 pm

Viesti Kirjoittaja joppe »

kannattaa vaihtaa myös pronssiholkki stefan vaihto ei riitä.itellä hiluxis vaihdettiin ensin stefa n.10000km jälkeen napa vuoti taas, kun prossiholkki vaihdettiin vuoto lakkas ja eikä ainakaa vielä vuoda.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

joppe kirjoitti:kannattaa vaihtaa myös pronssiholkki stefan vaihto ei riitä.itellä hiluxis vaihdettiin ensin stefa n.10000km jälkeen napa vuoti taas, kun prossiholkki vaihdettiin vuoto lakkas ja eikä ainakaa vielä vuoda.
Hölömööhän se on pelekkää stefaa vaihtaa,uus stefahan porsii aika nopeesti mikäli kulunutta holkkia ei vaihdeta.
Mikäli vetarissa on ura"ainakin useemmissa -70luvun kamppeissa"niin sillon kantsuis laittaa se elävämpihuulinen stefa akseliputkeen
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
joppe
Viestit: 3
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 7:29 pm

Viesti Kirjoittaja joppe »

Käyttäjä kirjoitti:
joppe kirjoitti:kannattaa vaihtaa myös pronssiholkki stefan vaihto ei riitä.itellä hiluxis vaihdettiin ensin stefa n.10000km jälkeen napa vuoti taas, kun prossiholkki vaihdettiin vuoto lakkas ja eikä ainakaa vielä vuoda.
Hölömööhän se on pelekkää stefaa vaihtaa,uus stefahan porsii aika nopeesti mikäli kulunutta holkkia ei vaihdeta.
Mikäli vetarissa on ura"ainakin useemmissa -70luvun kamppeissa"niin sillon kantsuis laittaa se elävämpihuulinen stefa akseliputkeen
täsmennän hieman asiaa, ammatti auton asentaja vaihtoi stefaneka kerta eikä maininnu mitään holkista myöhemmin mulle kerrottiin et holkki pitää vaihtaa myös.halusin kertoa aiemmin kirjoittaneille ettei tee samaa mokaa kun minä
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

joppe kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti:
joppe kirjoitti:kannattaa vaihtaa myös pronssiholkki stefan vaihto ei riitä.itellä hiluxis vaihdettiin ensin stefa n.10000km jälkeen napa vuoti taas, kun prossiholkki vaihdettiin vuoto lakkas ja eikä ainakaa vielä vuoda.
Hölömööhän se on pelekkää stefaa vaihtaa,uus stefahan porsii aika nopeesti mikäli kulunutta holkkia ei vaihdeta.
Mikäli vetarissa on ura"ainakin useemmissa -70luvun kamppeissa"niin sillon kantsuis laittaa se elävämpihuulinen stefa akseliputkeen
täsmennän hieman asiaa, ammatti auton asentaja vaihtoi stefaneka kerta eikä maininnu mitään holkista myöhemmin mulle kerrottiin et holkki pitää vaihtaa myös.halusin kertoa aiemmin kirjoittaneille ettei tee samaa mokaa kun minä
Kun toi vetarin stefa alkaa vuotaman niin on mitä todennäköisintä että navan tukiholkki"pronssiholkki" on menny kelsoksi ts.väljäksi
Eloi jos laittaa uuden stefan niin se porsii tosi nopeesti koska vetari pääsee liikkumaan säteittäisesti kuluneen pronssiholkin takia.
Saattaahan se stefa korkata esim.väärän asennuksen takia tai valmistusvirheen takiakin...
vanhoissa bertoissa tulee siihen stefan kohdalle ura akseliin aj tavallinen stefa ei oikein enää pidä siinä,silloin kannattaa laittaa se Tamgearssin parannettu stefa
http://www.tamgears.com/Toyota%20HJ60%2 ... sokuva.JPG
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Vastaa Viestiin