12H-T sähkövikaa -> ei käynnisty
Valvoja: Käyttäjä
12H-T sähkövikaa -> ei käynnisty
Ongelma tai ehkä ongelmat on sellaisia, että avaimesta kun kääntää, niin vain kerran useasta kymmenestä syttyy kaikki ne valot mittaristoon mitä pitääkin ja yleensä ne turbon valot vaan vilahtaa nopeesti, mutta sitten jää koko mittaristo pimeäksi. Kummassakaan tapauksessa ei startti pyöritä kuin pari sekuntia ja sitten se jää pyörimään tyhjää. Kummassakin tapauksessa preheating-mokkula naksahtaa, mutta konehuoneen jostakin releestä kuuluu naksahdus vain silloin, kun mittarivalot on saanut päälle.
Mittasin virtalukon pohjasta, että siellä on kummassakin tapauksessa samoissa navoissa virta, joten siellä tuskin on vikaa. Samoin purin pois kaikki jälkiasennuspiuhat, joten vika on auton alkuperäsissä sähköissä.
Mitä kaikkia releitä moottoria varten on ja voiko tuon koneen saada käyntiin, jos pyörittää starttia suoraan antamalla solenoidille akulta virtaa?
Auto (HJ61) on seissyt n. vuoden, eikä se ole mun aikana ollut käynnissä ja konekin on tullut vaihdettua edellisen hajonneen tilalle, joten lähtötilanne on vähän vaikeemman puoleinen...
Polttoainejärjestelmän ilmaus putkista on aika vaikeeta nyt kun startti ei pyöritä kuin hetken
Mittasin virtalukon pohjasta, että siellä on kummassakin tapauksessa samoissa navoissa virta, joten siellä tuskin on vikaa. Samoin purin pois kaikki jälkiasennuspiuhat, joten vika on auton alkuperäsissä sähköissä.
Mitä kaikkia releitä moottoria varten on ja voiko tuon koneen saada käyntiin, jos pyörittää starttia suoraan antamalla solenoidille akulta virtaa?
Auto (HJ61) on seissyt n. vuoden, eikä se ole mun aikana ollut käynnissä ja konekin on tullut vaihdettua edellisen hajonneen tilalle, joten lähtötilanne on vähän vaikeemman puoleinen...
Polttoainejärjestelmän ilmaus putkista on aika vaikeeta nyt kun startti ei pyöritä kuin hetken
Viimeksi muokannut Hessu, Ti Syys 23, 2008 6:01 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#428
Tänään oli vihdoin aikaa palata auton kimpuun ja vikakin löytyi. Ignition Main Relay näytti vetävän kun antoi suoraan sille virtaa akulta, mutta kun se näytti jo kertaalleen väkisin avatulta, korvasin sen takavalojen releellä ja heti alkoi mittaristo toimimaan ja autokin hörähti laakista käyntiin. En kyllä ymmärrä mitä tekemistä kyseisellä releellä on käynnistyspiirin kanssa, mutta aivan sama. Kiitoksia avuista!
#428
Se on muistaakseni siellä kuskin jalkatilan vasemmassa reunassa muovipanelin alla tai sen yllä. Sellanen ison patterin näkönen. Niitä taisi olla ainakin 2 samannäköistä osaa siellä ja yksi niistä on tuo Ignition Main Relay ja toinen oli tuo takavalojen rele.Jani77 kirjoitti:Mistä päin autoa tuon kyseisen releen löytää? Teki oma HJ mulle tänään saman tempun!
#428