Ukkosentuoja kirjoitti:Talven kynnyksellä ilmennyt taas ihmeteltävää.Lämppäri puhaltaa kovin haaleaa ilmaa.Konetilassa olevat lämppärin letkut ovat kuumat, sekä tulo että meno.Se vaijeri systeemi tuntuis toimivan siinä letkussa.
Nestettä on riittävästi.Aikaisempi omistaja käyttänyt paikkoaineita syyläriin, lienekkö tehneet sitten hallaa lämppärin kennolle?Puhaltaa vaimeammin, vipu lämpimämmällä kuin kylmällä.
Lämmöt nousee melko hitaasti, vaikuttaako flektin jatkuva pyöriminen lämpenemiseen miten paljoa? Tästä oli aikasemmin puhetta jo, ei löysää flektiä missään vaiheessa, pyörii koko ajan reippaasti, teki koneella mitä hyvänsä.Mitä tälle pystyy tekemään?
Paikka-aineet tekee tuota kyllä.Se ilmeisesti tekee kennon sisäpintaan jonkin kerroksen joka eristää lämpöä.Vaikka kuinka kehuvatkin ettei tuki kennoja niin omat kokemukset sanoo että kennojen teho kärsii.
Onkohan tuossa muuten samanlainen lämmönsäätö kuin muissakin saman ikäluokan tojoissa...Niissä on kaksi vaijeria,toinen käyttää vesihanaa konetilan puolella ja toinen ohjaa ilmaläppää joka ohjaa ilman kennolle/ohi kennon.Hiluksista nimittäin on moinen irronnut ja kylmä oli kun puhalsi kennon ohi...
Flektin pitäisi kone sammutettuna pyöriä käsin tahmeasti mutta tasaisesti.Rohina,tökkiminen tai suoranainen jumitus on merkkinä viasta.Samoin jos pyörii todella kevyesti,ilman minkäänlaista vastusta.