Savustava HJ *köh* *köh* (ei savusta enää)
Valvoja: Käyttäjä
ainiin, joo, savustus loppu ja tyhjäkäynti löyty: uusi alipainekalvo dieselhuollosta, 25e...
Tosin nytten on astetta mielenkiintosempi koittaa ajaa tasavauhtia maantiellä, kun vastaa heti kaasuun -> 1bar ahtoja ja täyskaasukiihytys tai sitten moottorijarrutus...
Tosin nytten on astetta mielenkiintosempi koittaa ajaa tasavauhtia maantiellä, kun vastaa heti kaasuun -> 1bar ahtoja ja täyskaasukiihytys tai sitten moottorijarrutus...
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 8:48 pm
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Syöttöpumpun päädyssä on semmonen kupu, jonka päässä on melkosen isokantanen pronssinen pultti, ja josta lähtee toinen putki imusarjaan kaasuläpän takapuolelle. No, se on niillä neljällä pienellä pultilla kiinni siinä syöttöpumpun päädussä (talttapää pultit). Pultit auki ja paljastuu itse kalvo. Kuvun ja kalvon keskiosan välissä on takaisin painava vieteri, joka painaa nyt kupua ulospäin.Mastorontti kirjoitti:Pitäisiköhän minunkin tarkistaa se kalvo... Mistäs sen löytää? Saisiko tiedun kuvan/kuvien kanssa?
Kalvoa irrottaessa voi lyödä meisselin kalvosta läpi ja lonkottaa ulkokehän irti siitä syöttöpumpun rungosta. Keskiosa irtoaa kynekologityönä pienen meisselin ja pienten pihtien avustuksella: Kalvon keskiosasta lähtevä tappi on kiinni syötönsäätötangossa pujottamalla ja lukittu pienellä haarasokalla ja rikalla. Tuo sokka ja rikka pitää ottaa varovasti irti tiputtamatta niitä sinne syöttöpumpun pohjalle. Sen jälkeen loputkin kalvon rippeet tulee pujottamalla pois, hieman sammutinvivusta löysääminen helpottaa. Kasataan vaan päinvastaisessa järjestyksessä.
Siinä kalvossa on sitten ulkoreunan alalaidassa semmonen pieni uloke, joka kannattaa kattoa oikeinpäin kalvoa paikoilleen laittaessa...
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
Lainataan vähän vanhaa topicia hojon savutuksen tiimoilta..
Eli kun antaa reilusti lapikasta tai vedättää ylämäkeen niin työntää mustaa savua ihan reilusti, äsken kävin ilmanputsarin puhistelemassa ja annoin ihan tarkoituksella kunnolla monoa sen jälkeen mutta eipä juuri korjautunut.
Öljyä ei ole hävinnyt yhtään vaihdon jälkeen.
Huomasin kuitenkin että pumpulta suihkuille menevien putkien yksi "pää" hikoilee vähän polttoainetta sieltä pumpun päästä, oiskohan tässä vika?
Ja mitä tuolle pumpun vuodolle nyt osaa tehdä?
Niin ja autohan on kuuskymppi vuodelta 82.
Eli kun antaa reilusti lapikasta tai vedättää ylämäkeen niin työntää mustaa savua ihan reilusti, äsken kävin ilmanputsarin puhistelemassa ja annoin ihan tarkoituksella kunnolla monoa sen jälkeen mutta eipä juuri korjautunut.
Öljyä ei ole hävinnyt yhtään vaihdon jälkeen.
Huomasin kuitenkin että pumpulta suihkuille menevien putkien yksi "pää" hikoilee vähän polttoainetta sieltä pumpun päästä, oiskohan tässä vika?
Ja mitä tuolle pumpun vuodolle nyt osaa tehdä?
Niin ja autohan on kuuskymppi vuodelta 82.
Mahdollisesti.hj6084 kirjoitti:Lainataan vähän vanhaa topicia hojon savutuksen tiimoilta..
Eli kun antaa reilusti lapikasta tai vedättää ylämäkeen niin työntää mustaa savua ihan reilusti, äsken kävin ilmanputsarin puhistelemassa ja annoin ihan tarkoituksella kunnolla monoa sen jälkeen mutta eipä juuri korjautunut.
Öljyä ei ole hävinnyt yhtään vaihdon jälkeen.
Huomasin kuitenkin että pumpulta suihkuille menevien putkien yksi "pää" hikoilee vähän polttoainetta sieltä pumpun päästä, oiskohan tässä vika?
Ja mitä tuolle pumpun vuodolle nyt osaa tehdä?
Niin ja autohan on kuuskymppi vuodelta 82.
Jos vuotaa siitä putken ja mutterin välistä niin putki on kartiosta tod.näk kartiostahalki tai löysällä(harvemmin).Eli joko jostain uusi,tai käytetty putki,tai sitten korjauspala.
Jos taas vuotaa sieltä pumpunrungon,ja takaiskun välistä niin sitten sieltä on se amuliini tiiviste mennyt.
Senkin EHKÄ voi vaihtaa itse,mutta jos niitä kilsoja on jo vakiot 650000 ja meinaa ajella vielä pidempään,niin sen pumpun huolto jossain dieselpajassa maksaa itsensä n.vuodessa takaisin.
Ja mitä ikinä teetkin niin hygieniatason on sitten oltava leikkaussali luokkaa.Eli pölyatomin puolikas tuhoaa koko hyvän remontin.
Ja edittinä notta eihän se syöttöruuvi ole vain pyöriny johonkin aholle???
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Hmmm.ei hojarissa pelekkä syöttöruuvin räplääminen auta.....[ohi pöytäkirjan]tepa78 kirjoitti:Juu, tuli kanssa mieleen että onkos syöttöruuviin kajottu? Kyllähän se sitten lykkää mustaa putken täydeltä jos on "vähän" ruuvailtu...
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------