B-moottori alkoi pätkimään jne. RATKAISTU
Valvoja: Käyttäjä
Öljykylpyputsari on maailman paras ilmansuodatin,menee tasan puhdasta ilmaa koneeseen.
Mulla olis yks putsari koteloineenn jos joku haluaa sen laittaa cruiseriinsa.
Mulla olis yks putsari koteloineenn jos joku haluaa sen laittaa cruiseriinsa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
Kyllä lähtee

Noniin nytte on imetty liiat öljyt pois kun ei sitä kuppia saanut irti.... Eikai siel ollu ku jotain yli litra ölppää
Nytpä sit tietää.
Mitään pelti lätkää sielä ei ollut kun tohon on joku hitsannu ton kierretangon uudestaan kiini. Jätin kuitenkin vähän öljyä, siten kuin sinne alunperin olin laittanut öljyn vaihdon yhteydessä.
Syönnin jälkeen lyömään tulille ja kattelee miten toimii. Voi hieman savuttaa aluksi
*EDIT*
Ja hyvinhän se toimi. Ihan niinku ois tehny hyvääkin se pieni öljymäärä, mutta taitaapi olla kuvittelua.

Mitään pelti lätkää sielä ei ollut kun tohon on joku hitsannu ton kierretangon uudestaan kiini. Jätin kuitenkin vähän öljyä, siten kuin sinne alunperin olin laittanut öljyn vaihdon yhteydessä.

Syönnin jälkeen lyömään tulille ja kattelee miten toimii. Voi hieman savuttaa aluksi

*EDIT*
Ja hyvinhän se toimi. Ihan niinku ois tehny hyvääkin se pieni öljymäärä, mutta taitaapi olla kuvittelua.
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Öljykylpysuodatin toimii siten, että imuilman mukana tulevat satunnaiset pienet hiukkaset joutuvat suodattimen sisällä yrittämään äkillistä äkkikäännöstä mutkan taakse taipuvan ilmavirran mukana, josta tempauksesta eivät kuitenkaan pääsääntöisesti selviä, vaan jatkavat massansa hitauden myötä öljyiseen ansaan, johon jäävät kellumaan seuraavaa öljynvaihtoa odottelemaan. Se karkea villa, öljystä tahmeana, tartuttaa itseensä vielä lisää hiukkasia sekä erottelee lehdet, koivunsiemenet ym. isomman roskan, joka ei välttämättä päädykään alhaalla vaanivaan öljyyn.
Ilmeisen toimiva ratkaisu, harmillinen vain varaosien valmistajille kun ei saa uusia suodattimia myytyä joka huollon yhteydessä.
Ilmeisen toimiva ratkaisu, harmillinen vain varaosien valmistajille kun ei saa uusia suodattimia myytyä joka huollon yhteydessä.
Jos nätisti pyydät, voin myydä "suodatinöljyä" sopivaan hintaan..JF kirjoitti:...harmillinen vain varaosien valmistajille kun ei saa uusia suodattimia myytyä joka huollon yhteydessä.

SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
Suodatin pois autosta, avaa kansi, ota se rautalankahäsmäkkä pois ja valuta johonkin astiaan, valuta pönttö tyhjäksi, johonkin astiaan. pyyhi tai kaavi pahin töhnä pois mekaanisesti. Vanhat öljy vastuullisesti talteen ja asiaan kuuluvaan paikkaan.
Jos saat jostain astian mihin se suodatin mahtuu, upota suodatin esim dieseliin tai tupaöljyyn ( en suosittele bensaa paloherkkyyden ja myrkyllisyyden takia ) Anna liota jonkin aikaa jonka jälkeen huljuttele reippaasti. Laita valumaan johonkin sillä aikaa kun puhdistat suodattimen pöntön. Helpompaa irtonaisena.
Pönttö takas autoon. Pöntön keskellä on rengas missä merkki mihin saakka laitetaan tota mun suosittelemaa suodatinöljyä. Tai jos haluat päästä huomattavasti halvemmalla, laita normaalia moottoriöljyä.
Suodatin takas ja kansi kiinni ja kokka kohti uusia seikkailuja.
Jos saat jostain astian mihin se suodatin mahtuu, upota suodatin esim dieseliin tai tupaöljyyn ( en suosittele bensaa paloherkkyyden ja myrkyllisyyden takia ) Anna liota jonkin aikaa jonka jälkeen huljuttele reippaasti. Laita valumaan johonkin sillä aikaa kun puhdistat suodattimen pöntön. Helpompaa irtonaisena.
Pönttö takas autoon. Pöntön keskellä on rengas missä merkki mihin saakka laitetaan tota mun suosittelemaa suodatinöljyä. Tai jos haluat päästä huomattavasti halvemmalla, laita normaalia moottoriöljyä.
Suodatin takas ja kansi kiinni ja kokka kohti uusia seikkailuja.
SLCK # 229
- MMC -
- MMC -
Kaks ruuvia pömpelin ja lokarin sivupellin välisä konehuoneessa ja kaks ruuvii lokarin sisällä renkaan takana.4x4_88 kirjoitti:Sen pömpelinkö saa irti? Aijaa. Minä kun ihmettelin kauan miten sen saa pois mutta huonoin tuloksin.Ei ihme kun sen suodatinastian puhdistus tuntuu vaikealta.
En ole myöskään löytänyt sitä täyttömerkkiä.
---------------------------------------
SLCK #51
Kyllä lähtee
SLCK #51
Kyllä lähtee