Eikö isommatkin hommat onnistu kotitallissa?
Ihan normaali homma jos on ennen tehnyt. Kai tuo on mahdollista tehdä irrottamatta kantta pitämällä venttiilit paineilman kanssa paikallaan, mutta itse irrottaisin suosiolla kannen. Saapahan sitten katsottua jos tarvii koneistusta jokin paikka.
Onnistuu kyllä kotitallissakin,paineilmaa vaan pyttyyn ja sopivalla puristimella sitten jousi alas ja lukot pois.
Älä sotke paininkuppeja keskenään,ettei venttiilivälykset mene sekaisin.
Jotkut lukot on aika tiukassa eli ensin sopivalla hylsyllä kevyt isku lautaseen.
Jos auto on manuaali suosittelisin laittamaan ykkösen päälle ja käsijarrun,on meinaan melkoinen rytkäys kun iso kone pyörähtää kun paine menee sylinteriin.
Nokka-akselin joutuu luonnollisestikin irroittamaan ja siinäpä se purattaa jakopäänkin,tarkista merkit ennen purkamista.
Jos onnistuu löytämään kyseisen sylinterin männän yläkuolokohtaan niin venttiili pääsee putoamaan vain puolisen milliä ja vaihto onnistuu helposti. Vaikka hihnapyörään 120 asteen välein merkit. Ei tarvi askarrella ilmaliitäntöjä, eikä taatusti karkaa venttiili.
Onhan tuo paikallaan vaihto varmasti helpoin jos ei muuta laitettavaa ole.
Kuitenkin jos autolla on menty se normaali 600,700 tai 800tkm, niin saattaa jokin muukin paikka olla remontin tarpeessa.
tällä on ajettu vasta 318000 km ja jos se käy vähän aikaa paikallaan ja polkaisee kaasua niin sininen sauhu pöllähtää sama jos sen sammuttaa ja laittaa käyntiin niin sama juttu
Miten teillä joilla on on ollut suutinongelmia,onko moinen vaikuttanut tyhjäkäynnin tasaisuuteen,ts onko ilmennyt savutusta ja ontumista eli kone ei käy kunnolla vaan ravistaa hieman joutukäynnillä ja mitä nou suutinrempat on tulleet maksamaan ja vielä,missä olette niitä teetettäneet?
Omassa nyt 280 tuhatta ja tyhjäkäynnillä jonkin moista ontumista havaittavissa tyhjäkäynnillä kuumalla koneella.