Nettiautossa tuli vastaan N2G-luokan maastokuorma-autoksi rekattu 100:n Cruiser http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3432946 ja siinä näyttäisi olevan 5 hlön penkit ja dieselvero vuodessa vain 140€. Käyttömaksua ei taida olla ollenkaan kuorma-autoissa?
Mites tuossa on saatu kokonaismassa yli 3500kg:n?
Onkos Suomeen jo tuoduista alemman autoveron Cruisereista esim. huoltoauto- HJ:sta tai BJ75:stä mahdollista saada tuollainen 5hlö kuorkki halvalla verolla tai jos tuo sellaisen maahan, niin leimaa suoraan maastokuorma-autoksi? Bj75:n kokonaismassa on pari sataa pienempi kuin 100:n Cruiserin alkuperäinen kokonaismassa. Meneekö maahantuodessa edes autoveroa, kun normi kuorma-autoista ei ainakaan mene?
Land Cruiser maastokuorma-autoksi?
Valvoja: Käyttäjä
On noita nettiautossa ollut toinenkin: http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3254243
Onhan noita joku hassu kappale kuorma-autoiksi rekisteröityjä HDJ80:ia ja HDJ100:ia. Ne on käsittääkseni muutettu Saksassa kuorma-autopainoille (yli 3500 kg) ennen maahantuontia ja lätkästy sitten täällä sen kummemmin ihmettelemättä samalle painolle.
Nykyään (2004->) ei tuo ole enää onnistunut koska kokonaismassan muutokseen tarvitaan valmistajan kilpi suuremmille massoille tai/ja valmistajan lupa, eikä Toyotalta sellasta saa. Ks. AKE:n ohje: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/543EE8F3 ... nkilpi.pdf
Onhan noita joku hassu kappale kuorma-autoiksi rekisteröityjä HDJ80:ia ja HDJ100:ia. Ne on käsittääkseni muutettu Saksassa kuorma-autopainoille (yli 3500 kg) ennen maahantuontia ja lätkästy sitten täällä sen kummemmin ihmettelemättä samalle painolle.
Nykyään (2004->) ei tuo ole enää onnistunut koska kokonaismassan muutokseen tarvitaan valmistajan kilpi suuremmille massoille tai/ja valmistajan lupa, eikä Toyotalta sellasta saa. Ks. AKE:n ohje: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/543EE8F3 ... nkilpi.pdf
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Olisihan se pitänyt arvata, että tuollainenkin porsaanreikä yritetään tukkia, mutta mites jos tuo ulkomailta auton, jossa kokonaismassa on muutettu jo valmiiksi ja esim. Dekralta haettu uusi tarratyyppikilpi, joka liimattu alkuperäisen päälle & paperit muutettu vastaamaan tätä? Yhden Sprintterin tein aikanaan näin ja hyvin kelpasi. En kyllä muista oliko ennen vai jälkeen tuon AKE:n määräyksen.
Tai sitten toinen vaihtoehto että tuo ulkomailta vanhemman vehkeen, jossa tyyppikilpi ei ole vielä pakollinen ja siinä on papereissa 3510kg. Kelpaako tällainen?
Elikkä onko se valmistajan lupa oltava aina vai kelpaako vaan, että auton paperit on kunnossa?
Ilmeisesti yhdessäkään Cruiserissa ei kokonaismassa riitä kuorma-autoksi suoraan, vai onkohan jotain ulkomaiden (Japani, Australia) malleja, jotka kelpaisi suoraan? Ei huvittaisi maksaa liika veroja (tietenkään), muttei myöskään ostaa jenkkimaasturia...
Tai sitten toinen vaihtoehto että tuo ulkomailta vanhemman vehkeen, jossa tyyppikilpi ei ole vielä pakollinen ja siinä on papereissa 3510kg. Kelpaako tällainen?
Elikkä onko se valmistajan lupa oltava aina vai kelpaako vaan, että auton paperit on kunnossa?
Ilmeisesti yhdessäkään Cruiserissa ei kokonaismassa riitä kuorma-autoksi suoraan, vai onkohan jotain ulkomaiden (Japani, Australia) malleja, jotka kelpaisi suoraan? Ei huvittaisi maksaa liika veroja (tietenkään), muttei myöskään ostaa jenkkimaasturia...
#428
6x6 Landcruisereita Melbournesta
Hessu kirjoitti:Olisihan se pitänyt arvata, että tuollainenkin porsaanreikä yritetään tukkia, mutta mites jos tuo ulkomailta auton, jossa kokonaismassa on muutettu jo valmiiksi ja esim. Dekralta haettu uusi tarratyyppikilpi, joka liimattu alkuperäisen päälle & paperit muutettu vastaamaan tätä? Yhden Sprintterin tein aikanaan näin ja hyvin kelpasi. En kyllä muista oliko ennen vai jälkeen tuon AKE:n määräyksen.
Tai sitten toinen vaihtoehto että tuo ulkomailta vanhemman vehkeen, jossa tyyppikilpi ei ole vielä pakollinen ja siinä on papereissa 3510kg. Kelpaako tällainen?
Elikkä onko se valmistajan lupa oltava aina vai kelpaako vaan, että auton paperit on kunnossa?
Ilmeisesti yhdessäkään Cruiserissa ei kokonaismassa riitä kuorma-autoksi suoraan, vai onkohan jotain ulkomaiden (Japani, Australia) malleja, jotka kelpaisi suoraan? Ei huvittaisi maksaa liika veroja (tietenkään), muttei myöskään ostaa jenkkimaasturia...
Tuossa mainittiin australialaisista vankemman luokan Landcruisereista.
Tassa olisi linkki yhden muutospajan sivuille.
http://www.multidrive.com.au/index.html
ja tassa linkki Australian eBayssa juuri nyt myytavana olevaan HJ75-sarjan 6x6 Landcruiserin myynti-ilmoitukseen.
http://cgi.ebay.com.au/Toyota-Landcruis ... 4cf43f534a
Noissa on vain hanskalokero vikapuolella Suomen liikenteeseen.
FJ62 1989
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 8:48 pm
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: 6x6 Landcruisereita Melbournesta
Mikä ongelma se sitten on? Postin autoista on valtaosa väärältäpuolelta ajettavia. Ja onhan sitä postin poistoja paljonkin yksityisillä.oziolli kirjoitti:Noissa on vain hanskalokero vikapuolella Suomen liikenteeseen.
Tosin ohittaminen normi kaksikaistaisella tiellä onkin mielenkiintoista.
Toisaalta ihan helppoa (jos on molemmilla etupenkeillä joku). Kun tulee ohitus tarve eteen, annat auton "valua" keskiviivan päälle ja ylikin. Seuraa keskiviivan puolella istuvaa... Jos alkaa polkemaan jarrua, niin luultavasti vastaan on joku tulossa

Nimimerkki kokemusta on kuskina.
Avensis 2.0 TD -99
Avensis 2,0 TD -98
Hiace 2,4 TD pitkä
Subaru Targa 4WD 1,8 moottoroitukottikärry
Avensis 2,0 TD -98
Hiace 2,4 TD pitkä
Subaru Targa 4WD 1,8 moottoroitukottikärry