BJ:n vinssin kardaanin tukilaakeri
Valvoja: Käyttäjä
BJ:n vinssin kardaanin tukilaakeri
Tamgearssilla on myynnissä "tukilaakeri vinssin kardaaniakselille". koodi TO4 908
http://www.tamgears.com/Toyota%20HJ60%2 ... %20909.JPG
Eli onko se se tukilaakeri joka on pultilla kiinni rungossa? noin 30cm vinssistä? Sen nimittäin tarvitsisin.
http://www.tamgears.com/Toyota%20HJ60%2 ... %20909.JPG
Eli onko se se tukilaakeri joka on pultilla kiinni rungossa? noin 30cm vinssistä? Sen nimittäin tarvitsisin.
Lukkorengas pois ja laakeri irti, tais olla joku huopalevy edessä...
Nyt sit on myös niin ettei esim uudemman 80 sarjalaisen laakeri olekaan purettava, vaan pooripalat hitsattu kiinni ja laakerikappale umpitavaraa peltikuorilla ja itse akseli sisäkehänä, eli ei saa purettua.
Mutta noissa 40 ja 60 sarjalaisissa pulttikasatut pooriliitokset ja laakerit saa pesistä irti ihan normaalisti
Nyt sit on myös niin ettei esim uudemman 80 sarjalaisen laakeri olekaan purettava, vaan pooripalat hitsattu kiinni ja laakerikappale umpitavaraa peltikuorilla ja itse akseli sisäkehänä, eli ei saa purettua.
Mutta noissa 40 ja 60 sarjalaisissa pulttikasatut pooriliitokset ja laakerit saa pesistä irti ihan normaalisti
MIKKO UKKOLA
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-69 FJ45 LP
Nyt on laakeri hyllyssä mutta juuri tuo umpinainen möykky tappelee vastaan. Kardaanista otin mötikän jo irti mutta en saa laakeria hakattua irti.
Missä se lukkorengas on mistä bj45llava kirjoitti? Ja millä kikalla ne huoparenkaat saa ehjänä irti kun takaa ei pääse nakuttelemaan niitä irti? Jos joku osaa yksityis kohtaisesti neuvoa tämän laakerin vaihdon niin olisin kiitollinen.
Missä se lukkorengas on mistä bj45llava kirjoitti? Ja millä kikalla ne huoparenkaat saa ehjänä irti kun takaa ei pääse nakuttelemaan niitä irti? Jos joku osaa yksityis kohtaisesti neuvoa tämän laakerin vaihdon niin olisin kiitollinen.
No, purettava vai ei? Kovin on umpinaisen näköinen.bj45lava kirjoitti:Lukkorengas pois ja laakeri irti, tais olla joku huopalevy edessä...

Edit: Kuvat allekain (r2ree)
Eiks tossa oo pultinkanta siel ristikon haarukan välissä, se irti ja sit purkamaan ja ne huoparenkaat voi heittää helvettiin, kun hommaa kunnollisen suojatun laakerin sinne reikään, jää huopa täysin turhaksi...
Kyl noi valupesäiset pitäis kaikki olla purettavia, tosiaan hodarissa sitten semmonen peltikuorinen, joka ei purkaannu, pitäis saada itellekin pari tommosta valupesää, niin sais tehtyä korjattavan mallisen tohon alumiinivinssiin.
Kyl noi valupesäiset pitäis kaikki olla purettavia, tosiaan hodarissa sitten semmonen peltikuorinen, joka ei purkaannu, pitäis saada itellekin pari tommosta valupesää, niin sais tehtyä korjattavan mallisen tohon alumiinivinssiin.
MIKKO UKKOLA
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-69 FJ45 LP
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-69 FJ45 LP
Saikko sää sen purettua kun toi mun oma ei purkaannu eikä tiedä mikä siitä pitääs edes lähtee irtiErion kirjoitti:Samanlainen myös minulla kun JIIHAALLA. Joten kiitos myös minun puolestani

Eli tuleeko toi laakeri tuon nivelenpuoliskan mukana ( laakerin sisäkooli nivelen päällä) vai jääkö tuo laakeri akselille ( laakerin sisäkooli akselilla). Mitään sokkaa tai lukitusrengasta en löydä.
JIIHAA: Eli niinkuin tuossa alemaassa laittamassasi kuvassa, näkyy ristikon haarukan välissä kierteet jotka ovat kardaanin suuntaisesti. Siinä oli itselläni pultti. Irroitin sen ja löin ristikon haarukkaa laakerista pois päin jollon nivelosa irtosi haarukkoineen ja kardaanin saa pujotettua ulos laakerista.
Silloin kädessäsi on vain se mötikkä ja en ole sitä ehtinyt vielä purkaa. Sen isomman huoparenkaan ja laakerin välissä näkyy ainakin olevan sokkarengas. Katsoo nyt onnistunko itsekkään korjaamaan tuota
Silloin kädessäsi on vain se mötikkä ja en ole sitä ehtinyt vielä purkaa. Sen isomman huoparenkaan ja laakerin välissä näkyy ainakin olevan sokkarengas. Katsoo nyt onnistunko itsekkään korjaamaan tuota