Diesel-linja ilmaus
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 6:54 pm
- Paikkakunta: Turku
Diesel-linja ilmaus
Ahneella on p:nen loppu.
"Jos nyt vielä yhden (1,0 km) työmatkan vetäisi tällä tankilla". Veti kyllä, mutta raaka päätelmä on, että dieseli sai ilmakontaktin hojossa noin 4 m ennenkuin nipponinpoika oli ajatellut sen tapahtuvan. viimeiset tipat dieseliä horaisivat ilmaa peräänsä, siis eräänlainen antihernerokkasyndrooma.
Sitten ajettiin tankille ja ilmataskun perään tuli lisää dieseliä. Vaiva alkoi pikkuhiljaa röpötyksenä etc. Tänään koitti hetki, että nyt tutkitaan ja hutkitaan. Kun asia oli saatu (siis niinkuin meidän mielestämme) diagnosoitua ilmavaivaksi, aloimme ponnekkaasti ilmaamaan. Pumpattiin ja startattiin. Jos paineli ilmapumppua rivon kovakouraisesti , ilmaa tuli paljon, siis ilmausruuvin kautta. Helläkätisemmällä pumppauksella ilmaa ei tullut juuri lainkaan.
Entä sitten. Olemme pumpanneet noin litran löpöä ilmausruuvin kautta. Vielä jaksaisi toisenkin, mutta mikähän mahtaa olla oikea maksimimäärä.
Katselin vanhoja asiaan liittyviä ja löytyi (mielestämme) kelpo konsti: kun auto kerran lähtee käyntiin, annetaan käydä ja ilmataan niin kauan, kun ei ilmaa tule. Tarkoittanee, että pitää aina silloin tällöin vetää ruuvi kiinni ja käydä antamassa HANAA.
Kun käsipumpulla pumpatessa aukaisee suuttimia, ei tule ilmaa, ei dieseliä -ei röyhtäisyä.
Voiko käsipumppu horia ilmaa jostain?
Montako litraa naftaa pitää ihan oikeasti sytkyttää ulos, jos em. vaivaa ei ole?
-------
Raja railona aukeaa,
edessä on hyinen itä,
takana länttä ja Eurooppaa,
varjele vartija sitä.
- Yrjö Jylhä, Kiirastulessa 1940
Kiitän nopeasta reagoinnista, meidän raja aukeaa kahden viikon päästä.
Tämä on toinen kerta, kunnei virallisen matkan ajankohta vaan sopinut ja menemme yhden hojon omintakeismatkalle. Saatammepa vaikk käydä vieraissakin -siis ostamassa UAZ:n varaosia!!!
PS. Voiko se todella vetää ilmaa käsipumpun kautta?
"Jos nyt vielä yhden (1,0 km) työmatkan vetäisi tällä tankilla". Veti kyllä, mutta raaka päätelmä on, että dieseli sai ilmakontaktin hojossa noin 4 m ennenkuin nipponinpoika oli ajatellut sen tapahtuvan. viimeiset tipat dieseliä horaisivat ilmaa peräänsä, siis eräänlainen antihernerokkasyndrooma.
Sitten ajettiin tankille ja ilmataskun perään tuli lisää dieseliä. Vaiva alkoi pikkuhiljaa röpötyksenä etc. Tänään koitti hetki, että nyt tutkitaan ja hutkitaan. Kun asia oli saatu (siis niinkuin meidän mielestämme) diagnosoitua ilmavaivaksi, aloimme ponnekkaasti ilmaamaan. Pumpattiin ja startattiin. Jos paineli ilmapumppua rivon kovakouraisesti , ilmaa tuli paljon, siis ilmausruuvin kautta. Helläkätisemmällä pumppauksella ilmaa ei tullut juuri lainkaan.
Entä sitten. Olemme pumpanneet noin litran löpöä ilmausruuvin kautta. Vielä jaksaisi toisenkin, mutta mikähän mahtaa olla oikea maksimimäärä.
Katselin vanhoja asiaan liittyviä ja löytyi (mielestämme) kelpo konsti: kun auto kerran lähtee käyntiin, annetaan käydä ja ilmataan niin kauan, kun ei ilmaa tule. Tarkoittanee, että pitää aina silloin tällöin vetää ruuvi kiinni ja käydä antamassa HANAA.
Kun käsipumpulla pumpatessa aukaisee suuttimia, ei tule ilmaa, ei dieseliä -ei röyhtäisyä.
Voiko käsipumppu horia ilmaa jostain?
Montako litraa naftaa pitää ihan oikeasti sytkyttää ulos, jos em. vaivaa ei ole?
-------
Raja railona aukeaa,
edessä on hyinen itä,
takana länttä ja Eurooppaa,
varjele vartija sitä.
- Yrjö Jylhä, Kiirastulessa 1940
Kiitän nopeasta reagoinnista, meidän raja aukeaa kahden viikon päästä.
Tämä on toinen kerta, kunnei virallisen matkan ajankohta vaan sopinut ja menemme yhden hojon omintakeismatkalle. Saatammepa vaikk käydä vieraissakin -siis ostamassa UAZ:n varaosia!!!
PS. Voiko se todella vetää ilmaa käsipumpun kautta?
Komandirsky
HJ60 x 2
GAZ 67 x 2
UAZ 31512 x 2
HJ60 x 2
GAZ 67 x 2
UAZ 31512 x 2
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Oma hojotin lähti sitkeellä sahaamisella kun on hyvät akut.
Noi käsipumput alkaa olla väljiä nois hojottimisa aikas järjestään.
Noi käsipumput alkaa olla väljiä nois hojottimisa aikas järjestään.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Mistä ne oikein väljistyy?
Eihän niitä koko aikaa nytkytellä.
Tosin, omaani sai nytkytellä kuin teinipoika jallu kädessä yhen suodatinvaihdon yhteydessä. Meinas akuistakin loppua virta..
Eihän niitä koko aikaa nytkytellä.
Tosin, omaani sai nytkytellä kuin teinipoika jallu kädessä yhen suodatinvaihdon yhteydessä. Meinas akuistakin loppua virta..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Olin ihmeissään ku piti ilmata systeemi ja vaikka kuin pumppasin ei mittään tapahtunu.Vika löyty siitä pikku purnukasta toimenkuvana vedenerottaja/lietekaivo.Ajanmyötä oli siihen syöpynyt tosi pieniä reikiä ,sakka pohjalla tiivisti sen verran että pientä diesel hikoilua huomas purnukan pohjassa.Laiton tavallisen CAV filtterin tilalle.Uus orkkis jottain 200e,CAV 28e.
Käsipumppu esim Onnin Autossa 5€ (tosin vuosi jo uutena). IKH:ssa taisi olla 7€ ja ei tähän päivään mennessä ole muutamassa eri koneessa tipan tippaa vuotanut. Niissäkin on eroja.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999