LC 100 tai LC80 hankintasuunnitelmissa
Valvoja: Käyttäjä
LC 100 tai LC80 hankintasuunnitelmissa
Tervehdys!
On alkanut ilmetä tarvetta voimakkaalle veturille ympärivuotiseen käyttöön ja samalla myös perheen henkilökuljettimeksi. Jo pidemmän aikaa olen seuraillut nettiautoa ja siellä oleviä cruisereita. 80:ssä tuntuu olevan paljon kilometrejä kovahkoon hintaan ja 100:set vielä paljolti kalliihkoja. Tällä foorumilla on paljon tietoa noista 80hdj malleista mutta satasista vähemmän. Kiinnostais saada hieman valaistusta asiaan näistä LC 100 malleista, niiden ominaisuuksista ja tyyppivioista sekä murheista. Itse olen koslani pyrkiny huoltamaan ja korjailemaan ja niin on pyrkimys toimia jatkossakin mahdollisuuksien mukaan.
Eli jos tänne voisitte valaista hiukan asioita, niin olisin kiitollinen.
On alkanut ilmetä tarvetta voimakkaalle veturille ympärivuotiseen käyttöön ja samalla myös perheen henkilökuljettimeksi. Jo pidemmän aikaa olen seuraillut nettiautoa ja siellä oleviä cruisereita. 80:ssä tuntuu olevan paljon kilometrejä kovahkoon hintaan ja 100:set vielä paljolti kalliihkoja. Tällä foorumilla on paljon tietoa noista 80hdj malleista mutta satasista vähemmän. Kiinnostais saada hieman valaistusta asiaan näistä LC 100 malleista, niiden ominaisuuksista ja tyyppivioista sekä murheista. Itse olen koslani pyrkiny huoltamaan ja korjailemaan ja niin on pyrkimys toimia jatkossakin mahdollisuuksien mukaan.
Eli jos tänne voisitte valaista hiukan asioita, niin olisin kiitollinen.
HDJ***
Terve!
Palasin juuri takaisin HDJ kantaan, eli hankin 80:sen vm-90 ajettu ½ miljoonaa km, ruosteeton ja siisti sisältä, hintaan 6400€!
Autoon on näillä km:lla vaihdettu, kk laakerit, kytkin, startti, laturi, vesipumppu ja paljon muuta pienempää osaa.
Jos itse aiot huollot tehdä, niin unohtaisin sen 100:sen, sillä HDJ 80 on viimeinen loistoauto jossa ei ole muuta dikitaalista kuin kello!!!
Tyypivikojahan näissä ei ole, vain ominaisuuksia.
Palasin juuri takaisin HDJ kantaan, eli hankin 80:sen vm-90 ajettu ½ miljoonaa km, ruosteeton ja siisti sisältä, hintaan 6400€!
Autoon on näillä km:lla vaihdettu, kk laakerit, kytkin, startti, laturi, vesipumppu ja paljon muuta pienempää osaa.
Jos itse aiot huollot tehdä, niin unohtaisin sen 100:sen, sillä HDJ 80 on viimeinen loistoauto jossa ei ole muuta dikitaalista kuin kello!!!
Tyypivikojahan näissä ei ole, vain ominaisuuksia.
________________________
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Niin kyllä tietty 80 on varmaan viimesiä jossa ei töpsölin päätä ensimmäisenä tarvi kun vikaa ilmenee. Kuitenkin nuo ajokilsat tuntuu olevan mielettömiä järjestään ja kun ei kulkineita vielä mitenkään tunne niin se ajatteluttaa. Tosin tälläkin hetkellä ajoautoina on kaksi yli puolmiljuunaa kilsaa ajettua oikein hyvää kulkinetta, mutta eri merkkiä.
Nettiautossa on yksi ihan mielenkiintoinen 80 mutta ohjaus on oikealla. Ajomäärä (ilmoitettu) alle 200tkm vaikka kuvittelisin että sama auto oli jossain vaiheessa 250tkm ajomäärällä. Ehkä oon katsonu huolimattomasti. Kuinkahan paha ois tottua ajamaan vänkärinpuolelta ja kuinka näiden 80:en automaattiaskit pelaa enemmän ajetuissa.
Nettiautossa on yksi ihan mielenkiintoinen 80 mutta ohjaus on oikealla. Ajomäärä (ilmoitettu) alle 200tkm vaikka kuvittelisin että sama auto oli jossain vaiheessa 250tkm ajomäärällä. Ehkä oon katsonu huolimattomasti. Kuinkahan paha ois tottua ajamaan vänkärinpuolelta ja kuinka näiden 80:en automaattiaskit pelaa enemmän ajetuissa.
"20tums kromfälgar med nya däck"...hzj75 kirjoitti:Entäs tämä? http://www.blocket.se/sodermanland/Toyo ... ?ca=11&w=3

Noita Blocketin satasia on tullut toki katseltuakin. Oon hieman huovaten ja soutaen tässä asiassa, koska aiemmin kiinnosti enimmäkseen 80 mallit ja niistäkin ne viimeiset ihan vaan oletuksella että lapsosten murheet olis jo ratkaistu niistä loppupään laitteista. Viime aikoina katse on kuitenkin suuntautunut pääasiassa 100 malliin ja ehdottomasti dieseliin, tämä jo siksi että bensan hajussa on epämiellyttävä rassailla
mutta myös siksi että dieseleiden kanssa on tullut viime vuodet puuhasteltua ja se asia tuntuis natsaavan kaikella tavalla mulle paremmin.
Onko näiden LC 100 dieselien sielun elämään joku omakohtaisesti perehtynyt, vai onko niin että ne jotka niillä ajelee, eivät niitä itse korjaile saati huolla. Näin saattaapi hyvinkin olla, sen verran vähä niitä näkee edes tuolla tienpäällä. 80 alkaa jo olla harrastelijoiden parissa kovin suosittu ja siis moni sen tekniikan tuntee unissaankin
Tosin sen tieto on täällä foorumilla vaikeasti löydettävissä pikaisella tutustumisella, ei oikein aika meinaa riittää tutkimiseen. Haulla taas ei löydy satasista oikein mitään.
Jotenkin satasella on kuitenkin hyvä maine kun asiasta mitään tietämättömätkin pitää sitä pomminvarmana laitteena, mutta onko tää urbaania legendaa. Loppupään 80 ja alkupään 100 liikkuu melkein samoissa hinnoissa ainakin kotimaassa. Bloceti ja Mobile saattaa kertoa muuta, täytyy mobilea hieman tutkia, vaikka mieluusti ostais kuitenkin suomiautoa, jostain syystä

Onko näiden LC 100 dieselien sielun elämään joku omakohtaisesti perehtynyt, vai onko niin että ne jotka niillä ajelee, eivät niitä itse korjaile saati huolla. Näin saattaapi hyvinkin olla, sen verran vähä niitä näkee edes tuolla tienpäällä. 80 alkaa jo olla harrastelijoiden parissa kovin suosittu ja siis moni sen tekniikan tuntee unissaankin

Jotenkin satasella on kuitenkin hyvä maine kun asiasta mitään tietämättömätkin pitää sitä pomminvarmana laitteena, mutta onko tää urbaania legendaa. Loppupään 80 ja alkupään 100 liikkuu melkein samoissa hinnoissa ainakin kotimaassa. Bloceti ja Mobile saattaa kertoa muuta, täytyy mobilea hieman tutkia, vaikka mieluusti ostais kuitenkin suomiautoa, jostain syystä

vaikuttas mobilekin melko tyhjältä hyvistä kasikympeistä ja jos hyvän oloinen on nii hintakin on sitten melkoinen, siihen ihanan suomen asettama vero
katse taitaa kohdistua niihin satasiin
Toisaalta ei oo kiirettä kunhan ennen talvea olisi asia ratkaistu.
Tuollainen olis ehkä ihan ok, mutta ajetaan väärältä puolelta, olisikohan käännettävissä ja kuinka paha homma. Onko nuo automaatit mersun automaattien verosia. Ne kun tuntuu pelittävän auton elinkaaren.
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3190270


Tuollainen olis ehkä ihan ok, mutta ajetaan väärältä puolelta, olisikohan käännettävissä ja kuinka paha homma. Onko nuo automaatit mersun automaattien verosia. Ne kun tuntuu pelittävän auton elinkaaren.
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3190270
On sen käännön joku sentään tehnyt, mutta tekstistä ei selviä paljoakaan, että miten homma tehtiin: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=4999&castillo kirjoitti:Tuollainen olis ehkä ihan ok, mutta ajetaan väärältä puolelta, olisikohan käännettävissä ja kuinka paha homma. Onko nuo automaatit mersun automaattien verosia. Ne kun tuntuu pelittävän auton elinkaaren.
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3190270
#428
Kävin tuossa päivänä muutamana koeajamassa automaatti 100:sen joka oli 360 tkm ajettu ja jos nyt viitsii verrata itsellä olevaan manuaalihodariin jossa 616 tuhatta lasissa,niin onhan sitä eroa.
Ensimmmäisena tuo äänieristys tuntuu olevan paranrunut huimasti,hallintalaitteet ovat vielä kauempana "työkalumaisuudesta" kuin hodarissa.
Lähtee kiitettävästi paikaltaan kun polkaisee ja sama ohitustilanteessa,mutta silloin kyllä kuutonen mylvii aika raskaasti kunnes löytää seuravan pykälän.
Henkilöautomaisuutta on tullut huomattavasti lisää ja jotenkin "tojotamaisuus" on karsiutunut pois,alla tuntuu olevan tosi tolkusti tehty maastoauto jolla naisväkikin voi ajella,no kulmien sijainti ja peruutus aiheuttaa parkkitutkasta huolimatta tottumattomalle ongelmia.
Ja se voima ja vääntö,siihen ei citymaastureille ole mitään jakoa kun pannaa traileriin lähes 3500 kg ja lähdetään pitkään vastaseen painamaan,niin piru vie kone vääntää kuin peto,turbo antaa oman vienon vihellyksensä,ja kuorma kulkee,siitä ei ole epäilystäkään.
Summasummarum ikävä jäi satasta, vaikka hodarikin on kunnon äijäpeli niin jos piru olisivat vähän halvempia niin emäntä saisi ketjulla panna meikeläisen johonkin kiinni sen verta se tuo satku himottaa.
95:sta ja 4D4 koneisia saiai kyllä halvemalla mutta kun se pitää olla KUUTONEN.siitä ei tingitä

Ensimmmäisena tuo äänieristys tuntuu olevan paranrunut huimasti,hallintalaitteet ovat vielä kauempana "työkalumaisuudesta" kuin hodarissa.
Lähtee kiitettävästi paikaltaan kun polkaisee ja sama ohitustilanteessa,mutta silloin kyllä kuutonen mylvii aika raskaasti kunnes löytää seuravan pykälän.
Henkilöautomaisuutta on tullut huomattavasti lisää ja jotenkin "tojotamaisuus" on karsiutunut pois,alla tuntuu olevan tosi tolkusti tehty maastoauto jolla naisväkikin voi ajella,no kulmien sijainti ja peruutus aiheuttaa parkkitutkasta huolimatta tottumattomalle ongelmia.
Ja se voima ja vääntö,siihen ei citymaastureille ole mitään jakoa kun pannaa traileriin lähes 3500 kg ja lähdetään pitkään vastaseen painamaan,niin piru vie kone vääntää kuin peto,turbo antaa oman vienon vihellyksensä,ja kuorma kulkee,siitä ei ole epäilystäkään.
Summasummarum ikävä jäi satasta, vaikka hodarikin on kunnon äijäpeli niin jos piru olisivat vähän halvempia niin emäntä saisi ketjulla panna meikeläisen johonkin kiinni sen verta se tuo satku himottaa.
95:sta ja 4D4 koneisia saiai kyllä halvemalla mutta kun se pitää olla KUUTONEN.siitä ei tingitä



