ongelmia hdj:n dieselpumpun ennakonsäätimessä
Valvoja: Käyttäjä
ongelmia hdj:n dieselpumpun ennakonsäätimessä
Ongelmana siis on, että kone alkaa ravistamaan eikä käy nätisti, kun nostaa kierroksia tyhjäkäynniltä. Tyhjäkäyntiä käy ihan nätisti eikä vedätettäessäkään mitään huomaa.
Kaikki muu on oikeastaan juuri kunnostettu paitsi pumppu. Kansi on koneistettu ja venttiilit ovat uudet ja suuttimetkin on huollettu. Pumpun ajoituksen säädin kanssa ja otin jopa sen kylmäkäynnistys säätimen pelistä pois kokonaan. Käytin vielä autoa paikallisella dieselkojaamolla, jossa tarkistivat pumpun ennakon ja totesivat hyväksi. Epäilivät vian olevan pumpussa.
Pumppu on kuitenkin huollettu noin vuosi sitten edellisen omistajan toimesta pp-dieselissä. Soitinkin sinne ja kaveri epäili, että pumpun sisäinen ennakonsäädin takertelee.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja minkälaisilla operaatioilla on selvitty?
Kaikki muu on oikeastaan juuri kunnostettu paitsi pumppu. Kansi on koneistettu ja venttiilit ovat uudet ja suuttimetkin on huollettu. Pumpun ajoituksen säädin kanssa ja otin jopa sen kylmäkäynnistys säätimen pelistä pois kokonaan. Käytin vielä autoa paikallisella dieselkojaamolla, jossa tarkistivat pumpun ennakon ja totesivat hyväksi. Epäilivät vian olevan pumpussa.
Pumppu on kuitenkin huollettu noin vuosi sitten edellisen omistajan toimesta pp-dieselissä. Soitinkin sinne ja kaveri epäili, että pumpun sisäinen ennakonsäädin takertelee.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja minkälaisilla operaatioilla on selvitty?
paljonkos tolla on ajettu? omassa meni 480tkm kohdalla koko ennakonsäädin jumiin, sieltä pumpun sisällä olevista laakerirullista lähtee ajan myötä metallia irti ja ne valuu sen "kelluvan" ennakonsäätimen männän väliin ja se rupee jumittaa..
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
Kyllä sillä on reilut 500tkm menty. Minkälainen remontti sulle tehtiin pumpuun ja mitä tuli maksamaan?Tommo__79 kirjoitti:paljonkos tolla on ajettu? omassa meni 480tkm kohdalla koko ennakonsäädin jumiin, sieltä pumpun sisällä olevista laakerirullista lähtee ajan myötä metallia irti ja ne valuu sen "kelluvan" ennakonsäätimen männän väliin ja se rupee jumittaa..
uus nokka levy ja uudet laakerirullat sekä tiiviste sarja.. Noihin meni n.200.. Sit se ennakon säädin mäntä ja pesä tuli hiottua sillai et liikkuu takertelematta.. Ja itse tein remontin. Joutu vaa tekemää muutamia erikois työkaluja.
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
suunnillee, melkei puol vuotta ajelin sillai et pintakaasulla kiihdytettäessä ja alle 2 tonnin kierroksilla nyhti ihan älyttömästi.. sit se mäntä meni jumiin kokonaan ja ajotukset jäi vissii sillai et alle 2000 kierroksen ei kestäny enää käynnis...Daniel kirjoitti: Oliko sulla samanlaiset oireet ennen remppaa?
epäilisin et se välikaasulla nyhtäminen/epätasainen käynti johtuu siitä et se ennakonsäätömäntä yrittää jumittaa kun pitäs liikkuu ihan vähän, sit ku antaa enempi kierrosta ni sit vasta lähtee liikkeelle ku tulee enempi polttoaineen painetta männän taakse. (polttoaineen paine hoitaa sen ajoituksen muutoksen)
toivottavasti ei ollu liian monimutkaisesti selitetty

-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
Kyllä selkisTommo__79 kirjoitti:suunnillee, melkei puol vuotta ajelin sillai et pintakaasulla kiihdytettäessä ja alle 2 tonnin kierroksilla nyhti ihan älyttömästi.. sit se mäntä meni jumiin kokonaan ja ajotukset jäi vissii sillai et alle 2000 kierroksen ei kestäny enää käynnis...Daniel kirjoitti: Oliko sulla samanlaiset oireet ennen remppaa?
epäilisin et se välikaasulla nyhtäminen/epätasainen käynti johtuu siitä et se ennakonsäätömäntä yrittää jumittaa kun pitäs liikkuu ihan vähän, sit ku antaa enempi kierrosta ni sit vasta lähtee liikkeelle ku tulee enempi polttoaineen painetta männän taakse. (polttoaineen paine hoitaa sen ajoituksen muutoksen)
toivottavasti ei ollu liian monimutkaisesti selitetty


Joo ei tosiaankaan lopu, tossa just kyhäilin itelle ton pumppuhomman päälle autoon safari intercooleri sarjan ja nyt puuhaillaan 3" putkea taakse asti, ja tietysti molemmista takanurkista ulos, jotta saadaan savu leviämään isommalle alalle...sitä nimittäin riittää...
MIKKO UKKOLA
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
paranee aika paljon moottorin hengitys 3" putkella.. Tein n.vuosi sitten alusta loppuun yhdellä vaimentimella..bj45lava kirjoitti:Joo ei tosiaankaan lopu, tossa just kyhäilin itelle ton pumppuhomman päälle autoon safari intercooleri sarjan ja nyt puuhaillaan 3" putkea taakse asti, ja tietysti molemmista takanurkista ulos, jotta saadaan savu leviämään isommalle alalle...sitä nimittäin riittää...
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
Pumppu tuli Mustolalta tiistaina ja nyt on kiinni. Ennakonsäädin oli täysin jumissa ja lähti mukaan vain jossain yläkierroksilla. Halvalla selvisin kuitenkin, kun ei jouduttu nokkalevyä tai rullia uusimaan. Samallahan tuonne tehtiin vähän lisää taikoja ja 165mm3 sieltä irtosi. Savua ainakin piisaa
. Täytyy kyllä kehua Hp-dieseliä nopeasta ja hyvästä palvelusta.

nokkalevy kustantaa toyotalla reilu 100€ ja rullat pari kymppii diesel pajallaDaniel kirjoitti:Pumppu tuli Mustolalta tiistaina ja nyt on kiinni. Ennakonsäädin oli täysin jumissa ja lähti mukaan vain jossain yläkierroksilla. Halvalla selvisin kuitenkin, kun ei jouduttu nokkalevyä tai rullia uusimaan. Samallahan tuonne tehtiin vähän lisää taikoja ja 165mm3 sieltä irtosi. Savua ainakin piisaa. Täytyy kyllä kehua Hp-dieseliä nopeasta ja hyvästä palvelusta.

-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD