Kuva Kuva

Ratti tärisee..

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Ratti tärisee..

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Mistäkön johtuu ratin tärinä, joka ilmenee ainoastaan kaasua painaessa.

Kun cruisailee ja alkaa tärisyttämään, painan kytkimen pohjaan tai nostan kaasupolkimen ylös, tärinä loppuu välittömästi.

(Jos vika johtuisi tasapainoituksessa tai renkaiden ilmanpaineesta, niin eikö tärinää pitäisi ilmetä jokatapauksessa oli se kytkin pohjassa tai ei, kunhan nopeus pysyys suht samana..?!?)
Hoojiiton..
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Tuleeko vain nelivedolla vain myös takavedolla? Voiskohan olla kardaanien ristinivelet loppu?
#428
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Voiskohan olla kardaanien ristinivelet loppu?

:idea: Sehän se varmaankin vois olla, nimittäin takakardaanin ristinivelen yks rasvausnippa on aina ollut yks per**le, vaikea saada tavaraa sisään eikä suostu lähtemään irti kun olen yrittänyt vaihtaa uutta nippaa tilalle.. :idea:


Tulee varsinkin takavedolla. Testasin nelarillakin lyhyen pätkän ja ihan kuin ei niin pahasti tärisyttäisi.
Hoojiiton..
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Sehän se oli, eli takakardaanin ristinivelessä oli väljää..

Onkohan toi minkälainen homma vaihtaa toi ristinivel (takakardaanin taaempi ristinivel..)?

Motonetti tarjoaa seuraavanlaisia:

1) Kard ristin LandCruis p 92.0mm LandCruiser HJ60/61 82->

2) Ristinivel USA/LandCruiser LandCruiser HJ60/61 82->

Vissiinki toi eka, 92mm ??

Kiitän.
Hoojiiton..
Ismo C.
Viestit: 465
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 1:16 pm
Paikkakunta: Velaatta

Viesti Kirjoittaja Ismo C. »

Ei mikään paha rasti vaihtaa. Kunnon ruuvipenkki helpottaa kummasti vaihtoa :wink:
BJ-40, BJ-45, HJ-60 ja possuja
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

kannattaa mennä auton alle ja mitata nivelen pituus ja kattoo onko sokat ulkoreunal vai sisäreunal. Ainakin 3 eri tyyppiä tarjos motonet aikasemmin. Ennenku irrotat vanhan nivelen, ni tee viilal merkit et se laippa tulee kasausvaihees oikeeseen asentoon. Vanhan nivelen voi ottaa vaikka isolla laikalla poikki parista kohtaa. Uus nivel varovasti puristaen paikalleen ja heilutellen koko ajan ettei jää lopuks liian kireelle.
#428
Vastaa Viestiin