hector kirjoitti:
Ja tietysti vaijeri ja rullat puuttuu
Ja käyttövipu
Näyttää kyllä pirun hyvältä!! paljonkos se nyt tuli sisään päin?
Niin joo se vipu vielä. Kärsiikös sitä vinssata ilman sitä, eli voiko vapauttaa omia aikojaan.
Sisäänpäin se meni about 9-10 cm, sen verran lyhennettiin kardaania tukilaakerin jälkeen. Ja lisäksi nostoa tuli n. 10 cm.
Kyllähän tuota rakenelmaa tulikin jonkin aikaa mietittyä, 4kk. Netissä onneksi löytyy paljon vaihtoehtoja ja malleja. Oleellista oli tehdä vankka puskuri joka samalla tukee mek. vinssiä ja piti miellyttää ainakin omaa silmää.
Jännä nähdä miltäs se oikein näyttää kun on hiekkapuhaltanut ja maalannut. Olishan se aika antiblingbling jos jättäis
tolleen
Hammer__ kirjoitti:Hienon näköinen. Alkaa sullaki HoJo muuttumaan entistä karumpaan suuntaan, alkaa näyttämään maasturilta. Ja niinhän sen pitää ollakin.
Kiitos, pitäähän nyt hiukan oma leimaa saada offivehkeeseen ettei ole aivan orginaali
hector kirjoitti:
Niin joo se vipu vielä. Kärsiikös sitä vinssata ilman sitä, eli voiko vapauttaa omia aikojaan.
Ei varmasti vapauta itekseen ku on veto päällä. Jos sokka katkeaa veto päällä niin vaijeria et saa sillä kytkinvivulla löysättyä. Mullaki on se vipu sillain ettei se lukitustapin vastakappale oo kosketusetäisyydellä. Joskus lyö lukon päälle ku vetelee vaijeria ulos.
Kannattaa tehä tuohon puskuriin reikä tuon läpivetoakselin kohalle ja siihen akselinpäähän sopiva kampi ihan sokan katkeamisen varalle. Niin oon itellekki suunnitellu.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
hector kirjoitti:
Niin joo se vipu vielä. Kärsiikös sitä vinssata ilman sitä, eli voiko vapauttaa omia aikojaan.
Ei varmasti vapauta itekseen ku on veto päällä. Jos sokka katkeaa veto päällä niin vaijeria et saa sillä kytkinvivulla löysättyä. Mullaki on se vipu sillain ettei se lukitustapin vastakappale oo kosketusetäisyydellä. Joskus lyö lukon päälle ku vetelee vaijeria ulos.
Kannattaa tehä tuohon puskuriin reikä tuon läpivetoakselin kohalle ja siihen akselinpäähän sopiva kampi ihan sokan katkeamisen varalle. Niin oon itellekki suunnitellu.
Kiitti, hyvä kuulla ettei vapauta, kun en tiedä milloin vivun siihen saan hommattua. Jo tosiaan tuohon akselin päähän pitäisi päästä käsiksi. Saako sen liikkumaan jos ottaa papukajapihdeillä kiinni, kun en tiedä haluanko tehdä reikää puskuriin.
hector kirjoitti:
Ja tietysti vaijeri ja rullat puuttuu
Ja käyttövipu
Näyttää kyllä pirun hyvältä!! paljonkos se nyt tuli sisään päin?
Niin joo se vipu vielä. Kärsiikös sitä vinssata ilman sitä, eli voiko vapauttaa omia aikojaan.
Sisäänpäin se meni about 9-10 cm, sen verran lyhennettiin kardaania tukilaakerin jälkeen. Ja lisäksi nostoa tuli n. 10 cm.
Kyllähän tuota rakenelmaa tulikin jonkin aikaa mietittyä, 4kk. Netissä onneksi löytyy paljon vaihtoehtoja ja malleja. Oleellista oli tehdä vankka puskuri joka samalla tukee mek. vinssiä ja piti miellyttää ainakin omaa silmää.
Jännä nähdä miltäs se oikein näyttää kun on hiekkapuhaltanut ja maalannut. Olishan se aika antiblingbling jos jättäis
tolleen
Pitihän sitä tänään jo mittoilla ja suunnitella omaan ruiseriin vähän vastaavaa zysteemiä ja kyllähän siitä ton kymmenisen senttiä saa niistettyä aika sievästi.
Satuikko sä syylärin sijoitteluun tos rojektissas? aattelin vaan että jos veis syyläriä niin paljon sisäänpäin kuin kärsii, sais siitäkin muutaman sentin otettua pois.
Niin kuin tos jo edellä mainittiinkin niin ei tod. vapauta omia aikojaan vaikkei vipua ookkaan vaijeri katkee ennemmin, kokemusta on .
Jollapaku kirjoitti:
Satuikko sä syylärin sijoitteluun tos rojektissas? aattelin vaan että jos veis syyläriä niin paljon sisäänpäin kuin kärsii, sais siitäkin muutaman sentin otettua pois.
Syylärin olin korikorotuksen yhteydessä laskenut korotuksen verran. Mutta jotta sain vinssijordanin vedettyä sopevasti niin tuli nostettua alkuperäisiin korikiinnityksiin. Joutu vaan "tuulitunnelia" leikkaamaan että ropelinsiivet sopi pyörimään.
Voi olla ettei tuulettimen vuoksi voi syyläriä siirtä taaksepäin juuri ollenkaan. Ja ennekuin voit vinssiä viedä taaemmaksi kuin mulla on niin joudut katkomaan koria syylärin etualareunan edestä.
Hiano puskurihan tuosta tuloo , tee vaan siihen vinssiin valmiiksi se "käsikäytön mahdollisuus, esim räikällä ym. Voi olla jossain pidemmässä mäessä aika huono poksareilla käännellä.
Minkäs kokoista sulla tuo u-palkki on ulkomitoiltaan? seinämävahvuus?
Mahtuuko vinssin kartaani tulemaan edessä olevan rungon poikittaispalkin ja syylärin välistä ilman syylärin nostamista?
Juigi kirjoitti:Minkäs kokoista sulla tuo u-palkki on ulkomitoiltaan? seinämävahvuus?
Mahtuuko vinssin kartaani tulemaan edessä olevan rungon poikittaispalkin ja syylärin välistä ilman syylärin nostamista?
Olen yövuorossa enkä pääse nytten katsomaan, mutta muistaakseni u-palkki oli 140 mm leveetä. Lisäksi kuten ehkä kuvista näkee niin olen kaventanut palkkia "kartioksi".
Ei sovi. Alunperin kun tein korikorotuksen niin tuli siirrettyä syyläri alaspäin, mutta kun tein tuon vinssin noston niin piti nostaa syyläriä vinssikardaanin vuoksi. Samalla pitää tuuletinkanavaa modata (rälläköidä) alareunasta jotta siivet saa tilaa pyöriä.
Nyt jälkeenpäin olen sitä mieltä että tuo puskuri on ehkä turhan raskasrakenteinen koska en ole kertaakaan törmännyt mihinkään niin kovaa etteikö hennompikin olisi riittänyt. En tiedä onko ollut onnea vai taitoa
Näin minä oletinkin että se ei mahdu siit välistä.
Täytyy siirtää ainoastaan taaksepäin (ei ainakaan vinssin nostava voima mene huonompaan suuntaan). Voi tosin teettää onkhelmia ton poikkipalkin kanssa.. menee murtosokan vaihto entistä hankalammaksi