120:n ehjäys
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
- Paikkakunta: Vihti
Tos meitin 05- 120tkm ajetussa ei ainakaan toistaseks oo ollu oireita, kop kop. Tosin kun olin ekan kerran lukenu ongelmista , rupes kone kuullostamaan ihan selvästi äänekkäämmältä .Tarttee kurkkaa toi sihti kun vaihtaa ölpät.Suuttimet pitänee tarkistaa viimestää jakopäärempan yhteydessä (150 tkm), jollei aiemmin ala oireilee .Eivät taida Toyotalla vaihtaa/tarkistaa takuuseen ihan vaan varuiks , jos ei oo oireita ?
..............Jotain.........
Itellä on -03 120 sarjalainen ja ekan kerran kun kuulin näistä suuttimien O-rengas ongelmista ja öljysihti jutuista niin soitin saman tien Vesijärven autoon ja kysyin että mitä HÄH?!Runkonumeron/kilven perusteella ne ties sanoo sielt et mun auto ei kuulunu riski ryhmään.
Itekki olin huolissani tuosta naulaavasta äänestä moottorissa ja sanoin asiasta huollossa.Mutta näissä ekoissa 120 korisissa Se on kuulema ominaisuus Syötön ennakko/määrä on syy ääneen 1000/1500rpm.Mutta jos tuo ääni häiritsee niin siihen on olemassa Toyotalla ratkaisu:moottorin ohjaimeen ajetaan uusi päivitetty ohjelma jossa tämä ääni on otettu huomioon.Ja uudemmissa malleissa tämä päivitys on jo käsittääkseni vakiona.
Miinuksena tätä päivitystä ei pysty asentamaan kaikkiin D4D 120:siin koska ekoissa on vanhemman mallinen moottorin ohjain johon päivitysta ei saa.Kuten omaani ei saanut. Ja moottorin ohjaimen mallia ei saa selville muuten kuin laittamalla tietokoneen huollossa kiinni autoon
....Täytyypi vissiin sit päivitys korvata boksin uudelleen ohjelmoinnilla STD4D:ksi
Mutta ei kysyvä tieltä eksy joten soittakaa lähimpään Toyota liikkeeseen ja kysykää onko omanne riskiryhmässä niin ei tarvitse arvailla.
Itekki olin huolissani tuosta naulaavasta äänestä moottorissa ja sanoin asiasta huollossa.Mutta näissä ekoissa 120 korisissa Se on kuulema ominaisuus Syötön ennakko/määrä on syy ääneen 1000/1500rpm.Mutta jos tuo ääni häiritsee niin siihen on olemassa Toyotalla ratkaisu:moottorin ohjaimeen ajetaan uusi päivitetty ohjelma jossa tämä ääni on otettu huomioon.Ja uudemmissa malleissa tämä päivitys on jo käsittääkseni vakiona.
Miinuksena tätä päivitystä ei pysty asentamaan kaikkiin D4D 120:siin koska ekoissa on vanhemman mallinen moottorin ohjain johon päivitysta ei saa.Kuten omaani ei saanut. Ja moottorin ohjaimen mallia ei saa selville muuten kuin laittamalla tietokoneen huollossa kiinni autoon
....Täytyypi vissiin sit päivitys korvata boksin uudelleen ohjelmoinnilla STD4D:ksi
Mutta ei kysyvä tieltä eksy joten soittakaa lähimpään Toyota liikkeeseen ja kysykää onko omanne riskiryhmässä niin ei tarvitse arvailla.
Pähäma
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
- Paikkakunta: Vihti
Re: ..............Jotain.........
Mulle sanoivat Toyota infosta, ettei LANTIKAN valmistenumeron perusteella vois sanoa mikä kuuluu riskiryhmään , vaan kyttäävät huollossa tota sihtiä ja jos siel on karstaa olettavat suutinten vuotavan.Maajussi kirjoitti: Mutta ei kysyvä tieltä eksy joten soittakaa lähimpään Toyota liikkeeseen ja kysykää onko omanne riskiryhmässä niin ei tarvitse arvailla.
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
- Paikkakunta: Vihti
Jalosellako huolletaan lantikoita?Cruiseristi kirjoitti:Käväsin aamusta Espoon Jalosella ,ajatuksena oli hakea ölppä suodatin ja pohjan tiiviste , josko kurkkais ton siivilän kunnon.Varaosamyyjä ilmotti et lantikoissa on "kamppanja" päällä jossa noi suuttimien o-renkaat tarkistetaan.No otetaan yksi sellanen sitte .
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
- Paikkakunta: Vihti
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
- Paikkakunta: Vihti
No niin , eli nyt on suuttimet tarkistettu, eikä vikaa ilmenny.Tosin tarkistuksen yhteydessä, oli noin perstuntumalla ,puolet moottorin hevosista karannu, tarttee mennä huomenis kyselee ,josko olisi hummia näkyny.Aavistuksen harmitti ajella motaria kotio, kun huiput oli 115 km/h ja vääntö loppu 2500rpm:n kohalla.Tuntuu kun ei olisi ahdinta ollenkaan.
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
- Paikkakunta: Vihti
Aika hurjat kuvat oli. Täytyy vaatia että tarkistavat tuon sihdin seuraavassa huollossa.JJ kirjoitti:Tuolla UK palstalla on muutama kauhutarina ja tuossa yksi kaveri on tarkistanut itse suutinten tiivisteiden kunnon:
http://www.tlocuk.co.uk/forums/viewtopic.php?t=7719
kuvia 2 sivulla
KDJ120L