On. Mahtaa olla motti jossain Afrikan sarven kohilla. Toivottavasti piraatit ei iske...-MaTTi- kirjoitti:Oliks sulla automaattilodju?
3,0TD
Valvoja: Käyttäjä
joopa,munki katiska lopetti vedellä läträämisen,ku vaihto ehjän syylärin korkin...puhals sielt välist vettä ja ny sen jälkeen ei oo hävinny yhtää nestettä!no jotain pientä kumminki tuli tilalle polttoaine puolella,ku ilmeisesti sai ilmaa jostain järjestelmään,ilmeni sellai että rupes kovilla kierroksil rötäämään ja ei kiertänny,ja kaikki alko nafta filsun vaihdon jälkeen,no ny sekin on vaihdettu 3kertaa ja tankki kerran ja suodattimen jalka 3kertaa,ja tankist tulee letkut pumpulle asti ja tankin lähtöputket on uudehkot,mut ongelmaan tuli jonkin moinen ratkasu lisäämällä järjestelmään siirtopumppu ja sekin tuntu vaikuttavan et kävi antamas motaril tennarii oikein kunnol pitemmän lenkin verran,oli varmaan jotai paskaa pumpun sisäl tai jotain,muuten toimii mut sahauttaa käyntiin ihmeen pitkään välil ja kylmäl koneella,hehkutki toimii et ei kait siitkä johdu!
Miten -MaTTi- onko kansiasian suhteen edistymistä tapahtunut?
Mulla kuuluu kummaa hulinaa välillä lämmityslaitteesta, kun on ollu auto pitkään roikassa..ilmaa siellä on...paisuntasäiliön pinta alamerkissä, en muista oliko ylä vai alamerkissä ostaessa.
Alle ei jää merkkejä vuodosta.
Täytyy seurata asiaa ja tutkailla tarkemmin.
Onhan puolenvuoden takuu, Toyota merkkiliikkeestä ostettu peli.
Kunhan nyt ei sitten vasta vuoden päästä olis vaikka kansi halki..
Ja kyseessähän tälläkertaa 120, 1KD-FTV koneella .
Olikos näissä niitä suutinvikoja, pitääkö alkaa irrottaa öljypohjaa vai mitä tarkoittaa huolto-ohjelmassa, huomioitavaa kohdassa: Land Cruiser 120; öljysiivilän tarkastus???
http://www.toyota.fi/service/huolto_ohjelmat.aspx
Mulla kuuluu kummaa hulinaa välillä lämmityslaitteesta, kun on ollu auto pitkään roikassa..ilmaa siellä on...paisuntasäiliön pinta alamerkissä, en muista oliko ylä vai alamerkissä ostaessa.
Alle ei jää merkkejä vuodosta.
Täytyy seurata asiaa ja tutkailla tarkemmin.
Onhan puolenvuoden takuu, Toyota merkkiliikkeestä ostettu peli.
Kunhan nyt ei sitten vasta vuoden päästä olis vaikka kansi halki..

Ja kyseessähän tälläkertaa 120, 1KD-FTV koneella .
Olikos näissä niitä suutinvikoja, pitääkö alkaa irrottaa öljypohjaa vai mitä tarkoittaa huolto-ohjelmassa, huomioitavaa kohdassa: Land Cruiser 120; öljysiivilän tarkastus???

http://www.toyota.fi/service/huolto_ohjelmat.aspx
Uusi kansi on kiinni, tällä kertaa alkuperäinen Toyota-osa, orkkis kansitiivisteellä + tarvike yläpään tiivistesarja + kannenpultit + jakoremmi. Englannista valmiiks kasattuna about tonnilla.
Taas mennään. Toivottavasti piiiitkään = satoja tuhansia.
Enpä oo öljysiivilän tarkastuksesta kuullut, kansivikoja en tiedä kun yhdellä palstalaisella olleen, suuttimista on saanut lukea maailmalta ja on niitä täälläkin päin jopa takuuseenkin vaihdettu.
Taas mennään. Toivottavasti piiiitkään = satoja tuhansia.

Enpä oo öljysiivilän tarkastuksesta kuullut, kansivikoja en tiedä kun yhdellä palstalaisella olleen, suuttimista on saanut lukea maailmalta ja on niitä täälläkin päin jopa takuuseenkin vaihdettu.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Lisätäänpä tähän kysymys kun kuitenkin samasta koneesta on kyse.
Minkäs väristä pakkasnestettä tuon jäähdytysjärjestelmään tulisi laittaa?
Äkkiseltään tutkittuna sanoisin että omassa olisi ennemmin punaista kuin vihreää lientä. Ei tuo saksa taivu niin sujuvasti että olisi löytynyt ohjekirjasta apuja...
Minkäs väristä pakkasnestettä tuon jäähdytysjärjestelmään tulisi laittaa?
Äkkiseltään tutkittuna sanoisin että omassa olisi ennemmin punaista kuin vihreää lientä. Ei tuo saksa taivu niin sujuvasti että olisi löytynyt ohjekirjasta apuja...
Toyotan "omia" nesteitä on vihreää, punaista ja vaaleanpunaista.
Ei saa sekoittaa keskenään.
-------------------------------------
Toyota Long life coolant
LLC (red/green)
First replace at 60,000 km or 36 months
After 60,000 km or 36 months, replace every 30,000 km or 24 months.
--------------------------------------
Toyota Super-Long Life Coolant
S-LLC (pink)
First replace at 150,000 km; after, every 90.000 km
Only use "Toyota Super-Long Life Coolant" or similar high quality ethylene glycol based non-silicate, non-amine, non-nitrate and non-borate coolant
with long-life hybrid organic acid technology (coolant with long-life hybrid organic acid technology is a combination of low phosphates and organic acids)
-------------------------------------
Eli:
Vihreä tai Punainen vaihdetaan 30tkm/2vuoden välein
Vaaleanpunainen 90tkm välein
Kaikki nesteet käy, jos on järjestelmä huuhdeltu. ?
Ite oon laittanu Zero Red vaaleenpunaista ainetta, valmistajan mukaan kestää 5vuotta kaikissa olosuhteissa..?
Ja perustuu tuohon orgaaniseen happoteknologiaan, joten on kai aika lähellä Toyotan omaa pinkkiä nestettä...
Ei saa sekoittaa keskenään.
-------------------------------------
Toyota Long life coolant
LLC (red/green)
First replace at 60,000 km or 36 months
After 60,000 km or 36 months, replace every 30,000 km or 24 months.
--------------------------------------
Toyota Super-Long Life Coolant
S-LLC (pink)
First replace at 150,000 km; after, every 90.000 km
Only use "Toyota Super-Long Life Coolant" or similar high quality ethylene glycol based non-silicate, non-amine, non-nitrate and non-borate coolant
with long-life hybrid organic acid technology (coolant with long-life hybrid organic acid technology is a combination of low phosphates and organic acids)
-------------------------------------
Eli:
Vihreä tai Punainen vaihdetaan 30tkm/2vuoden välein
Vaaleanpunainen 90tkm välein
Kaikki nesteet käy, jos on järjestelmä huuhdeltu. ?
Ite oon laittanu Zero Red vaaleenpunaista ainetta, valmistajan mukaan kestää 5vuotta kaikissa olosuhteissa..?
Ja perustuu tuohon orgaaniseen happoteknologiaan, joten on kai aika lähellä Toyotan omaa pinkkiä nestettä...

Uusi motti tuli pihaan ja asennus alkakoon... Ilmeisesti on kolariautosta kun flektin keskiössä on jälkiä jotka viittaa yhteenottoon syylärin kanssa. Kilometreistä ei hajuakaan mutta ei japsit kuulemma aja autojaan ihan niin loppuun kuin suomalaiset.
Vara-autosta (orion) menikin sopivasti tänään etupyörän laakeri tai vetari. Melkoista vonkunaa ja pauketta piti kun ajoin 200km kotiin... Nyt ollaan autottomia toistaiseksi.
Vara-autosta (orion) menikin sopivasti tänään etupyörän laakeri tai vetari. Melkoista vonkunaa ja pauketta piti kun ajoin 200km kotiin... Nyt ollaan autottomia toistaiseksi.

No oliko välijäähyllä vai ilman?onsekone kirjoitti:Uusi motti tuli pihaan ja asennus alkakoon... Ilmeisesti on kolariautosta kun flektin keskiössä on jälkiä jotka viittaa yhteenottoon syylärin kanssa. Kilometreistä ei hajuakaan mutta ei japsit kuulemma aja autojaan ihan niin loppuun kuin suomalaiset.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Granviasta näkyy olevan. Tästä se tuli voimalaitostyömaa. Kaikki letkut ja johdot eri paikoissa. Granviassa menee vesiletkut kaasuläpällekkin. Öljypohja ja öljyn imuputki piti siirtää cruiserista. Imuputkea piti hieman modata että sai liittimet kohilleen. Onneksi alkuperäinen ecu tuli kaupantekijäisiksi. Pukkasin koko paskan aikuiskoulutuskeskukselle laitettavaksi. Saa nähä mitä tulee. Vituttaa.onsekone kirjoitti:Ilman. Vaihelaatikko ja jakolaatikko ei käy suoraan cruiseriin. Ovat varmaan jostain muusta Toyotasta. Entiset on onneksi kunnossa. Tai on takakartaaniin välys mutta eipähän rohise.
Edit. Onkohan Hilux Surfissa sama motti kun Granviassa?
Se oli virhe. Sain auton toissapäivänä ja eilen illalla kun lähin liikenteeseen niin moottorin lämmettyä alkoi tulemaan höyryä sisälle. Käänsin lämmityslaitteen kylmälle niin höyryn tulo lakkasi. Eli kenno paskana. Kun ei moottorin lämmöt noussu ja varotusvalot syttyny niin ajoin kotiin sen muutaman kilometrin.onsekone kirjoitti:Pukkasin koko paskan aikuiskoulutuskeskukselle laitettavaksi.
Kotona aloin mittaamaan jäähytysnesteen pakkaskestävyyttä. Syylärissä ei nestepintaa näkyny ja paisuntasäiliössä oli neste jäässä. Koneessa on nestepinta niin alhaalla että kun laittaa lohkolämmityksen niin melkoista ääntä alkaa pitää. Nyt on ollut yön yli sisätilanlämmitin konepellin alla ettei mene lohko halki. (saattaahan se jo ollakkin halki. En ole vielä tutkinu.)
Nyt tuntuu että olen ollut väärässä jonossa kun on tuuria jaettu.