Huoltoautoksi katsastaminen
Valvoja: Käyttäjä
Huoltoautoksi katsastaminen
Millaisilla "työkaluilla" olette katsastaneet?
Myös ongelmista olen kiinnostunut.
Myös ongelmista olen kiinnostunut.
Matias Kotkasaari 050 3373240
HJ60 -81 Camry ke11 automaatti -86
HJ60 -81 Volvo XC 60 -14
HJ45 -78 Pappatuna -78
HJ45 -80 Pappatuna -76
BJ40 -76
FJ55 -79
#456
HJ60 -81 Camry ke11 automaatti -86
HJ60 -81 Volvo XC 60 -14
HJ45 -78 Pappatuna -78
HJ45 -80 Pappatuna -76
BJ40 -76
FJ55 -79
#456
50 egen työkalusarja (on sitten kanssa hätävara. Viilapenkki, minkä laitoin takaluukun kulmaan kiinni. On muuten erinomaisen kätevä, vaikka yks katsuri sano, ettei koko viilapenkkiä tarvi.
Työkalulaatikko on takapenkin alaosan tilalla. Eli sinne mahtuu just se työkalusalkku. Koko takatila on tasainen.
Ei ongelmia.
Auto HJ60.
Työkalulaatikko on takapenkin alaosan tilalla. Eli sinne mahtuu just se työkalusalkku. Koko takatila on tasainen.
Ei ongelmia.
Auto HJ60.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Riksun katsarilla ei tarvinnut ainakaan lattiaa tasoitella. Riitti, että hitsasi pohjassa olevat vöiden reiät umpeen. Työkaluja kun tarvii olla 2 tai useampia, niin kelpaa esim. kaksi pientä työkalulaatikkoa, jotka on pultattu kiinni. Oman katsastin silleen, että hitsasin pellistä pienen kannellisen lodjun (n. 20cm levee, 20cm korkee, 30cm pitkä) ja laitoin sen päälle ruuvipenkin kiinni. Viritys on pyörän kaaren levyinen ja sijoitettu oikeen pyöränkaaren takapuolelle, joten ei vie takakontista käytännössä ollenkaan tilaa. Jos HJ:tasi meinaat muutoskatsastaa huoltoautoksi, niin voin myydä ton boksin + ruuvipenkin edukkaasti.
Ongelmista sen verran, että Riksun katsari (se 54:n lähellä oleva) ei hyväksynyt ensimmäisellä yrityksellä työkaluksi Bilteman muovista pari senttiä korkeeta koneruuvipuristinta. Jossain toisella katsarilla sekin olisi saattanut kelvata.
Ongelmista sen verran, että Riksun katsari (se 54:n lähellä oleva) ei hyväksynyt ensimmäisellä yrityksellä työkaluksi Bilteman muovista pari senttiä korkeeta koneruuvipuristinta. Jossain toisella katsarilla sekin olisi saattanut kelvata.
#428
Tässä vähän ideoita, mitä oikein kukaan ei tunnu jaksavan tässä maassa tehdä:





Olis huoltoauto oikeesti sen näköinen että sen kans vois jotain tehdä ja toisaalta hyvä varustelu myöskin pidemmille safareille (jääkaapille paikka jne.).




Olis huoltoauto oikeesti sen näköinen että sen kans vois jotain tehdä ja toisaalta hyvä varustelu myöskin pidemmille safareille (jääkaapille paikka jne.).
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Tommonen laveripohja olis kyllä hyvä "matkailuautoon".
Tartteeko kaiken rojun olla paikallaan laatikoissa kun katsastaa huoltoautoksi? Makuupussit, patjat, se jääkaappi, keitin, ... Jos ei kerran saa mitn kuljettaa, niin eikö noitten oletetusti mukana kulkevien himmeleiden olisi syytä olla varusteluettelossa?
Tartteeko kaiken rojun olla paikallaan laatikoissa kun katsastaa huoltoautoksi? Makuupussit, patjat, se jääkaappi, keitin, ... Jos ei kerran saa mitn kuljettaa, niin eikö noitten oletetusti mukana kulkevien himmeleiden olisi syytä olla varusteluettelossa?
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Saa kuljetella mitä tykkää, paitsi ihmisiä. Otteelle ei kannata laittaa kun minimivarustus, ettei tartte myydä auton mukana sitä makuupussia ja jääkaappia.A-P kirjoitti:Tommonen laveripohja olis kyllä hyvä "matkailuautoon".
Tartteeko kaiken rojun olla paikallaan laatikoissa kun katsastaa huoltoautoksi? Makuupussit, patjat, se jääkaappi, keitin, ... Jos ei kerran saa mitn kuljettaa, niin eikö noitten oletetusti mukana kulkevien himmeleiden olisi syytä olla varusteluettelossa?

Ja punnittaessa ei irtotavaroita punnita, turha siis täyttää laatikoita kaikilla omistamillaan työkaluilla katsastusta varten, joudut vaan tyhjentelemään ne laatikot lattialle siksi aikaa.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Artturin tekele näyttää hyvin järkevältä ja käytännölliseltä muutenkin, jää tarvittaessa täysi tavaratila käyttöön.
En oikein ymmärrä näitä miehiä jotka ruuvaa itseporautuvilla muovipakin keskelle takalattiaa ja pyöränkotelon päälle kaikista pienimmän/halvimman löytämänsä ruuvipenkin.
En oikein ymmärrä näitä miehiä jotka ruuvaa itseporautuvilla muovipakin keskelle takalattiaa ja pyöränkotelon päälle kaikista pienimmän/halvimman löytämänsä ruuvipenkin.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Oon kans ajatellu, että Matin linkkaamien kuvien mukaan tekisin jos ois tarvetta huoltoauto tehä.
Ruuvipenkki ei ole pakollinen, mutta parilla safarilla todettu käyttökelpoiseksi. Pitäs ottaa kuva firman autojen ruuvipenkkiasennuksesta joskus.
Kompura (renkaille, lukoille), maastotunkki, vinssi ja työkalusatsi, siinäpä on huoltoautovarustetta, ja kaikki oikeesti hyödyllisiä.
Ruuvipenkki ei ole pakollinen, mutta parilla safarilla todettu käyttökelpoiseksi. Pitäs ottaa kuva firman autojen ruuvipenkkiasennuksesta joskus.
Kompura (renkaille, lukoille), maastotunkki, vinssi ja työkalusatsi, siinäpä on huoltoautovarustetta, ja kaikki oikeesti hyödyllisiä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.