hj-60 vaihtaen hj-61 syöttöpumpun? penkitetty 205hp
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
järjestelmä on pesty 4vuoden aikana kaksikertaa. viimeks kuluneena kesänä! moottori lämpiää kohtuu hyvin kun on verho kiinni kokonaan, mutta sisälle ei tule kunnolla lämmintä!
tilasin kiertovesipumpun, ja ajattelin olisiko sille hyvä paikka laittaa siihen etu ja takaläppärin yhteiseen paluuputkeen?
että lykkäis käytetyn veden koneeseen päin takas, ja imis uutta kennoille!
pumppu on 19mm ja magneettivetoinen!
tilasin kiertovesipumpun, ja ajattelin olisiko sille hyvä paikka laittaa siihen etu ja takaläppärin yhteiseen paluuputkeen?
että lykkäis käytetyn veden koneeseen päin takas, ja imis uutta kennoille!
pumppu on 19mm ja magneettivetoinen!
Tuosta kuvat kuinka mulla on se asennettu. Hyvin tuo systeemi pelaa ja on kans magneettivetonen. Mukavasti tuolla saa myös taukolämmön toteutettua. Kattele tuolta minun vastaus
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=355 ... ht=kauanko
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=355 ... ht=kauanko
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
en ole kiertovesipumppua viekään saanut,kun meni aditan kans kaupat vituiks, maanantaina pitäis tulla paikalliseen kauppaan!
vieläkin kiinnostais mielipiteet tosta paluuletkuun asentamisesta?
vaihdoin koneeseen pakkaskelejä varten teboil diamond diesel 5w40
öljyt. heti huamas että ei ole ainakaan kovin pesevää kun oli koekäytön jälkeeen vie ihan kirkkaat. nesteen diesel 15w40 on aina heti tummaa ku hetkenkin käyttää konetta(venttiilikoneisto on sisältä on aina ihan puhdas)
taitaa diamondi pidempiaikaisesti käytettynä nokee koneen sisältä?
vieläkin kiinnostais mielipiteet tosta paluuletkuun asentamisesta?
vaihdoin koneeseen pakkaskelejä varten teboil diamond diesel 5w40
öljyt. heti huamas että ei ole ainakaan kovin pesevää kun oli koekäytön jälkeeen vie ihan kirkkaat. nesteen diesel 15w40 on aina heti tummaa ku hetkenkin käyttää konetta(venttiilikoneisto on sisältä on aina ihan puhdas)
taitaa diamondi pidempiaikaisesti käytettynä nokee koneen sisältä?
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
nyt on niertovesipumppu asnennettu! tuntuis tulevan lämmintä sisälle paremmin, mutta veden otto on kuten alkuperäisesti siitä keskimmäisestä putkilähdöstä. olisikohan vesi kuumenpaa koneen takaosasta otettuna? on putkilähdöissä samankokoinen kierre juuressa?
siinä takaläppärin putkilähdössä oli aika pieni se letkunlädön paikka, joten en viittiny siitä suoraan ottaa veten tuloa!
siinä takaläppärin putkilähdössä oli aika pieni se letkunlädön paikka, joten en viittiny siitä suoraan ottaa veten tuloa!
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
onkos noissa 61 sitä ongelmaa että vetää herkästi ilmaa syöttöpumppuun?
kesän jälkeen sammunut 4 tai 5kertaa ku on hörpännyt ilmaa, vaikka löpöö puoltankkia. viimeks eilen sammu ku pyöritin jäällä paskarinkiä paikoillansa aika kovalla vauhdilla. heti ku pumppas käsipumpulla vähän niin taas kävi! taidan kytkee sen paluuputken t-haaralla imuputkeen kuten monet on tainnut tehdä!
kesän jälkeen sammunut 4 tai 5kertaa ku on hörpännyt ilmaa, vaikka löpöö puoltankkia. viimeks eilen sammu ku pyöritin jäällä paskarinkiä paikoillansa aika kovalla vauhdilla. heti ku pumppas käsipumpulla vähän niin taas kävi! taidan kytkee sen paluuputken t-haaralla imuputkeen kuten monet on tainnut tehdä!
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
tossa kun on tullut tota kytkintä luistateltua pitkin talvee, ja nyt kun on luntakin ihan kiitettävästi ja tullut riehuttua tuolla hangessa autolla niin on tullut muutaman kerran kytkimestä käryt. hienosti se jaksaa mennä umpihankeen pikkukolmosella vaikka ahtoja vaan 0,6.
nelosella ei voi kokeilla kun rupee luistaan kytkin. ja kolmosellakin pienillä kierroksilla esim auratessa lipsuntaa havaittavissa.
noita exedy kytkin paketteja sais noin 400€ mutta kun se on metalliliiton rahoista liian kova hankinta, niinpä ajattelin jos tavallisen kytkin levyn keskiön pooriosaan laittais kiinteän pellin ja siihen niittais esim 4sintterin palaa per puoli niin pitäiskö se paremmin? kytkin paketti on 3vuotta vanha aisini niin ei luulis asetelman olevan kauheen vetelistynyt.
nelosella ei voi kokeilla kun rupee luistaan kytkin. ja kolmosellakin pienillä kierroksilla esim auratessa lipsuntaa havaittavissa.
noita exedy kytkin paketteja sais noin 400€ mutta kun se on metalliliiton rahoista liian kova hankinta, niinpä ajattelin jos tavallisen kytkin levyn keskiön pooriosaan laittais kiinteän pellin ja siihen niittais esim 4sintterin palaa per puoli niin pitäiskö se paremmin? kytkin paketti on 3vuotta vanha aisini niin ei luulis asetelman olevan kauheen vetelistynyt.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
jokohan rupeis kytkin pitään?
täytyy samalla vähän kattoo vaihdelootan sisälle, kun tahtoo rutista aika paljon. ainakin kytkinakselin laakeri ja jatkoksen neulalaakeri vaihtaa.

kiinnostaisko ketään tollanen 3vuotta käytetty aisinin kytkinpaketti?
pito riittää varmasti vapari hjhin, ja turbotettuunki piisas ennen pumpun vaihtoa, ja sisältä säädettävää ahtopainetta.
täytyy samalla vähän kattoo vaihdelootan sisälle, kun tahtoo rutista aika paljon. ainakin kytkinakselin laakeri ja jatkoksen neulalaakeri vaihtaa.
kiinnostaisko ketään tollanen 3vuotta käytetty aisinin kytkinpaketti?
pito riittää varmasti vapari hjhin, ja turbotettuunki piisas ennen pumpun vaihtoa, ja sisältä säädettävää ahtopainetta.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
oisko tosta kuvasta apuapemaripoju kirjoitti:mitenkähän toi exedy paketin mukana tullut painelaakeri pitäsi kiinnittää tohon kytkinhaarukkaan? vai onko uudemmissa erimoinen haarukka?

-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
tossa kuvassa näkyi samanlainen painelaakeri kuin vakio.HJ-61 kirjoitti:oisko tosta kuvasta apuapemaripoju kirjoitti:mitenkähän toi exedy paketin mukana tullut painelaakeri pitäsi kiinnittää tohon kytkinhaarukkaan? vai onko uudemmissa erimoinen haarukka?http://www.4x4.dk/billeder/billeder/Div ... age_01.jpg
tossa exedyn paketissa tuli mukan toi koko mötkkä, eikä pelkkää keskiöön vaihdettavaa laakeria.
Istuta se uus laakeri vanhan tilalle jos on irrotettava. Ja onko ne ees saman näkösiä et onko teoriassa mahdollista ees käydäkkää.Miulla oli kans pikku propleema painelaakerin kaa ku oli sisäreikä suurempi ku vakio nii joutu sit tekee holkin siihen. Jos saisit kuvia noista nii ehkä helpompi hahmottaa.pemaripoju kirjoitti:tossa kuvassa näkyi samanlainen painelaakeri kuin vakio.HJ-61 kirjoitti:oisko tosta kuvasta apuapemaripoju kirjoitti:mitenkähän toi exedy paketin mukana tullut painelaakeri pitäsi kiinnittää tohon kytkinhaarukkaan? vai onko uudemmissa erimoinen haarukka?http://www.4x4.dk/billeder/billeder/Div ... age_01.jpg
tossa exedyn paketissa tuli mukan toi koko mötkkä, eikä pelkkää keskiöön vaihdettavaa laakeria.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Tilasitko painelaakerin oikealla auton (vaihdelaatikon) vuosimallilla? Painelaakereita on useampaa mallia eikä taida käydä ristiin mitenkään.pemaripoju kirjoitti:on mulla uusi alkuperäisen moinen painelaakeri joka vaihdetaan siihen valuosaan, mutta mutta.
kytkinpaketin mukana tuli siis täysin erilainen painelaakeri osa, mikä ei ole puretava. se on myös noin 5mm matalampi, johtuen varmaan siitä että toi vahvistettu asetelma on hivenen paksumpi.
#428
Se Aisinin kytkinpaketti on sama kuin alkuperäinen kytkin ja ASCO:a on myös käytetty alkuperäisasennuksena. Myös Aisin myydään nykyään Exedyn nimellä. Tuo sinun Exedy paketti taas näkyy olevan Daikinin tekemä. On sitä ollut myynnisää aikaisemmin Daikin merkilläkin. Nyt kun on taas vähän lyöty hynttyitä yhteen jossakin... ja ASCO on siinä samassa Exedy sopassa mukana ja taitaa olla muitakin.
Onko tuon siis luvattu olevan jollain tavalla vahvistettu, onko tuo lautasjousi paksumpi tai halkaisija isompi? Sillähän sitä pitoa lisää tulee jos tulee. Taitaa olla sitten sintterit seuraava vaihtoehto tai tuplakytkin.
Onko tuon siis luvattu olevan jollain tavalla vahvistettu, onko tuo lautasjousi paksumpi tai halkaisija isompi? Sillähän sitä pitoa lisää tulee jos tulee. Taitaa olla sitten sintterit seuraava vaihtoehto tai tuplakytkin.
TP