120:n ehjäys
Valvoja: Käyttäjä
120:n ehjäys
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Uutuus ei olekkaan autuus...
Onhan nuissa tehokkaimmissa diesel-Avensiksissakin jotain häröä.
Kaveri kertoi olleensa Toyotalla töissä silloin kun Carina E tuli markkinoille. Silloin kuulema koettiin jotain uutta Toyotalla: takaisinkutsu. Carina E oli vissiin meille tuotavista malleista ensimmäinen Japanin ulkopuolella tehty.
Onhan nuissa tehokkaimmissa diesel-Avensiksissakin jotain häröä.
Kaveri kertoi olleensa Toyotalla töissä silloin kun Carina E tuli markkinoille. Silloin kuulema koettiin jotain uutta Toyotalla: takaisinkutsu. Carina E oli vissiin meille tuotavista malleista ensimmäinen Japanin ulkopuolella tehty.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Ekathan oli japanilaisia ja kaikki farkut, mutta sittenpä tosiaan tuli englantilaisia sedaneita ja liftbackejä.A-P kirjoitti:Uutuus ei olekkaan autuus...
Onhan nuissa tehokkaimmissa diesel-Avensiksissakin jotain häröä.
Kaveri kertoi olleensa Toyotalla töissä silloin kun Carina E tuli markkinoille. Silloin kuulema koettiin jotain uutta Toyotalla: takaisinkutsu. Carina E oli vissiin meille tuotavista malleista ensimmäinen Japanin ulkopuolella tehty.
Takuuseen vaihdeltiin mm. alatukivarsia. Hammastangotkin vuoti usein ja tiivisteitä ei saanut, ainoastaan koko tankoa. Japanilainen ei vuotanut koskaan ja siihen olisi saanut tiivisteetkin erikseen. Toyota varmaan kääri paremmat voitot, mutta autot oli puolet huonomman laatuisia. Koritkin mätänee nopeemmin näissä brittiläisissä, vaikka ovat uudempia.
Eilen juttelin erään 120:n omistajan kanssa; moottori oli alkanut startaamaan rykimällä savuten juuri takuun loppumisen vaiheilla 3 v/100 tkm, mutta takuuseen olivat Toyotalla vaihtaneet kaikki suuttimet.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
LC 120 on ollut paljon vikaa näissä "suutimen tiivisteissä" alkaa viemään paljon polttoainetta,mustaasavua ja mootori nakkuttaa kylmänä.Sitten tämä noki menee öljyihin mikä taas tukkii öljysihdin.Ja lopuksi alkaa öljynpainevalo palaan ne mitkä eivät tiedä tästä viasta sammutavat mootorin tarkistavat öljyn määrän tikusta ja öljyä on ja alkavat ajamaan siinä uskossa että vika on öljynpaineen varoitusvalossa ja lopuksi räpsähtää mootori.Norjassa on vaihdettu monta mootoria takuuseen joilakin on ajettu vain 40000km .Nyt on Toyota Norge alkanut tarkistamaan öljysihdin joka öljyvaihdon yhteydessä ja vaihtaa suutimet heti jos on karstaa sihdissä.
Käsittääkseni on aika yleinen vika ja ilmenee yleensä jo ennen tuota 100tkm. Tilalle asennetaan uudet suuttimet, jotka ovat käsittääkseni parannellut versiot. Samalla kun suuttimet vaihdetaan, ajetaan moottorinohjausyksikköön uusi ohjelma.
Meillä äskettäin jouduttiin suuttimet vaihtamaan. Oireina oli todella karu rohina kylmänä. Savutusta tai polttoaineenkulutuksen kasvua ei meillä havaittu (sekin kuulemma yleinen oire tuon äänen lisänä). Toyota vaihtoi suuttimet takuuseen, vaikka kilometrit taisivat olla jo vähän yli. Pieni kauneusvirhe muuten mainion ja luotettavan auton kirjoissa
Meillä äskettäin jouduttiin suuttimet vaihtamaan. Oireina oli todella karu rohina kylmänä. Savutusta tai polttoaineenkulutuksen kasvua ei meillä havaittu (sekin kuulemma yleinen oire tuon äänen lisänä). Toyota vaihtoi suuttimet takuuseen, vaikka kilometrit taisivat olla jo vähän yli. Pieni kauneusvirhe muuten mainion ja luotettavan auton kirjoissa