Tallipaikan johdosta sain aloitettua BJ40:sen entrausta. Tarkoitus ei ole entisöidä prikulleen alkuperäiseen loistoonsa vaan tätä klassikkoa parannellaan ja päivitetään hieman. Ainkin levyjarrut eteen ja uudet penkit + uutta peltiä.

Ulkomuoto tulee säilymään mahdollisimman alkuperäisenä sekä lehtijousialusta säilytetään. Tekniikkaan ei ole tarkoitus vielä koskea kun siinä ei mitään sanottavaa ole.
Kysessähän on siis ensimmäisiä BJ:tä suomessa, eli 1975 vuosikertaa. Ostin tämän vuonna 2007 ja siitä lähin se on ollut päivittäis käytössä. Auton historiasta tiedän sen, että tämä on ollut tornio-kemi-pudasjärvi-oulu akselilla ja että kilvet on vaihtunut 80-luvulla.
Teknisesti hyvä, mutta koriltaan alkaa olemaan sen verta rapea jotta tarvii alkaa opettelemaan hitsausta. Runkoon ei vielä tarvitse koskea, koska se on mielestäni erittäin hyvä. Myös katsuri oli sitä mieltä kun rungon huolella tutki.
Korista etuloksut, takasivut, takaovet sekä takalattia kaipaa huomiota. Yllätykseksi kaiken bitumin yms alta ei löytynyt yhtään reikää etutiloissa. Jospa selviäisi hyvällä puhdistuksella ja maalaamisella. Ainut paikka on kuskin penkin kiinnitys sekä apparin jalkatilassa oleva säälittävä popareilla kiinnitetty pellinpala.
Rojekti etenee hitaasti ja aikaa menee opetellessa mutta jospa se edesauttaisi Suomen Cruiseri kantaa säilymään.
Ja kaikkien rakastamia kuvia.










