Kuva Kuva

VALOT KATOSI HDJ-80

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Hj-83

VALOT KATOSI HDJ-80

Viesti Kirjoittaja Hj-83 »

:shock: Mistäs etsis vikaa kun kaikki ajovalot (pitkät ja lyhyet) pimeni. Parkit nyt kuitenki pelaa. Relepuoleltako vikaa etsimään??? Onkos ne ajovaloreleet siinä kuskinpuolen lokasuojan päällä olevassa mustassa boksissa? Kannessa lukee HEAD, DIM yms. ja mihin/miten nämä kaksi relettä vaikuttaa. Löyty kyllä viestiketjuja hdj:n pitkien toimimattomuudesta, mutta onko kellään pimentyny kaikki lamput. Sulakkeita ei ollu palanu ja pitäs kyllä olla ehjät polttimotkin. ????
PETEBJ75

Re: VALOT KATOSI HDJ-80

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Hj-83 kirjoitti: ja pitäs kyllä olla ehjät polttimotkin. ????
Mittaa ihan ensimmäisenä tuleeko sinne lampuille asti virtaa!

Syttyykö mittaristoon pitkien merkkivalo jos pitkät laittaa paalle? Jos syttyy niin releen pitäisi olla ehjä. Mutta tarkista tuo kohta yksi ensin nyt kuitenkin..
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hj-83

:D :D :D Relevika se oli, naputtelin konehuoneessa olevia releitä niin rupes tuijut pelittämään. Releet varmaan tulossa tiensä päähän, pitää varmaan vaihtaa. Lienekkö tojota tiski ainut paikka mistä saa, vai voisko tehdä itse tarvikereleistä toimivan paketin?
maraani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maraani »

Omassani oli releitä kaksi, toinen kytkee valot, toinen vaihtaa lähi/kaukovalot. Avustaja jos kääntelee valoja päälle, niin voi samalla tunnustella vetääkö rele. Toinen vetää kytkettäessä valot päälle ja toinen vaihtaessa lähi-kaukovalot.

Mulla hitsaantu tuon vaihtoreleen kärjet kiinni ja jäi joskus kaukovalot palamaan. Johdotin irtojohdonpätkillä 40 A releen alkuperäisen tilalle. Saman voi tietysti tehdä sille toisellekin releelle tarvittaessa.
Hj-83

maraani kirjoitti:Omassani oli releitä kaksi, toinen kytkee valot, toinen vaihtaa lähi/kaukovalot. Avustaja jos kääntelee valoja päälle, niin voi samalla tunnustella vetääkö rele. Toinen vetää kytkettäessä valot päälle ja toinen vaihtaessa lähi-kaukovalot.

Mulla hitsaantu tuon vaihtoreleen kärjet kiinni ja jäi joskus kaukovalot palamaan. Johdotin irtojohdonpätkillä 40 A releen alkuperäisen tilalle. Saman voi tietysti tehdä sille toisellekin releelle tarvittaessa.
Jonkin sortin hitsautumista näytti minunkin rasiassa tapahtuneen, ei itse releissä vaan niihin menevissä johdotuksissa. Pitänee itsekin varmaan rakennella uusiksi. Jollain autowiki sivulla puhuttiin ns. kahdentamisesta ettei olisi kaikki ajovalot yhden releen takana, relevian sattuessa ei menisi kaikki lamput pimeiksi niinkuin minun tapauksessa kävikin. :oops:
Hojotojo

Viesti Kirjoittaja Hojotojo »

Mulla meni syksyllä pitkien rele 80:stä. Pelasi noin kuukauden pienellä viityksellä kärkien suhteen, mutta vanha ja kulunut on vanha ja kulunut.

Lopulta jouduin uusaamaan ja tarvikkeena en löytänyt... Tojon "asiakasystävällisellä" marmoritiskillä maksoi muistaakseni noin 40 €. En muista tarkalleen tuota hintaa, mutta tuota luokkaa se oli...

Muistin olla nojaamatta tiskiin, sehän tojolla maksaa sen viiskymppiä :lol:
Vastaa Viestiin