hj-60 vaihtaen hj-61 syöttöpumpun? penkitetty 205hp
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
nyt on tullu ajeltua testiajoo jonkin verran ja kulutus tippu 15-16L>12-13L että aika kannattava muutos.
tyhjäkäynti väännössä on iso ero 700r/min ja 800r/min nopeudella. käsikaasua ku vetää yhden napsun niin on helppo ajella esim suolla.
ja sellanen asia tuli mieleen ku autossa on turbolta taakse asti 2,5" pakoputki mutta välillä ennen taka-akselia yksi vaimennin joka on reili 2" jostain turbo saapista se on peräisin. kuristaakohan semmonen liikaa?
tyhjäkäynti väännössä on iso ero 700r/min ja 800r/min nopeudella. käsikaasua ku vetää yhden napsun niin on helppo ajella esim suolla.
ja sellanen asia tuli mieleen ku autossa on turbolta taakse asti 2,5" pakoputki mutta välillä ennen taka-akselia yksi vaimennin joka on reili 2" jostain turbo saapista se on peräisin. kuristaakohan semmonen liikaa?
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
tuli sitten hitasiltua 3" putki rosterista yhdellä itsetehdyllä vaimentimella, ja yllätyin että meteli pieneni. johtuen varmaan siitä että uusi putki ei hankaa/kolise koriin eikä runkoon kiinni. ja kone jaksaa kiertää huomattavsti korkeemmille kierroksille.
ja tänään kokeilin lisätä pumppuun hieman ennakkoa,mutta ennakon lisäys nosti tyhjäkäynti kierroksia 1200r/min ja ei pysty säätään tyhjäkäyntiä pienemmälle. säädin vivusta ja siitä isosta mollukasta pumpun perästä...
ja tänään kokeilin lisätä pumppuun hieman ennakkoa,mutta ennakon lisäys nosti tyhjäkäynti kierroksia 1200r/min ja ei pysty säätään tyhjäkäyntiä pienemmälle. säädin vivusta ja siitä isosta mollukasta pumpun perästä...
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Kokistapemaripoju kirjoitti:piti mennä penkittää autoo ens viikolla, mutta kytkin lipee 1,3bar ahdoilla
heti 2000r/min jälkeen. ihme sinänsä ku paripäivää sitte kokeiltuna vie piti!
voiko ulkona oleva pakkanen lisätä vääntöö niin paljon että kytkimen raja tulee vastaan? ekallakertaa oli ulkolämpötila +10 ja nyt -2astetta

All things are difficult before they are easy
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
nyt sen vasta keksin mikä aiheutti kytkimeen lipsumista vasta tänään. laitoin bleedin paineiden säätöa varten ja sillä ei saanut ilman esikuristinta tarpeeksi ohivirtausta (max 1bar ahtoja vaikka mittari näytti 1,3). no laitoin tänään sen kuristimen ja uuden ahtopaine mittarin. vanhamittari näytti vikaan 0,3bar joka oli ratkaisevalla rajalla.
1bar paineella kytkin pitää juuri.
1bar paineella kytkin pitää juuri.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Eilen hain 61:seen leiman, viiden polkasun keskiarvo 2,93 eli jäi vielä varaakin.pemaripoju kirjoitti:tuli tossa katsastettua auto. ahtoja oli katsastaessa max 0,2bar ja savumiitauksessa tuli toisella sarjalla arvoksi 1,66.
ja pumpun ruuveja en pidelly ollenkaa.
kuinkas hyvin noilla itte ruuvatuilla pumpuilla menee pakokaasutestistä läpitte?

1987 LJ70
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
tänään vähän lämmitin konetta 1,5 ahdoilla, niin kolmosella vie pitää kytkin jotenki, 4 ja 5 vaihteella ei yhtää yli 1800kierroksella! säikähdin ku kunnon vedossa posahti ahtoputki irti ja meno hyyty ja turbo ujelti niin pirusti! pitäis vissiinki ostaa kunnon klemmareita.
siiten toinen asia! kone käy aika kylmänä (ulkona-7) ja kokeilin niin syyläri pysyy kylmänä, ainoastaan yläpääty lämpiää! niin voiko olla termarissa vikaa vai eikö lämpöö vaan kehity tarpeeksi kevyessä ajossa.
auttaisko kiertovesipumppu?
kun tuolta koneesta on nyt hukattu kaasuläppä ja siellä on isohko cooleri niin voiko koneen läpi mennä ilmaa niin paljon kylmää ilmaa että lämpö hukkuu pakoputken kautta ulos?
siiten toinen asia! kone käy aika kylmänä (ulkona-7) ja kokeilin niin syyläri pysyy kylmänä, ainoastaan yläpääty lämpiää! niin voiko olla termarissa vikaa vai eikö lämpöö vaan kehity tarpeeksi kevyessä ajossa.
auttaisko kiertovesipumppu?
kun tuolta koneesta on nyt hukattu kaasuläppä ja siellä on isohko cooleri niin voiko koneen läpi mennä ilmaa niin paljon kylmää ilmaa että lämpö hukkuu pakoputken kautta ulos?
Nii se syylärihän pysyy kylmänä varsinkin sieltä alapäästä mistä se jäähtyny neste palaa koneeseen,ja yläpuolelta tulee kuuma litku sinne syyläriin.
No mitä se lämpö mittari kertoo??? Ja onko termari ehjä eli uusi...?Tarkeneeko kopissa?
Ja kyllähän nuo muutokset vaikuttanee siihen käyntilämpöön,koska a.hyötysuhde parani b. ks.kohta a.
No mitä se lämpö mittari kertoo??? Ja onko termari ehjä eli uusi...?Tarkeneeko kopissa?
Ja kyllähän nuo muutokset vaikuttanee siihen käyntilämpöön,koska a.hyötysuhde parani b. ks.kohta a.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Eli uusi termari noin alkajaisiksi. Vaikka joku 92 asteinen näin talven kunniaksi.
Noiden nyky termareiden kesto on ihan yhtä randomia kuin akkujenkin eli toinen kestää ja toinen ei.
Ja tosiaankin kun siinä ei enää ole sitä kaasuläppää niin varsinkin tyhjäkäynnillä se läpi virtaava ilma kyllä jäähdyttää sitä konetta aika tehokkaasti.
Kuorma-autoissahan homma hoidetaan siten että pakokaasujarrun saa tyhjäkäynnillä päälle jolloin se kone pysyy lämpimämpänä/lämpiää nopeammin,ja oli muuten jossain oldsin dieselissäkin ko.synsteemi.
Mutta ensin se termari...
Noiden nyky termareiden kesto on ihan yhtä randomia kuin akkujenkin eli toinen kestää ja toinen ei.
Ja tosiaankin kun siinä ei enää ole sitä kaasuläppää niin varsinkin tyhjäkäynnillä se läpi virtaava ilma kyllä jäähdyttää sitä konetta aika tehokkaasti.
Kuorma-autoissahan homma hoidetaan siten että pakokaasujarrun saa tyhjäkäynnillä päälle jolloin se kone pysyy lämpimämpänä/lämpiää nopeammin,ja oli muuten jossain oldsin dieselissäkin ko.synsteemi.
Mutta ensin se termari...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-järjestelmän pesu sisältä
-sisä kennosta puhaltaa pölyt ym. roskat pois
-flektin visko voi jumittaa, itelle vaihdoin "hunaja siirappien" tilalle
automaattiöljyt eipähä jumita enää
-pahvia syylärin eteen
-sähkönen kiertovesipumppu ni rupee se vesikii liikkumaa
-itellä on vielä toi eberi lisänä jos oikee tulee vilu
-tekee väliseinän jos on ilman takapenkkejä niin lämmitettävä tila
pienenee huomattavasti
-syöttöjä lisää
-turkishaalarit
-siinähän niitä konsteja
-sisä kennosta puhaltaa pölyt ym. roskat pois
-flektin visko voi jumittaa, itelle vaihdoin "hunaja siirappien" tilalle
automaattiöljyt eipähä jumita enää
-pahvia syylärin eteen
-sähkönen kiertovesipumppu ni rupee se vesikii liikkumaa
-itellä on vielä toi eberi lisänä jos oikee tulee vilu
-tekee väliseinän jos on ilman takapenkkejä niin lämmitettävä tila
pienenee huomattavasti
-syöttöjä lisää
-turkishaalarit
-siinähän niitä konsteja