HJ etulämmittimen säätöventtiili vuotaa
Valvoja: Käyttäjä
HJ etulämmittimen säätöventtiili vuotaa
Vuotaa tuo etulämmittimen säätöventtiili siinä tulipellissä, ja jäähdytinnestettä häviää sitä kautta melko reilusti. Valuu siitä venttiiliin menevän tangon juuresta.
Saako tuohon varaosia, tiivistesarjaa tms tai onko tietoa, käykö jostain muusta mallista tuohon venttiili? Toki ehjä käytetty on myös vaihtoehto, mutta taitavat aika monet vuotaa.
Saako tuohon varaosia, tiivistesarjaa tms tai onko tietoa, käykö jostain muusta mallista tuohon venttiili? Toki ehjä käytetty on myös vaihtoehto, mutta taitavat aika monet vuotaa.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Case 1840 1999
-
Eikös Lämmityslaite toimi siten, että ilma ohjataan kennon läpi tai ohi. Tuolloinhan sen venttiilin vois heittää mätikköön sieltä ja laittaa yhdistimen siihen tilalle. Vesi sais kiertää vapaasti. Kuumalla vois olla ongelmia tai sitten ei
Toisaalta voishan siihen laittaa tavallisen kuulaventtiilin jonka sulkis kesäksi 

Mulla ollu tuo vakioventtiili aukijumittuneena aina, eikä oo ongelmia kylmän ilman saannissa. Kojelautakaan ei oo kesällä sulanu.JIIHAA kirjoitti:Eikös Lämmityslaite toimi siten, että ilma ohjataan kennon läpi tai ohi. Tuolloinhan sen venttiilin vois heittää mätikköön sieltä ja laittaa yhdistimen siihen tilalle. Vesi sais kiertää vapaasti. Kuumalla vois olla ongelmia tai sitten eiToisaalta voishan siihen laittaa tavallisen kuulaventtiilin jonka sulkis kesäksi
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Kyllä se on pakko olla kyllä säädettävää mallia se venttiili. Lämppäri puhaltaa sen verta lämpöä koppiin, että pitää koneen lämmettyä kääntää selvästi pienemmälle näillä nollakeleillä. Kunhan kone on lämmin, ei tällä tartte enää palella.
Täytyy purkaa sitten seuraavan kerran, kun auto on pois ajosta, josko normi o-renkaat kävisi.
Täytyy purkaa sitten seuraavan kerran, kun auto on pois ajosta, josko normi o-renkaat kävisi.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Case 1840 1999
-Case 1840 1999
Hojossa se kojelaudan lämmönsäädin kääntää läppää ilmakanavassa, täyskuumalla vain kennon läpi, pienemmälle -> ilmaa kennon ohi, lisää pienemmälle -> enemmän ilmaa kennon ohi, täyskylmälle -> kaikki ilma kennon ohi ja hana nytkähtää (jos nytkähtää) kiinni.
SLCK # 183