Kuva Kuva

BJ 75 vm 87 vaihdelaatikon irroitus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Jaskahe
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 2:21 pm
Paikkakunta: Järvenpää

BJ 75 vm 87 vaihdelaatikon irroitus

Viesti Kirjoittaja Jaskahe »

joo, laatikko (5v) pyki yhden akselin takapäästään ulos.
Täytyis ottaa koko hoito alta pois.

Miten tulee, kytkinkopan ja moottorin välistä avattava??

Poikittainen tukipalkki tietty löysättävä rungosta, voiko jättää vlaatikkoon kiinnni, ja perääntymistarve jotta irtoaa kytkinakselilta?

Pitäneekö kallistaa peräpäästä alaspäin kun ei mahdu suoraan perääntyyn kuin n. 80mm ?
Onkos tuettava mootorin etupuoleisesta päästä vinoon samanaikaisesti?

:shock:
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Mietipä samalla koko paketin ulos ottoa etukautta. Toiset sanoo, että on helpompi ottaa koneen kanssa. Se etupää purkaantuu aika hyvin.

Mites 75, saako siinä lattian laatikon kohilta auki. Se auttaa kummasti irrottamista.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
akipell
Viestit: 119
Liittynyt: Su Marras 23, 2008 4:41 pm
Paikkakunta: jyväskylä

laatkon irroitus

Viesti Kirjoittaja akipell »

Suosittelen poraamaan reiät kabiinin puolelle että saa vaihdelaatikon ylimmät pultit sisältä räikällä irti. on muuten hieman hankalaa ja ei tarvitse könytä auton alla tai päällä niin kauaa..sit mallin kanssa ikh:lta uudet pultit tai sieltö ainakin löytyy. Itse tuin moottorin laskun jälkeen rautakangella lehtijousien päälle ja öljypohjan takaosaan poikittain.
IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika »

Ööh... ettei se nyt vaan olis vaan jakolaatikko mikä synnytti akselin perästään? Se perässä niitä on kolme, mutta päävaihteistosta tulee vain yksi akseli ja sekin jakolaatikkoon. Jos kyseessä jakolaatikko, sen saa purettua paikoillaan vaihdelaatikkoa irroittamatta. Mutta tosiaankin se rungon poikkipalkki on liian lähellä jotta takakuori mahtuisi irti. Itse joskus poistin ongelman rälläkällä ja jälkeenpäin korjasin Kempillä.
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Vaihdoin laatikon pihalla iman tunkkia ja viela yksin. (ei tartte auttaa!)
Kaikki pultit saa raikalla ja jatkovarsilla auki kun vaan laskee laatikon takapaata palkin irroituksen jalkeen alaspain.
Eli se palkki kannattaa ottaa irti niin mahtuu enemman pyrittelemaan/kallistelemaan.

Laitoin kakkosnelosen etuovien ikkunoista lapi ja roikotin laatikkoa siita sidotulla taljalla (kun se tunkki perkele oli hukassa)
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Jaskahe
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 2:21 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaskahe »

Niin ,
hullu tekee työtä paljon viisas pärjää vähemmällä.

voisiko sen purkaa paikallaan ja saada vielä kokoon?

Akseli joka tuli ulos on kai nimeltään välikseli, takakardaanin vieressä vasempaan. Lukittu päästään pultilla ulkokuoresta joka pettänyt , syytä en käsitä ulstyöntöön kun sileä akseli räjäytyskuvissa...

Ei hajonnut ajaessa vaan paikkaallaan kun kytki peruutus vaihteen vaan ei lähtenyt vetämään ja siinä oltiin sitten. tosin ei mee eteenkään päin enkä väkisin enää yrittänyt.


[/img]
Vastaa Viestiin