Hoojii sammuu heti?? (Valmis!!)
Valvoja: Käyttäjä
Tämä ilmiö on tullut vastaan öljyjen ja filtterin vaihdon jälkeen. Korjaantui heti kun vaihtoi filtterin toiseen merkkiin. Merkkejä en muista.pertsa kirjoitti:Voiko olla niin että tämä uusi öljynputsari päästää öljyt pois sitten on tyhjä 2tunnin päästä eikä paineet nouse tarpeeksi ja kone sammuu
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Aamulla jäi käyntiin vasta 3. starttauksella, ja 650rpm tyhjäkäynti ei riittänyt pitämään konetta käynnissä..
Mekaaninen mittari heräsi ja liikahti ensimmäisen kerran juuri sen 3. starttauksen yhteydessä (jolloin myös jäi käyntiin), 2 ensimmäisellä ei ehtinyt värähtääkkään ennen sammumista (5sek).
Filttereistä sen verran, että vaihdan yleensä sen öljynvaihdon yhteydessä ( 5000km välein)
Ja oireet kun alkoi, oli uusi filtteri ollut vain +/- 1000km käytössä, ja ajoin sillä toiset 1000km jonka jälkeen vaihdoin toyotan oman suodattimen, ei auttanut..
Mekaaninen mittari heräsi ja liikahti ensimmäisen kerran juuri sen 3. starttauksen yhteydessä (jolloin myös jäi käyntiin), 2 ensimmäisellä ei ehtinyt värähtääkkään ennen sammumista (5sek).
Filttereistä sen verran, että vaihdan yleensä sen öljynvaihdon yhteydessä ( 5000km välein)
Ja oireet kun alkoi, oli uusi filtteri ollut vain +/- 1000km käytössä, ja ajoin sillä toiset 1000km jonka jälkeen vaihdoin toyotan oman suodattimen, ei auttanut..

Viimeksi muokannut Rocco69, To Marras 05, 2009 7:04 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Hoojiiton..
Mulla oli sama ongelma jokuvuosi sitten öljyt vaihtoi bensa-asema ja käytti Fram öljysuodatinta ei nousut paineet vasta kun minutin päästä
auto oli Volvo740.Siinä suodatimessa on semoinen ventiili mikä pitää öljyt sisällä ja jos se jää auki niin kestää odotella paineita.Oisko sitten toi öljysihti tukossa 


Noniin, kokeilin ratkaista ongelmaa vaihtamalla laturin (ja tehostimen) hihnat, ei auttanut..
Tänään starttasin auton ensimmäistä kertaa siten, että autolla ei oltu liikuttu pariin päivään eikä ollut tolpassa kiinni; jäi käyntiin vasta 6. starttauksella! Ja Volttimittari teki uudet ennätykset jäämällä erittäin alas (toiseksi alimmalle viivalle!!) Tolpassa kun on ollut, niin jää käyntiin (yleensä) 2. yrityksellä..
Kun auto rupesi aikoinaan ensimmäisiä kertoja sammuilemaan käynnistyksen yhteydessä, kiinnitin huomioni tosiaan tohon volttimittariin joka samoihin aikoihin alkoi jäämään tavallista alemmas..
Ja akut tosiaan on yli 5v vanhat, akkuvesiäkin jouduttu lisäämään, mutta mittaukset antavat kuitenkin molemmista reilua 12v... ?!
Tänään starttasin auton ensimmäistä kertaa siten, että autolla ei oltu liikuttu pariin päivään eikä ollut tolpassa kiinni; jäi käyntiin vasta 6. starttauksella! Ja Volttimittari teki uudet ennätykset jäämällä erittäin alas (toiseksi alimmalle viivalle!!) Tolpassa kun on ollut, niin jää käyntiin (yleensä) 2. yrityksellä..
Kun auto rupesi aikoinaan ensimmäisiä kertoja sammuilemaan käynnistyksen yhteydessä, kiinnitin huomioni tosiaan tohon volttimittariin joka samoihin aikoihin alkoi jäämään tavallista alemmas..
Ja akut tosiaan on yli 5v vanhat, akkuvesiäkin jouduttu lisäämään, mutta mittaukset antavat kuitenkin molemmista reilua 12v... ?!
Hoojiiton..
Ettei vaan valuttais öljypumpusta öljyjä takasin öljypohjaan, siellähän on se venttiili mut tais olla painepuolella jos en väärin muista. Eli paineet ei nouse ennen kun pumppu on saanut imettyä öljypohjasta rasvaa itteensä. Tuossa pikuppi rojekti kuuskymppisen myllyssä piti tunkea öljypumppu täyteen vaseliinä että sai vähän tiivistettyä ennen kun rupes imemään kun oli rempan jälkeen "kuiva" kone. Mitäs tällä on ajettu? voisko olla öljypumppu jo vähän ehtoopuolella? Toisaalta taas jos kerran ilman edicin vipua jää käymään niin saattas viitata siihen että se edicki ei toimi ihan niinku pitäis. Siellähän on kaksi öljykelloa, toinen mittarille ja toinen edicille onhan johdot varmasti oikein päin?
Tämmösiä hyviä arvauksia tuli enshätään mieleen
Tämmösiä hyviä arvauksia tuli enshätään mieleen

BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Kilometrejä on reilu 650 000km..
Kellojen johdot on mielestäni oikeissa paikoissa..
Ainiin, yks asia on jäännyt mainitsematta; voiskohan vika johtua "vääristä" öljyistä? Koneessa on tällä hetkellä synteettiset mobilin rally formula 3000 öljyt, eli siis ei "viralliset" dieselöljyt?
Ja vika ilmeni öljypohjan tiivisteen vaihdon jälkeen, tosin pienellä viiveellä, muutaman sadan kilometrin ajelun jälkeen rempasta..
Kellojen johdot on mielestäni oikeissa paikoissa..
Ainiin, yks asia on jäännyt mainitsematta; voiskohan vika johtua "vääristä" öljyistä? Koneessa on tällä hetkellä synteettiset mobilin rally formula 3000 öljyt, eli siis ei "viralliset" dieselöljyt?

Ja vika ilmeni öljypohjan tiivisteen vaihdon jälkeen, tosin pienellä viiveellä, muutaman sadan kilometrin ajelun jälkeen rempasta..
Hoojiiton..